Hoi meiden, Ik ben zo trots, ik wil het echt even van de daken schreeuwen.... Onze meid is een ontspannen, lief, vrolijk, levenslustig kindje dat veilig gehecht is! Gisteren hadden we ons eerste jaargesprek bij onze kinderopvang en zij besteden daar altijd veel aandacht aan. Ik was er wel nerveus voor, want onze meid is de eerste maanden meer een paarsaangelopen, driftig krijsende baby geweest dan de roze wolk waar we op voorbereid waren. (ik wil er verder niet over uitwijden, volgens mij kennen genoeg mama's hier de situatie en mijn onzekerheden tijdens het eerste jaar). Ik was zo bang dat die eerste maanden invloed hadden gehad op de hechting met ons, op haar karakter, oid. Sinds haar geboorte is dit steeds mijn grootste zorg geweest.... is ze wel blij, veilig en vertrouwd bij ons? Is zo'n moeilijke start niet bepalend voor de rest van haar jeugd? Die ene zin in dat rapport over dat ze veilig gehecht is... het leek wel of er een grote steen van mijn schouders getild werd. We doen het goed ! De rest van het rapport was ook heel goed... onze lieve, fijne druif. Sorry hoor, het is een mega ego-berichtje.... maar ik ben zo trots op haar! Ze is zo leuk!
Gelijk heb je hoor, trotse moeder! Al die onzekerheden zijn meteen weg dat is toch heerlijk En terecht mag je trots zijn en dan mag het berichtje echt wel mega ego zijn zoals je zelf schrijft haha leuk toch!!
Dat mag je ook zeker zijn hoor!! Alleen maar fijn om te horen dat alles goed gaat natuurlijk!!! Leuk voor jullie! Geniet maar lekker van je weekend
heerlijk toch! mag je best trots op zijn! (zelf ook trots. man heeft depressie, we hebben miskramen, ik had vorig jaar een hernia. genoeg shit dacht ik zo, maar onze dochter heeft er weinig tot niks van meegekregen en is een vrolijk en heerlijk kind!)
Wat onwijs goed!! Yeeeeaaahhh.... voor de mama's waar het allemaal even wat moeilijker gaat en het toch allemaal bij elkaar weten te houden. Sterkte meis!
Toch fijn om als ouder te horen dat je het goed doet! Je hoort zoveel negativiteit om opvoeden heen de laatste tijd! Al die opvoedprogramma's, terwijl het bij de meeste gewoon heel goed gaat! Ik kan ook stralen van trots als ze op de psz zeggen dat Juul zo'n heerlijk sociaal lief kindje is
Wat fijn om te horen dat alles goed gaat met je dochter en hoe heerlijk is het dan om als mamma te horen dat je kindje het goed doet! Gefeliciteerd met haar 1e verjaardag.
o wat fijn! super! Ik ken het gevoel. Ik kreeg donderdag een soort van voortgangsrapport op de psz. Nu is mijn beste vriendin daar leidster dus ik denk sja... wat zal ze eens geschreven hebben. Maar ze had het expres door een andere leidster laten schrijven want ze wilde dat het objectief was. Nou ze had dus allemaal 3en (wat inhoudt dat alles super goed gaat, je kan een 1,2 of 3 krijgen). En ik was dus super trots. Er stond in dat ze zo lief is en leuk met andere kindjes speelt en alleen moeilijk op haar beurt kan wachten. Nu weet ik zelf wel dat ze heel lief is natuurlijk (de aller aller liefste natuurlijk ) maar om het eens van een ander te horen... geweldig!