downsyndroom en kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door maartjev, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hallo,

Heeft iemand ervaring met kindjes met downsyndroom op een kinderdagverblijf?

We willen ons zoontje (nu bijna 9 mnd, downsyndroom) graag naar een kdv of gastouder brengen, maar we twijfelen nog.

Ik zou dus graag wat ervaringen horen van ouders met kindjes met down en ouders waarvan de kids naar kdv gaan waar ook kindjes met down in de groep zijn.

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hallo maartje

hier de ervaring van een juffie zelf.

aan de ene kant zeg ik ja doen. want het is erg fijn als kindjes met down in een gewonen omgeving op groeien

waarom zegt ik nee. dat is meer voor als ik weet niet in hoever jullie kindje down syndroom heeft het niet altijd haal baar is om mee te gaan met de groep op een kdv. ik zou als jullie was je goed laten informeren en ook eens kijken op een medich kdv.

Wat ik je nog wel wil vertelen en dat is iets voor later. maar als je kindje het goed doet op school en alles. probeer dan een midelbare school te vinden die hem goed steund en er voor gaat. heb namelijk een jongen bij mij op school gehad. en ipv van 4 jaar heeft hij in 5 jaar zijn IVBO diploma behaald. supper

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik werk zelf ook op een KDV en toen ik invalleidster was, kwam ik ook op een groep kids met een down kindje. Die kreeg 'extra' begeleiding van iemand (weet niet hoe dit heet) dus de 2 leidsters op de groep en persoonlijk 1 persoon.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ja dat ka/wordt dan aan gevraagt is via een organisatie.

wij hebben ook een jongetje gehad met een handicap en kregen daar ook begelijding bij

Deel Deze Pagina