Dit dus. Maar dat is gewoon heel persoonlijk, ik denk niet dat ze er om gepest zal gaan worden. Als dit voor jullie de naam is, dan gewoon doen.
Dat het populair is merk ik eigenlijk niet zo, ik heb nog niemand ontmoet die zo heet vandaar misschien mijn twijfel. Populair is voor mij geen probleem, Fleur en Sophie waren ook opties en apart is niet mijn ding. Bedankt voor de reacties, helpt me toch relativeren!
Ik denk nog steeds vooral aan Bambi de uitspraak is zo anders in het Nederlands dat de associatie met katachtig niet groot is. Bovendien kennen de meeste mensen het woord feline in het Engels niet eens....
Ik heb anders gestemd.. Ik zou het niet doen omdat ik het geen mooie naam vind en de associatie met feline dus wel heb.. Maar dat is persoonlijk.. Ik zou het niet laten als ik jullie was vanwege pestgevoeligheid, dat zie ik er dan weer niet in
Heb totaal geen associatie met katachtig en al helemaal niet dat het pestgevoelig zou zijn! Ik vind Féline een hele mooie naam en ik denk dat elke zwangere vrouw tijdens de zwangerschap ineens twijfels heeft over de gekozen naam. Zou me niet zo druk maken en gewoon bij de gekozen naam blijven. Trouwens, als kinderen willen pesten dan doen ze dat toch wel. Ongeacht welke naam diegene heeft. Maar nogmaals, deze naam vind ik absoluut niet pestgevoelig hoor!
Gewoon doen! DOEN dus Mijn kinderen hebben namen waarvan ik hier ook al eea heb gehoord . Oudste heet Robin (unisex dus voor sommigen echt niet leuk), middelste heet Meiske (koosnaam maar wij waren er weg van en kennen een Meiske van in de 70 dus voor ons een naam) en Nikki (volgens sommigen simpel en richting ordinair terwijl ik mezelf eerder als geitenwollen ok zie dan ordinair, eigenlijk zijn we een doodnormaal doorsnee gezin. Gewoon doen dus.
Prachtige naam! Ons dochtertje heet ook Féline.. Wij hebben alleen maar positieve reacties gehoord.. en ook bijna iedereen zei dat ze het een mooie naam vonden.. als ze dat niet vinden zeggen ze er gewoon niks over toch.. Het betekend ook geluk brengende
Er lopen zoveel kleine raafjes, wolfjes, vlindertjes, meesjes rond Daar kan een kleine feline heel goed tussen... Je vind dat soort namen wel of niet leuk kwestie van smaak...
hele mooi naam, mijn dochter heet zo Dat het katachtige betekend, hoorde ik pas nadat dochter was geboren haha. Maar geeft niks, wij hebben zelf 3 katten! Pestgevoelig vind ik niet, zelf nooit over nagedacht. Wij hebben wel met een streepje op de é. Ik vind die wel heel belangrijk. Anders spreek je uit Fuline en wij willen dus echt Feeline.
Mijn dochter heet trouwens Robin en dat betekent roodborstje Trouwens, er zijn zoveel betekenissen, katachtige is toch niet naar? als je nou als betekenis Duivel hebt ofzo :-S
Je spreekt het anders ook uit als Feeliene hoor. Bij lezing is er toch ook sprake van een ee-klank? Of Leanne, Resa, Demi etc. Heb Fuhliene echt nog nooit gehoord hihi.