wat doe je zo vroeg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joel, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    wa t te doen als je babay van dik 8 maand tussen 5 a 6 komt. laten jullie die liggen(hij jengelt ene keer andere x echt huilen)
    wij lopen al 8 maand te klooien maar hij slaapt gewoon niet meer na de fles en van de week werd zelfs de oudste 5.10 ook wakker en da trek ik niet. zo zei de cb laat hem s nachts huilen en dan om 15 min heen gaan en idd na 1 nacht komt hij niet s nachts meer of ja tussen 2.30 en 4.30 maar nu 5 a 6 uur. duurt da lang dat ze later komen of zouden jullie zeggen bij jengelen ff laten doen maar dan heb ik waarschijnlijk well de oudste en die komt dan wel eens bij ons maar als die jaimy hort slaap t die niet dus zit ik er mee of ff weekje doorbijten. zo denk ik van kom dan midden in nacht want dan slaapt hij meestal wel verder en komt weer om 7 maar ja tips????

2. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Mijn zoontje is ook nog steeds zo vroeg wakker, zo rond 5/6uur dan vraagt hij om zijn flesje. Nee laten huilen doen we hier niet, dat helpt sowieso niet, want daar raakt hij alleen maar overstuur van.
    Ik maak de avond van te voren zijn melk klaar, hoef ik het alleen op te warmen, die geef ik dan rond die tijd en meestal als we geluk hebben valt hij daarna nog in slaap, maar het komt ook zo vaak voor dat hij niet meer gaat slapen, dan gaan we naar beneden, zet ik hem in zn box gaat hij spelen, en ga ik douchen en koffie zetten. 8uur gaan we samen aan de boterham en zo rond 10uur na z'n fruit is hij daarna wel erg moe en leg ik hem te slapen, en doe ik ook weleens een dut (ben fulltime thuis). Tja... sorry heb geen tips.

MAAR... gaat het de goede kant op, vandaag was het 7uur toen hij wakker werd, dus we hebben de hoop nog niet opgegeven. En word de klok nu niet morgen vooruit gezet? hopen dat de zomertijd ook z'n voordelen geeft! :D

3. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Trouwens als het bij jengelen blijft zou ik hem laten liggen, doet de kleine hier ook. Dan geef ik 'm zn speen terug, merken we dat hij er echt uit wilt en over gaat to huilen, dan halen we hem eruit.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon werd tot 15 maand elke ochtend wakker om 5 uur, en hem de speen geven nam hij geen genoegen mee, hij had gewoon echt honger.

om half 8 ging hij dan weer slapen, dan pakte ik ook altijd mijn uurtjes nog even.

gelukkig ging hij toen zijn zusje geboren was opeens tot 7 uur slapen :D

maarja je hebt er natuurlijk al 1 rondlopen, dus je uurtjes pakken kan dan ook niet, misschien gewoon de fles geven en terug leggen in bed ? en dan de fles steeds wat proberen te rekken.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoontje is ook tussen 5 en 6 wakker. Ik sta dan op, geef hem een fles en een broodje en kan dan lekker even op m´n gemak een wasje vouwen, koffie drinken, desnoods een programma op uitzendinggemist kijken ofzo. Om 7 uur komt m´n dochter uit bed. S´avonds ga ik tussen 22.00 en 22.30 maar slapen.

6. misa

misa Niet meer actief

Lastig is dat..
    Als mijn zoontje snachts wakker wordt, krijg hij geen fles. Hij slaapt al sinds hij 5 weken is door. Hij huilt wel eens een keertje, onverwachts. Dan ga ik naar hem toe, even een aai over de bol. En brabbelt hij gewoon wat, dan laat ik hem liggen.
    Misschien heb je iets aan Leer je baby doorslapen en los het slaapprobleem op | BabySlaapGids. Ik heb 'm dus als je het wilt hebben, laat maar weten. :)
    En verder: Volg je gevoel!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja maar 5 a 6 uur, ik noem dat eigenlijk geen s´nachts meer wanneer ze om 19.00 uur erin liggen. Voor mijn zoontje is de nacht gewoon om.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mee eens, dan hebben ze 10 uur achter elkaar geslapen, en dan zijn ze indd gewoon uitgeslapen, tenminste, was hier het geval.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho is hier ook regelmatig om 5uur of 6uur wakker. De ene keer slaapt hij verder als ik hem bij mij in bed neem, de andere keer is hij zo druk dat hij echt niet meer gaat slapen. Maar zoals hierboven ook werd gezegd, hij gaat er om 19uur al in!

Als Tycho zo vroeg wakker is en hij gata niet meer slapen, dan neem ik hem bij mij in bed en knuffel ik en stoei ik met hem en laat hem rommelen met ons koordje van de lamp (heeeeel interessant. Ik lig dan een beetje te doezelen en om 7uur gaan we naar beneden en dna gana we eten. Dan ga ik hem wassen/in bad doen en aankleden en dan gaat hij nog even een tukkie doen en dan krijgt hij om 10uur zijn fruit. Heel vaak ga ik als Tycho slaapt ook nog even in mn bed terug of op de bank. Maar dat ligt er een beetje aan hoe hij geslapen heeft die nacht en hoe ik me zelf voel, anders blijf ik gewoon wakker en doe huishouden enz.

xxx

10. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    nee fles geven doen we wel maar hij slaapt dan pas half 9 weer en idd ik kan niet terug ivm met peuter.

ja ik vrees er voor maar gvd das vroeg man en ben al blij dat iets beter gaat maar zit er na die 8 maand doorheen, en weet dan niet wat ik moet doen want vanaf 6 word jason wel wakker en merk dat ik dan best chaggi ben. nou hoop op volgende week de zomertijd maar ja zou dat 1 malig zijn? of niet en leggen jullie kindjes er later in of zou dat niet werken. toch bedankt

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    als mijn zoontje smorgens wakker word ga ik naar beneden om zijn fles te maken (duurt 2minuten) dan naar boven, licht aan op zijn kamer. hem verschonen en voor hij zijn fles krijgt, licht uit en zo donker mogelijk (het licht op de badkamer laat ik aan, dat is naast zijn kamer, dan heb ik licht genoeg) na het boeren leg ik hem terug in bed en gaat hij meestal slapen. (soms ook niet)

bij mijn dochter deed ik dit ook. als ze iets ouder was (rond 8-9maanden denk ik en nog later) gaf ik haar als ze vroeg wakker werd haar fles in haar bed. deze kon ze zelf een beetje vasthouden. dan hing ik over de rand van haar bed om hem vast te houden. en dronk ze hem leeg. en sliep weer verder.

maar ze zijn dan ook nog gewoon moe en hebben alleen maar honger. als ze uitgeslapen zijn is het denk ik een ander verhaal.
    weet niet hoelaat hij er savonds in gaat? maar misschien dit iets langer proberen rekken?? zodat hij misschien iets langer slaapt?

laten huilen helpt niet en zeker niet als je oudste er ook wakker van wordt, want dan kan je helemaal niet meer slapen.
    succes

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb de ongeschreven regel: voor 7.00 uur is het nog nacht :D dus als dochterlief voor die tijd wakker is ga ik haar troosten, eventueel even laten drinken maar ik blijf in het donker met haar, ga niet gezellig doen - het is gewoon nog nacht. Dat werkt hier heel goed want ze drinkt vaak even om 6.00 uur maar slaapt daarna gewoon nog 1 a 2 uur verder. En ze gaat ook altijd tussen 18.30 en 19.00 naar bed, maar ik vind dat niet extreem lang voor die kleintjes, 12 uur in bed liggen.

13. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    jois heb je ff pb gestuurd

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hier gaat ons ventje dus echt al lopen rekken en strekken (lees kruipen in bed en probeert op te trekken) en brabbelen wat uiteindelijk over gaat in huilen. Wanneer ik hem al snel een fles probeer te geven in het donker (wanneer hij net wakker is zeg maar) dan is hij daarna eigenlijk nog opgewekter en vind alles grappig en gaat lopen kraaien en gillen.. al met al gewoon wakker dus en uitgeslapen.

Hem s'avonds later erin doen lukt niet want s'middags slaapt hij amper en om 19.00 uur is hij echt afgeknakt. De paar keer dat hij later in bed ging was hij alsnog om half 6 wakker.

Maar goed, ik ben een redelijk ochtendmens dus tja.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik geef mijn dochter op dat tijdstip wat te drinken bij ons in bed en daarna weer terug naar haar eigen bedje. Ze heeft dan ook echt honger en drinkt alsof haar leven ervan afhangt. Soms valt ze daarna weer in slaap en soms niet. Ik hou het wel donker en geen gezelligheid. Laten huilen vind ik geen optie. De babyslaapgids is hier heel snel gedelete ;).

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gelukkig hebben wij dit probleem niet. Ik denk dat dat komt omdat wij vanaf het vrij vroege begin onze kinderen de kans hebben gegeven om zelf weer in slaap te vallen. Tussen 5 en 6 wakker worden is heel gewoon voor kinderen (sluit aan in het bioritme) maar voor ons is dat natuurlijk geen fijne tijd. Belangrijk is dus dat ze zelf weer gaan slapen. Bij ons was dat al aan de orde in de eerste twee maanden. Toen ik doorkreeg dat ze geen voeding meer nodig hadden dan liet ik ze even gaan (natuurlijk niet huilen maar alleen jengelen of tuttelen). Ze vielen dan eigenlijk altijd na 2-5 minuutjes weer in slaap. Dit hebben we eigenlijk altijd gedaan en eerlijk? Ik zie het eigenlijk nooit 5 uur of 6 uur.. Zoonlief van 2,5 begint voor ons de dag zo tussen 7 en 7:30.. dochterlief maken we om 8:00 wakker... Ik weet trouwens zeker dat zij heel vaak tussen 5 en 6 wel wakker wordt maar het is dan nog donker en stil op haar kamer dus ze gaat zelf weer verder met slapen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja fijn dat dat werkt Cygnet, maar denk gewoon dat ieder kind anders is. Mijn dochter slaapt ook gewoon tot een uur of 7, en daarbij kan het zo weer anders zijn volgende maand. Het is ook absoluut niet zo dat ik hem direct uit bed haal.

En geen voeding meer nodig hebben? Ik vind het niet abnormaal dat een baby na 10 a 11 uur slaap wel weer wat hongerig is.

Overigens vind ik het vaak ook niet handig wanneer hij om half 6 wakker is hem weer in slaap te krijgen want om 7 uur moeten we er toch uit.

18. misa

misa Niet meer actief

Joel, je hebt pb. :)

Ik denk ook dat elk kind anders is. Wat voor de één werkt, hoeft voor de ander niet te werken. Net zoals met ouders.. ;)
    Maar een beetje uitproberen kan vast geen kwaad. En anders misschien toch maar accepteren dat je dag zo vroeg begint en savonds wat eerder in bed.
    Succes!

19. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    das inderdaad fijn cygnet, mijn dochter slaapt al erg lang tot een uur of 9 (wordt nu wat vroeger) als ze daarvoor wakker werd (toen ze nog een fles kreeg smorgens) gaf ik haar in haar bed een fles omdat ik nog wilde slapen, dat lukte meestal ook wel.
    ik weet bijna zeker dat ze niet vaak eerder wakker werd (en mijn zoontje ook niet) want haar deur stond altijd open en die van ons ook en ik hoor bijna alles. dus als ze wakker is en een kik geeft ben ik ook wakker (niet dat ik gelijk klaarwakker ben, maar ik hoor het wel)
    alle kinderen zijn anders en ik geef eerlijk toe dat ik heel erg dankbaar ben dat mijn dochter al erg vroeg doorsliep (mijn zoontje nog vroeger) en dat ze best lang slapen. ik zou zelf ook na 8maanden gek worden als ik elke dag tussen 5-6 wakker zou zijn. (en dan niet omdat ik zelf uitgerust ben, was dat maar waar;))
    ik heb respect voor moeders die er elke dag om 6uur (of eerder) uitmoeten en wakker moeten blijven. (en dan leuk en gezellig blijven doen;):p)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Julian is nu om 7 uur wakker maar dat is ook wel een uur vroeger geweest.

We nemen hem dan in bed en gaan verder slapen. Als het donker is en we praten niet dan gaat hij dus ook weer slapen.

Wat Trees zegt vind ik ook een goede optie.

Deel Deze Pagina