Hulp bij voeding - langer slapen ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door appelappel, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en wordt tegenwoordig elke ochtend om half 6 wakker... klaarwakker en willen eten... pfff... beetje vroeg.

Hij eet nu het volgende (allemaal rond die tijden):

07.00 uur 210 water + 7 schep Friso + 2 nutriton + 4 Nutrix
    11.00 uur 210 water + 7 schep Friso + 2 nutriton
    15.00 uur 210 water + 7 schep Friso + 2 nutriton
    18.00 uur half potje groente
    19.30 uur 210 water + 7 schep Friso + 2 nutriton + 4 Nutrix

En nu wil meneer dus om half 6 's ochtends alweer eten. Eerst lieten we hem huilen, maar dan houdt hij niet meer op (speen o.i.d. helpt ook niet), dus nu geef ik hem 100 CC (90 water + 2 schep Friso).

We hebben geprobeerd om een avondfles erbij te doen weer, dan moeten we 'm wakkermaken rond 23.00 uur en dan eet hij tussen de 150 en 200 CC totaal. Maar... de eerste nacht netjes gegaan en om 06.45 uur wakker, maar daarna weer gewoon om half 6 'ochtends. Dus wel of geen avondfles, blijkt hier niet uit te maken helaas..

Overdag slaapt hij altijd wel even tussendoor, 's ochtends meestal wel 1,5 - 2,5 uur, tussendoor korte slaapjes van 30 - 45 minuten (soms meer) en de avond en nacht slaapt hij goed (soms wel even wakker, maar valt hij weer in slaap).

Nog tips om een en ander te wijzigen/aanpassen zodat hij gewoon tussen half 7 en 7 uur wakker wordt en wil eten? Hij krijgt toch genoeg zou je zeggen (al is hij wel meer dan 8 kilo en langer dan 70 cm...)

Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk een heel potje groente? Hij zou het wel lusten, maar we zijn pas 5 dagen geleden met groente begonnen (Vandaag 6e keer worteltjes, morgen gaan we over op bloemkool, 6 dagen later op broccoli). En hoe ik het handig om met fruit te beginnen? Dan groente en fruit op 1 dag?

Liefs,
    AA

2. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
  3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Misschien kan je de laatste fles iets later geven als je dadelijk fruit erbij gaat geven. Je zou dan rond 10 uur fruit kunnen doen en de fles van 11 uur later geven en zo alles een beetje opschuiven. Als je fruit geeft dan blijft de groente inderdaad gewoon. Als hij meer groente op kan dan zou ik gewoon wat meer geven. Maar ik ben dan ook niet van de superstrakke eetschema's moet ik zeggen.
    Verder kan het ook een fase zijn dat hij nu even vroeger wakker wordt. Hebben we hier ook gehad. We deden dan elke dag een aantal minuten langer laten liggen, want het lichaam went eraan als je hem er zo vroeg uithaalt.

Deel Deze Pagina