Twijfel over geboortekaartje naar fam

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlightt, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

Betsy Niet meer actief

Geen kaartje sturen staat gelijk aan tot hun niveau verlagen???

Zonder te weten waarom het contact verbroken is, want dat weten we niet, vind ik dit toch echt een bijzondere conclusie.
    Ze CONDOLEREN TS met haar zwangerschap! En jij vindt dat geen geboortekaartje sturen gelijk staat aan hun niveau? :(

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Alleen dit is toch al genoeg om geen kaart te sturen!
    Hun hebben hun kansen verspeeld om ouder te zijn, jij zit er midden in, kies voor je kinderen.
    Dan nog gecondoleerd zeggen met de zwangerschap.
    Waarom zou je hierover in vredesnaam nadenken, laat ze er lekker blijven.

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb geen contact meer met mijn ouders. Ik zou ook geen kaartje sturen. Geen contact is geen contact.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Nee, ik zou geen kaartje sturen in jullie geval.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

In jullie geval zou ik ook geen kaartje sturen... op de kaart gaat vast en zeker weer een flauwe kinderachtige reactie komen... zit je je straks weer helemaal op te vreten in je kraambed ;)

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik zou geen kaartje sturen. Dat zou in mijn ogen betekenen dat jullie toenadering zoeken. Ze horen heus wel via via dat de kleine is geboren.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Daarom juist geen kaart sturen. Als je het wel doet zoeken ze weer contact en krijg je alsnog opmerkingen.

Stuur je geen kaart dan zijn jullie in elk geval duidelijk. Misschien vinden ze het schandalig en gaan ze opmerkingen maken... ja die komen er toch wel als ik je verhaal zo lees.

Bewaak je eigen grenzen en die van je gezin. Begrijp heel goed dat de negativiteit extra hard binnenkomt na de geboorte met alle hormonen maar het allerlaatste waar je op zit te wachten is denk ik je ouders die zichzelf gaan uitnodigingen. Daarom geen kaart/appje/mailtje sturen en probeer schijt te hebben aan hun opmerkingen en negativiteit.

Sterkte ermee en hopelijk geniet je wel van deze zwangerschap.

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wij hebben het niet gedaan, ik wil mijn familie niet over de vloer hebben. Een week na de geboorte had mijn moeder een stalkbui naar mijn man, waarin ze o.a schreef dat ze de foto van haar kleinkind op Facebook had gedeeld en er bij had gezet dat ze dit kleinkind ook niet mag zien. Ook had ze (haarzelf??) gefeliciteerd met haar kleinkind.

Moraal van het verhaal: door wat goed voelt en elke actie geeft een reactie.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb een advertentie in de krant gezet; dat is ook een kennisgeving. Het kaartje is alleen gestuurd naar mensen waar we geen ruzie mee hadden.

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb geen contact meer met mijn moeder en stuur haar dan ook geen kaartje. Heeft ze bij de andere twee kinderen ook niet gekregen. Ik wil helemaal niks meer met haar te maken hebben en een kaartje zou zij als opening zien.
    Ik vind het eigenlijk al vervelend om mijn nog thuiswonende halfbroertje (waar ik ook echt maar minimaal contact mee heb; ik zie hem twee keer per jaar bij mijn opa en oma op een verjaardag) een kaartje te sturen, omdat ik eigenlijk niet eens wil dat mijn moeder het kaartje ziet en dat gebeurt dan wel.
    Het klinkt heel kinderachtig, maar ze heeft me zoveel leed aangedaan tijdens mijn jeugd en erna. Ik voel echt een enorme rust sinds ze uit mijn leven is en baal ervan dat ze via mijn halfbroertje foto's ed van onze kinderen te zien krijgt.

11. Ziggi

Ziggi Bekend lid

8 feb 2017
    936
    350
    63
    Vrouw
    TS na de lage opmerking over je zwangerschap denk ik dat ze het idd niet verdienen om een kaartje te krijgen. Dan is dat maar "schandalig" in hun ogen.
    Die woorden zou ik niet serieus nemen gezien hun eigen handelen..

sterkte, lijkt me niet makkelijk!

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

Voor jouw geldt hetzelfde in mijn ogen. Dat is niet doen. Want je krijgt er spijt van. Als je hem toch niet veel ziet kan hij het kaartje bij je opa en oma bekijken.

13. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Jouw reactie is serieus eng! Het is net of wij dezelfde moeder hebben. Mijne heeft hetzelfde gedaan, alleen toen op de keren dat de kinderen jarig waren. Mijn man en schoonouders lastigvallen en hele deprimerende facebook statusen plaatsen wanneer de kinderen jarig waren.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik denk dat ik niet de echte geboortekaart zou sturen, maar wel via greetz of hallmark een neutraal geboortekaartje zou maken (niet te feestelijk). Daarop zou ik dan ongeveer het volgende zetten:

Op dd-mm-jjjj is onze zoon/dochter *naam* geboren. Hoewel we geen contact meer hebben, en dat ook niet meer willen, willen wij jullie toch persoonlijk op de hoogte brengen van de geboorte van ons kind. Vandaar deze kaart.

Moonlightt en Moonligttman

Ik snap helemaal als mensen het niet doen, maar ik heb zelf zoiets van, als ze me dan toch overal zwart lopen te maken, laat het dan in ieder geval zo zijn dat de dingen die ze zeggen niet de waarheid zijn. Niet omdat het me iets kan schelen wat mijn ouders over me denken, maar wel wat de mensen tegen wie ze over me lopen te klagen van me denken. (Maar goed, mij kan het dus iets schelen wat mensen van me vinden. Het lijkt me heerlijk als dat me niks zou kunnen schelen en als het jou ook niks kan schelen, sta je misschien sterker in je schoenen dan ik en dan moet je daar misschien lekker bij blijven.)

Overigens snap ik het ook helemaal als je ervoor kiest het niet te doen. Als dat echt is wat jij en je man willen, zou ik bij jullie eigen gevoel blijven en niet het advies van je vriendinnen opvolgen.

15. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo herkenbaar! Mijn moeder plaatste foto's van zichzelf met beschuit met muisjes en zette er dan trieste teksten bij dat ze toch oma is, ondanks dat wij haar kleinkinderen bij haar weghouden. (Dit hoorde ik dan via via)
    Ik heb haar direct bij het aanmaken van Facebook geblokkeerd, ik wil niet dat ze foto's van mij en/of de kinderen kan zien. Maar nu hoorde ik een tijd terug dat ze onder een fakeaccount toch mijn profiel- en omslagfoto's eraf haalt en zelfs ingelijst aan de muur heeft hangen! ;) De lol van Facebook was voor mij direct weg en heb mijn hele account toen verwijderd.
    Ze blijft mijn kinderen ook bij élke feestdag en verjaardag kaarten sturen. En iedereen vindt haar zo zielug.. welke dochter houdt haar kinderen nou bij hun eigen oma weg?! Die mensen zouden eens moeten weten watvoor moeder het is..

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik denk dat heel veel mensen stilletjes wel vraagtekens zetten bij die verhalen hoor. Als ik in mijn omgeving zulke verhalen hoor, denk ik in mijn achterhoofd altijd dat je als buitenstaander niet weet wat daaraan vooraf is gegaan en dat diegene het er misschien ook wel zelf naar gemaakt heeft. Want iedereen snapt dat je het contact met je ouders niet zomaar verbreekt.

17. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    OMG, Ctje. De kippenvel loopt werkelijk waar over mijn hele lijf heen, wat lijken sommige moeders toch echt op elkaar. Jeetje. DIT is zo herkenbaar. En inderdaad, IEDEREEN vinden mijn ouders zo zielig, wij zouden ons kapot moeten schamen over waarom wij de kleinkinderen bij ze weg houden. Ze vertellen iedereen wat voor een puber ik vroeger geweest ben (was best een erge puber, maar dat terzijde), maar de werkelijke reden waarom wij het contact verbroken hebben vertellen ze niet, ze doen alsof hun neus bloed en alsof ze geeeeen idee hebben waar dit vandaan komt.
    Om die nep Facebook profielen hebben wij eerlijk gezegd om gelachen, dat ze zoveel moeite doen (email adres aanmaken, foto's pikken van I'net, nepnaam bedenken en dan ons als enige proberen toe te voegen) om ons in de gaten te kunnen houden :p.

18. moonlightt

moonlightt Actief lid

10 mei 2014
    265
    26
    28
    Helaas is het niet bij iedereen zo. Je hebt van die mensen die fulltime achter iemand staan en vergeten dat een verhaal 2 kanten heeft. Moet wel zeggen dat het echt bepaalde type's zijn die zo denken. Verstandige mannen/vrouwen zullen inderdaad precies zoals jou redeneren. Contact verbreken met iemand doe je echt niet zomaar en al helemaal niet met je ouders: degene die jou hebben grootgebracht.

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Het enige wat je dan nig kan bedenken om te relativeren, is dat je dat soort types misschien maar liever kwijt bent dan rijk. Maar ik snap dat dat een schrale troost is. Het blijft toch steken dat mensen ten onrechte kwaad over je denken.

20. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn tante mag haar kleinkinderen ook niet zien. Haar man wel. De opmerking van haar schoondochter was dat ze haar gewoon niet mag. Dus nee niet iedereen heeft het er zelf naar gemaakt. Mijn hart huilt iedere keer mee als ze daar gebroken zit te huilen om iets waar ze niks aan kan doen. Ze is ook al 70+ en ze zei laatst dat ze klaar is om te sterven. Mijn neef zegt dan ja maar ik zit tussen 2 vuren. Ze is wel goed om cadeautjes en geld te geven via haar man dan. En die gaat dat maar voor haar want anders heeft schoondochter nog meer commentaar. De hele familie heeft dit keer trouwens geen geboortekaartje gekregen want we zijn allemaal slechte mensen. ;)

Onze topic: ik zou doen wat Janna zegt, dan heb je ze toch persoonlijk op de hoogte gesteld.

Deel Deze Pagina