tips om nachtvoeding te stoppen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door namoli, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Hey dames, hebben jullie tips om de nachtvoedingen te stoppen? Mijn zoontjeis nu 13mnd en drinkt nog ong 5-6x in de nacht....na deze periode voel ik dat ik echt op ben qua energie en wel echt mijn nachtrust nodig heb. In de dag geef ik ong een 10x bv dit wil ik ook wel wat inbinden naar 3x dus juist na ontwaken, juist voor middagdutje en juist voor het slapen gaan.

Owie geeft mij de tip.....?

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoe gaat het met bijvoeding? Want rond een jaar zou dat toch het hoofdvoedsel moeten zijn.
    Drinkt hij veel en effectief overdag en 's nachts? Of is het meer troost?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

15 x bv???

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo, dat is nog veel mamamelkmomentjes. heeft hij dat altijd al gedaan?
    ik zou beginnen met de nachtvoedingen te minderen en pas later die van overdag. Want opeens alles omgooien, lijkt me enorm lastig voor de kleine.
    Mijn kleine man heeft ook momenten gehad (tijdens sprongetjes) dat hij opeens weer veel in de nacht wakker was en wilde drinken...of dat dacht ik. Maar hij zocht gewoon troost, en ik legde hem aan. Dat zijn we gewoon niet meer gaan doen, maar hem getroost op een andere manier.
    Zorg wel dat je zeker weet dat hij genoeg gedronken heeft over de dag voor hij naar bed gaat.

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik denk dat je op zoek mag naar andere manieren van ontspannen en troosten. Hij zou toch niet meer zo vaak moeten hoeven drinken, dus ik denk dat hij iets anders zoekt.
    Daarnaast denk ik dat hij niet goed genoeg slaapt. Ook hij maakt volgens mij zo niet genoeg uren. Probleem is vaak dat je over je slaap heen bent en dan juist slechter slaapt.

Ik weet dat het heel moeilijk kan zijn. Onze jongste heeft bijna 2 maanden alleen geslapen aan mijn borst. Zowel hij als ik sliepen niet. Door veel aandacht te besteden aan overdag beter slapen, slaapt hij 's nachts ook beter. Daarnaast ben ik bewust een nacht weggeweest. Ik kon niet meer en moest gewoon een nacht slapen. Het feit dat hij prima de nacht was doorgekomen zonder mij sterkte mij in de overtuiging dat het beter moest kunnen.

Ik denk dat je wat strenger mag zijn voor zowel jezelf als je kindje. Je zult zelf de tijd en moeite moeten doen om hem van je borst af te wennen. Dat zal ook van jou een investering kosten, maar moet zich kunnen terugbetalen.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Met het aantal voedingen (15) is op zich niets mis,want er is geen minimum of maxium.
    MITS...jij daar ook akkoord mee gaat!!Zo niet dan zal je idd actief als eerste de nachtvoedingen af kunnen bouwen . Of terugbrengen naar 1x per nacht ,wat voor jou werkt.
    Papa is denk ik een sleutelfiguur ....de associatie mama is drinken zal je moeten aanpassen ,althans voor s'nachts....
    Gaan troosten,even knuffelen...zal best lastig worden maar het lukt vast wel !

7. m met borisboef

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat troosten die eerste nachten dat ik hem niet wilde blijven voeden, deed papa. De eerste nacht was het 1,5 u troosten, en 4x wakker, nacht erna 2x wakker half uurtje en derde nacht was het al bijna niet meer troosten.
    zorg ook voor een doekje/knuffeltje die jou luchtje heeft om die bij zn wangetjes te leggen.

8. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ik wel is doe als de kleine s nachts komt maar geen honger heeft maar troost zoekt is haar in de borstvoedingshouding (bij ons is dat de rugby) tegen mijn blote borst aan, maar dan geen tepel maar mijn pink in haar mondje. Dan slaapt ze binnen een minuutje of 5 a 10 zo weer in. Als ze echt honger heeft accepteert ze dit niet.
    Een beetje foppen, maar het werkt wel bij ons :)
    Als ze teveel drinkt gaat ze snel spugen, dus dat voorkom ik liever.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als jij de nachtvoedingen wilt minderen, zorg dan dat hij volgeborst in slaap valt 's avonds en laat papa troosten als hij in de nacht wakker wordt. Je merkt dan vanzelf wel of hij echt borst nodig heeft (dan laat hij zich niet troosten, of alleen maar een aai over de bol.

Overdag, bied eerst alternatief aan als hij om borst vraagt (water of stukje fruit) en geef borst als je merkt dat het echt nodig is.

10. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    hey dames bedankt voor je reacties

bijvoeding gaat prima hij eet fruithapje en ook stukjes, van tafel, brood, yoghurt,..... hij drinkt ook water en fruitsap maar drinkt hij maar een beetje van aangezien hij dan ook borst drinkt...in de dag lukt het me redelijk goed om hem af te leiden ik zat vandaag tot nu aan 3x: in de ochtend toen hij wakker werd, en voor het dutje en na het dutje dat lukt dus redelijk.

's nachts is papa geen optie omdat hij vaak met de nacht moet werken.

wrijf over de bol, doekje enz heb ik al geprobeerd en doe ik nog steeds....soms lukt het wel om 1x over te slaan; maar toch wilt hij nog steeds drinken de volgende uren daarop.

het probleem is dat hij heel boos wordt en gaat dan enorm krijsen en ik kan hem niet laten huilen omdat we ten eerste nog een dochter hebben die naar de lagere school gaat en we wonen in een appartement dus de gehele buurt is dan wakker :(

11. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0

die vinger dat lukt hier niet meer :D

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Tja, lastig hoor. Lijkt meer gewoonte dan honger. Of zie jij dat anders?
    En is papa 7 nachten per week werken? Anders zou ik hem toch een nacht laten proberen te doen. Ten eerste kan jij dan slapen en ten tweede kan je een beetje testen of het echt honger is. Lijkt me ook voor je kindje niet goed zo veel wakker.
    En hoe slaapt hij overdag?

13. m met borisboef

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn man werk ook nachtdiensten, maar dat mogen nooit alle dagen van de week heel veel achter elkaar zijn. Dus de eerste de beste reeks van nachten thuis, mocht hij aan de bak om de kleine te troosten in de nacht. Tegen de tijd dat man weer moest werken, snapte kleine man dat de nacht gewoon slapen betekende.

14. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    zelf heb ik mijn dochtertje 14 maanden s nachts aan de borst gehad. ieder paar uur wel ze wel lekker drinken. Toen werd ik door het cb erop gewezen dat ook borstvoeding slecht is voor de melktandjes. Daar zit natuurlijk ook wel wat in.

Ik heb toen een nieuwe regel in gelast voor mijn dochtertje. Gordijnen dicht, geen melk, gordijnen open wel melk. Heeft 3 nachten geduurd.

1e nacht had ik mijn borsten goed ingepakt dat ze ze er zelf niet uit kon halen. Heeft toen iedere keer hazenslaapjes gedaan boven op mij. Ik was bijna de hele nacht wakker. Heb ook geen vent die het van mij over kon nemen. En ja het was heel veel huilen en ik snap dat je nog een kindje hebt maar je zult het patroon ooit moeten doorbreken. Pak anders het weekend, dan heeft je kindje vrij. Ik woon ook in een flat en mijn buren zullen vast hebben meegenoten maar ja hoe langer het duurt hoe erger ze er aan verslaafd raken.

2e nacht werd al iets beter heeft heel dicht tegen mij aan geslapen. nog wel veel huilen. Maar het troosten ging al een stuk sneller.

3e nacht weer in haar eigen bedje geslapen co sleeper naast mijn bed.

Voor doorslapen is het geen garantie athans hierzo niet haha. en zodra het s ochtends licht wordt wijst ze naar de gordijnen en dan zegt ze mama en dan wijst ze naar mijn borst.

p.s. hier vraagt ze overdag ook nog heel veel om de borst, ze is er toch wel aan verslaafd haha. had ze eens geteld en we komen toch wel aan keer of 6/7. Soms stel ik dit ook wel uit door af te leiden.

succes ermee want het is zwaar om ermee te stoppen maar ik ben achteraf wel blij dat ik heb doorgezet.

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben toen ze ruim een was de nachtvoedingen afgebouwd. Papa ging de eerste nacht, en ik zelf ook de tweede nacht. Ik zei gewoon dat we niet meer gingen drinken in de nacht, dat de nacht was om te slapen, als het donker was.

Ik pakte haar wel op om even te knuffelen.

Dat pikte ze gewoon!! Ze begreep het echt.

Ze bleef nog wel wakker worden helaas en was ook wel vaak boos als bijv mama er niet was (ik sliep soms op zolder omdat ik zo kapot was). Daarvoor moesten we eerst ook het troosten in de nacht afbouwen, haar neusamandel moest eruit, en een paar weekjes daarna sliep ze ineens eindelijk door (met 1,5).

Succes!

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina