...en dan bedoel ik dus zijn ledikantje Vanochtend kwam ik van zolder en dacht, waar is die jongen nou? Ik keek vluchtig in zijn kamer en zag 'm niet gelijk. Toen ik wat beter om het hoekje keek zag ik 'm in zijn ledikantje zitten. Vroeg manlief of hij 'm daar in gezet had. Nee dus... meneertje was er zelf ingeklommen... En dat deed 'ie vanmiddag ook toen oma 'm naar bed wilde brengen en vanavond ook toen ik 'm naar bed wilde brengen. Mocht 'm niet in zijn bedje leggen, nee meneer wilde er zelf inklimmen We gaan dit weekend maar over op zijn peuterbedje, als hij er in kan klimmen dan kan hij er ook uitkomen... En aangezien hij zich gewoon laat vallen...
Lijkt de mijne wel haha alleen kreeg hij het erin en eruit klimmen zelfs voormekaar met slaapzak aan! Liet zich ook gewoon vallen dus mama met doodsangsten(stel dat hij echt vekeerd val) en hij deed het ook gewoon midden in de nacht omdat meneertje wakker was. Snel overgegaan op een peuterbed. Jammer genoeg heeft hij nu helemaal zoiets van heey hoef geen moeite meer te doen dus staat vaak een draakje in me kamer.....
Ja hihi, heel herkenbaar. Onze dochter klom ook al op zeer jonge leeftijd zelf in en uit haar ledikantje (zelfs met slaapzak aan). Wij hebben toen 2 spijltjes uit het bedje gehaald, zodat ze tussen de spijltjes door in en uit haar bedje kon klimmen en niet meer via de bovenkant. Tenminste, dat was onze bedoeling... maar ze vond het zelf veel te leuk om er overheen te klimmen, dus dat bleef ze ook nog een tijdje doen. (Ook nadat ze een paar keer op de grond was gevallen. ) Ik denk inderdaad dat het een goed idee is om jullie zoontje al naar een peuterbedje over te laten gaan. Onze dochter vond ik er destijds nog te jong voor, maar ik zie dat jouw kleine man al bijna 2 is...
Hij probeerde het gisteren dus ook de andere kant op, na zijn middagslaapje. Om ongelukken te voorkomen hebben we gisteravond zijn ledikantje uit elkaar gehaald en zijn peuterbedje op de plek gezet. Ik zag het helemaal niet zitten, dacht echt die gaat de hele boel bij elkaar huilen (ik weet het, ik zie beren op de weg). Hij ging heerlijk liggen en we hoorden niets, tot ik op een gegeven moment een geluid hoorde van een knuffel die ik toch echt niet bij 'm in bed gelegd had Wij even kijken en ja hoor, hij had de helft van zijn blokkenwagen in zijn bedje gelegd, samen met de knuffel en zijn potje, hij stond alweer halverwege om wat anders te gaan halen. Weer in bed gelegd en niet veel later hoorden we alweer de blokken gaan. Dus de blokkenwagen en het potje van zijn kamer gehaald en daarna hoorden we hem nog wel kletsen (maar dat deed hij in zijn ledikantje ook) en verder niet. Toen wij naar bed gingen hebben we hem nog even goed gelegd en de deur op een kier zodat hij naar ons toe kon. Vanochtend om 8 uur begon hij weer te kletsen, maar kwam niet naar ons toe dus ik ben bij 'm gaan kijken. Oftewel, moeders heeft zich voor niets druk gemaakt (we hebben nog maar 1 nacht gehad, maar toch) en hij heeft heerlijk geslapen....en wij ook...