Ook hier zijn we begonnen met de namenjacht. We zijn op zoek naar een Hebreeuwse/Bijbelse meisjesnaam. Of een naam met een mooie Bijbelse betekenis. Jongensnamen hebben we al een heel lijstje maar nog geen enkele meisjesnaam. Salomé vinden we prachtig maar zo heet mijn nichtje al. Loïs, Thirza de 'standaard' Bijbelse namen hebben we al lijstjes van gevonden maar hopelijk met jullie hulp komen we op wat nieuwe ideeën. Het kindje wordt een mengelmoesje NL/Surinaams, dus geen oer hollandse namen
Met het risico dat deze namen weer te apart zijn Abiël(le) : Mijn vader is God Adina : iemand die zachtaardig en aangenaam is Aliana : de hoogste Ashriël(le) : gezegend door God Bernice : brenger van de overwinning Cherith of Kerith : beek, speecial de beek waar Elia werd gevoed door de raven Dorcas : gazelle Genesis : begin Jerusha : erfenis, bezit Melicu : raadgever Ophira : goud
Ik kwam net op een Franse site de Hebreeuwse meisjesnaam Linoï (lie-noo-wie) 'mijn schoonheid' tegen. Vond hem mooi en met een mooie betekenis. Les Prenoms en hebreu, Prenoms juifs, Prnoms hbreux
Je komt tegenwoordig steeds vaker de bijbelse naam Febe tegen. Ik moest er eerst aan wennen, maar ken nu meerdere meisjes met deze naam. En ik vind hem leuk!m
Geen idee of ze allemaal bijbels zijn, maar een poging voor mooie namen! Leah Noella Elena Elin Sarah Eva Isabelle/Isabel Loïs Norah Nathan David Jacob Benjamin Chris Christiaan
Kennissen van ons hebben hun dochter Esli genoemd. Dit schijnt een Hebreeuwse jongensnaam te zijn met een mooie betekenis. Helaas weer ik deze niet meer. Super mooie naam voor een meisje vind ik.
misschien zijn dit namen die je zoekt? Hebreeuws: Eleora : mijn God is mijn licht Hadassa Mattanja Jedidja Matthia Menorah Jora/Yora Esra Kelila Kiva Sippora Selah Orpha Tamira Sifra Leah Maranatha Shanae Abigail Amarise Anaïs Aviva Beracha Delila Davinia Feya Jaïsa
Wat een hoop suggesties al, bedankt! Staan zeker hele mooie namen tussen die we allemaal is even rustig gaan bekijken.
mijn zusje heet Jedid-Jah. is een bijbelse naam. Kan voor zowel jongen als meisje. Betekent: beminde van Yahweh
Ugh, hele lijst inclusief betekenissen gemaakt, klik ik het weg... Als ik eraan toekom maak ik een nieuwe voor je