Twijfel over kat...

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb nooit een kat geweten die het zo bont maakte hoor. En weet idd dat het een beest is, maar ook die hebben regels en leiders, en horen ook te luisteren naar de meerdere. Een hond kan dat , een kat kan dat ook!

Ze heeft zeker genoeg afleiding!

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ze sprong een keer naast me terwijl ik aan het koken was. En heb haar toen onverwachts in de pompbak met water geduwd. Hielp ook niet hoor. Paar maand later zat ze weer naast me! Ze heeft totaal geen schrik van water.

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Nogmaals dan ziet ze wie het doet. met een plantespuit niet en net als een kind helpt 1 keer straffen niet.

Maar sorry dat ik het zeg. Volgens mij heb je je keuze al gemaakt. waarom vraag je hier dan advies? Niet gemeen bedoeld.
    Maar iedereen geeft je goed bedoeld advies. als je alles al geprobeerd heb en je wilt haar weg doen waarom toestemming vragen? je moet doen waar jij je goed bij voelt.

sterkte met je keuze

4. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Voila jij hebt precies wat ik ook wil duidelijk maken! Dat je er niet zomaar van moet uitgaan "dat het wel aan het soort ligt" Niet alle katten zijn zo idd! Net als onze oudste, nooit deed ze wat!! Nu enkel soms mee met de andere, anders helemaal niks op aan te merken!

Ook hebben ze allebei totaal niks met de baby, als hij huilt, slapen ze gewoon lekker verder. Als ik hem eten geeft komen ze zelfs ooit tegen hem aanliggen, lekker knuffelen! Dus hier ook idd totaal geen problemen met de verandering naar baby!

Ook niet met de hond want de oudste van de 2 ligt er bijna elke dag samen mee onder de kachel, ze rennen achter elkaar ed. Enkel de jonge heeft het er niet zo op (terwijl ze mee opgevoed werd door een hond waar ze geboren is, dus ze weet echt wat het is)

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mij kun je die kat maar beter opruimen want je moet geduld hebben ze leren niet van 1 keer! En je staat volgens mij ook niet echt open voor advies ;)
    Onze katten hebben we heel snel afgeleerd om op het aanrecht te komen maar ze proberen het af en toe nog weleens hoor (1 keer in de week of zo)
    Gewoon duidelijk zijn plantenspuit erop en ze schrikken zich rot.

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja heb nog wat last van de hormonen ;) na de zwsdementie kwam er de bvdementie, dacht ik dat ik er vanaf was! Kom dus heel moeilijk uit mn woorden (omdat ik de helft schijnbaar gewoon vergeten ben hmpf) Maar goed, krols dus.

Water heeft ze geen schrik van, vriend gaf ze ooit een douchebeurt en vond ze geen probleem :D Ook als wij ooit douchten dat we er water op spetterden, vinden ze heerlijk, worden ze helemaal knettergek van en gaan ze kei hard rondcrossen :D

Keep Off nooit gehoord, heb je zelf geen last vd geur dan? Of de hond (niet dat die dadelijk ook een eind weg gaat liggen...)

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik zie haar niet zeggen dat ze haar keus al heeft gemaakt, maar als je allles maar dan ook alles al hebt geprobeerd wat moet je dan nog dan?

Ik zou mijn katten niet mijn huishouden laten overheersen, hoeveel ik ook van ze hou,, ik ga tot zover maar het houd een keer op.
    En ik denk dat TS precies het zelfde bedoeld.

Het is makkelijk zeggen ja daar doe je je kat niet voor weg als je er zelf niet zoveel last van hebt.

Als je een andere kat hebt die zich goed gedraagd dan weet je dat het ook anders kan.

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ze kon niet zien dat ik het was...

Ik heb helemaal nog geen keuze gemaakt. Het is dat ze voor de rest een heel lief karakter heeft. Heb hier een topic geopend om zeker te zijn of ik echt wel alles geprobeerd heb, en of er echt niks beters te doen is om het haar af te leren. Op dit moment voel ik me bij geen van beide keuzes mij goed, wegdoen vind ik zo drastisch maar haar houden zoals het nu is vind ik ook niks! Kan zo echt geen 10 of 15j (of langer) nog verder!

De oudste krijgt deuren open, en na vanalles proberen hebben we gewoon de klinken omgedraaid, kijk dan is het ook opgelost. Het lijkt wel nergens naar maar het helpt! Liever zo dan dat we haar moeten wegdoen, omdat ze anders midden in de nacht bij ons de kamer op komt.

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    We hebben vorig jaar echt niks anders gedaan dan er constant achterna lopen hoor. Zaten geen enkele avond langer dan 10min achter elkaar in de zetel, zonder op te moeten springen om de kat ergens vanaf te jagen. De andere deed het eerst ook maar wist dat na hooguit 5x wel ! Vandaar dat ik het zo vreemd vind dat bij de laatste helemaal niks werkt, zelfs niet na maanden gedoe, en nu ruim een jaar later nog steeds niks veranderd is!

Ze is idd rustiger geworden, maar die dingen heeft ze nooit kunnen laten, en laat dat net nou de meest irritante en onhygiënische dingen zijn. Ik sta zeker wel open voor advies, maar er moet ook wel tegoei naar mijn verhaal gelezen worden, voor er met vanalles gegooid word.

10. rozalie

rozalie Niet meer actief

Ik schrik van de verhallen hier dat de katten in de gordijnen hangen,meubels kapot krappen,op het aanrecht springen.Ik heb zelf twee katers. die het lef niet hebben om al die dingen te doen.ik kan zelfs het eten op het aanrecht of op tafel laten staan en weg lopen om de was op te hangen. en als ik terug kom is alles nog daar waar het hoort.Katten moet je op voeden!!
    je moet consequent zijn!! net als met kinderen,als je een keer toe geeft tja dan is het gedaan.onze katten zijn met een planten spuit en nee mag niet groot gebracht.ze gaan ook elke avond en als we weg gaan uit de woonkamer naar hun eigenkamer.
    als het niet helpt om ze gewoon nat te spuiten,zijn katten die het niet erg vinden,mik dan op het achter werk.Sorry dat ik dit nu zeg maar mik maar midden op de kont in de roos.zeker dat ze dat niet fijn vinden.kan me niet voor stellen dat mijn katten overal op, aan en in zitten.

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Als je met een plantenspuit straft gaat het er niet alleen om dat ze niet van water houden, maar dat ze er giga van schrikken. Als je dat consequent een tijdje doet, zal ze echt wel inbinden met de dingen doen die ze niet 'mag' doen.

Verder ben ik van mening dat de ene kat de andere niet is en dat je oude kat misschien wel heel rustig en braaf is, maar dat deze kat heel speels en beweeglijk en misschien wat actiever kan zijn. Het gedrag dat je beschrijft klinkt als normaal kattengedrag dat je met een beetje geduld en consequent straffen prima voor een groot deel onder controle kan krijgen. Maar als je niet kijkt, zal (bijna) elke kat je kaas van je brood eten, dat hoort er gewoon bij.

Dus ik denk dat je of een goed huisje moet zoeken voor je kat, of je een beetje meer verdiepen in kattengedrag en hoe je het beter in de hand kan houden en dat je er dan een leuke huisgenoot bij kan hebben ipv eentje waar je je constant aan ergert...

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Dat mikken wordt al moeilijk, als ze ons hoort aankomen rent ze weg en gaat ze zich verstoppen, omdat ze verdomd goed weet dat ze het niet mag!

en de kat vroeger thuis deed dat ook nooit, zat ook nooit op tafel ed. Hoef het dus ook niet normaal te vinden en er mee te leren leven. Het is nogaltijd mijn huis en niet het hare... toch? Ik merk dat jij ook denkt zoals ik. ze horen niet overal in op en aan te zitten.

13. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Geeft niks hoor meid, vond het er wel grappig staan ;)

Maar dat Keep Off werkt hier prima! Wij hebben ook nog een volwassen kat en een grote hond. Volwassen kat doet niks stouts dus kwam al niet in de buurt van die plekken en de hond merkt niks van de geur! Zelf ruik je het heel even als je het inspuit, maar verder ruik je er niks van! Wij hadden het met de bedpoot waar ie aan wilde krabben. Gelijk ingespoten met dat spul en nergens meer last van! Wij ook niet en wij lagen er met onze snufferd boven :D
    Het is een flesje van 100ml geloof ik en kost iets van 6 euro, dus dat zijn de kosten niet. Je moet het sprayen op de plek een paar keer herhalen en gegarandeerd dat je er vanaf bent!!
    En spuit de plekken waar ze wél aan mag krabben even in met valeriaan, die geur trekt ze juist weer aan, waardoor ze daar naar toe getrokken worden!
    Is echt de moeite van het proberen waard!

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mijn bedoeling is idd een kat waar we plezier aan kunnen hebben, daarom haal je ze ook in huis natuurlijk. En stilletjes raakt mijn geduld op, vandaar dat ik hoopte dat hier iemand meer wist. Op internet staat zoveel dingen, maar wat is juist? Op veel plaatsten staat dat een kitten weg mag vanaf 8wk als ze zelf kunnen eten en op de bak gaan, andere plaatsen staat dan weer 10 of 12wk. Ja ik weet het niet hoor...

Nu staat een pot yoghurt achter mij op de armleuning van de zetel, jongste kat zit er langs, en doet er helemaal niks mee... Dus ze kan er best van afblijven als ze wil! Wil alleen dat dat ook zo is, als we weg zijn!

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Niet dat ze naar de andere zetel gaat ofzo he... :D Zou ze nog wel durven ;) (andere kat wist het nl ook meteen als we bv een borstel niet meer vast hadden gezet achter de deurklink, dan wist ze dat ze die open kon springen en hadden we ook meteen prijs) We hebben gewoon te slimme katten geloof ik :D Die valeriaan, kan je dat ook in de dierenwinkel krijgen?

16. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Yep, kun je bij iedere dierenwinkel krigen!
    Enne, ik heb gewoon meerdere plekken ingespoten met dat keep Off (hij vond een strookje behang ook wel leuk) en nu krabt ie alleen nog als een wezenloze aan zijn paal :D
    En geloof me, het is echt een stouterd, heel erg en soms moet ik er vreselijk om lachen, zoals vanmiddag toen ie een stukkie kaas had gejat en heel trots stond te kijken met die grote stoute ogen, maar ik blijf wel consequent tegen hem, hoe grappig ie ook is. Dat is namelijk het enige wat verder nog helpt, consequent zijn!

Mocht je die Keep Off en Valeriaan nou niet in België (zie dat je daar woont) kunnen krijgen, kun je ook on line bestellen, gewoon ff googelen! Maar volgens mij heeft zelfs het tuincentrum het hier in Nederland, dus ik weet bijna zeker dat het in België ook te krijgen is!

Succes, ik kijk morgen wel ff of er al nieuws is!

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Moet je het blijven spuiten? Of weet hij het nu weer waar het hoort? :)

Zal eens moeten kijken dan (weet niet of het open is morgen door feestdag vandaag) Als ik tijd heb zeker eens proberen! Kan het mss ook op de tafel en keukenkastjes spuiten, mss dat ze daar dan ook afblijft! Zou helemaal geweldig zijn :)

18. rozalie

rozalie Niet meer actief

Hoi meis,
    Eigenlijk moet je proberen van een af staand te spuiten,zo dat ze het niet in de gaten heeft.is moeilijk.
    Probeer eens het aanrecht in te smeren met mostertof iets anders wat ze niet lekker vind.maar dan niet het heele aanrecht maar een steepje zo'n 10 cm van de randen dan een smal streepje.als ze dan op het aanrecht spingt zal ze er in springen en aan gezien dat dit niet lekker ruikt en smaakt zal ze het gaan laten.zeker dat ze dat niet lekker vind.moet dit dan geregeld doen.
    en inderdaad de spree eens proberen.

En het is zoals je zegt het is nog altijd jou huis.
    ik wens je veel succes!!

19. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Heb ik mijn hele huis vol mosterd hangen... :D Maar goed, beter dan komende 15j overal kattenpootjes waar ik kijk!

Lijkt me handiger dan het spuiten want dat gaat echt niet lukken, tegen ik uit de zetel gesprongen ben is ze al lang weg!

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Klinkt als een kopie van mijn kat ;)

Die doet alles wat we niet willen. Krijgt aandacht, eten, speeltjes, etc genoeg en heeft een krabpaal.

Hij zit op het aanrecht, eten laten staan kan niet want zodra ik m'n kont keer zit ie eraan. Dus ik ruim alles direct op en kan eigenlijk nooit iets op het aanrecht laten staan. Ook niets van de kleine.

Hij had ontdekt hoe hij de klep van de vuilnisbak moest openen en klimt erin om het vuilnis eruit te halen (luiers, etc). Dus toen had ik de vuilnisbak andersom gezet zodat hij er niet meer in kan. Maar na een tijd kwam ik erachter dat ie nu de rand van de "kop" optilt en er alsnog in gaat. Nu staat de vuilnisbak ergens anders, waar we hem eigenlijk niet willen.. maar ja we moeten wel.

Hij is ook een keer in onze kliko gegaan en heeft een vuilniszak opengebeten en de luiers eruit gehaald. Vond ze op de oprit :)

Als ik niet oplet gaat ie op het speelkleed van de kleine of zit aan haar speelgoed.

Trekt mijn keukenkastjes open en haalt de inhoud eruit (dus nu ervoor gezorgd dat ze niet zo makkelijk meer open kunnen).

Had een keer een kastje open gekregen en de zak (grote zak) met brokken kapot gemaakt (gebeten) en vervolgens de gegeten brokken uitgekotst.

Hij was een keer toen we lekker uitsliepen op een zondagochtend op de tafel gesprongen en heeft toen de grote vaas met bloemen die erop stond omgekiept, dus konden we met meerdere handdoeken weer alles droog maken.

Hij is een keer in een grote glazen vaas gesprongen waar me van die takken met lichtjes hadden zitten. Deed ie toen we allebei aan het werk waren. Kwamen we tthuis en uiteindelijk zag mijn man hem daarin "zitten" en had ie ook nog zichzelf ondergeplast. Arm beestje. Takken met lichtjes waren kapot gekrabt.

Heeft een keer in de wasbak gestaan en zo de "stop" (daar blijft vuil in liggen en als je hem naar beneden drukt is het een stop) naar beneden geduwt. En toen ook nog per ongeluk de kraan aangezet. En we waren niet thuis. We kwamen thuis en de wasbak liep bijna over :$ We hebben dat ding er dus nooit meer in zitten.

Behang hebben we gelukkig niet en de meubels blijft ie wel vanaf. Alleen de vitrages heeft ie wel eens toegetakeld. Doet ie niet meer, maar voordat we dat afgeleerd hadden, had ie ze al een paar keer te pakken gehad.

Al met al wordt het steeds erger. We moeten steeds meer aanpassen aan hem. Afleren lukt niet en hij is inmiddels al 3 jaar. We straffen het elke keer af en hij weet dat het niet mag maar doet het toch.

Water vindt ie leuk, dus is geen straf voor hem.

Heb ook al middeltjes gebruikt die katten tegen staan, maar dat doet hem weinig ;)

Mijn man is het eigenlijk al zat, want het wordt steeds erger. Maar ja, wegdoen.. dat doen we (nog) niet. We kijken het gewoon nog aan. Het moet alleen niet te ver gaan, want ik blijf niet alles aanpassen aan de kat.

Maar als bij jou de grens is bereikt en niets meer helpt. Dan zou ik een baasje voor haar zoeken die daar wel tegen kan en daar beter mee om kan gaan. Het houdt gewoon een keer op.

Deel Deze Pagina