wij hebben een 4rider en bij ons hangt de reiswieg ook hardstikke scheef... als je alles nieuw koopt dan hangt ie perfect, en na verloop van wat maanden hangt ie net zo scheef als bij de 3riders
hahaha leuk he zoveel keus! wij twijfelde tussen de quinny en de maxi cosi-mura het is de mura 4 geworden! Want op de quinny kon geen meerijdplankje dus die keus was zo gemaakt hahaha Maar inderdaad leuk dat je het zitje kan omdraaien ook straks voor grote zus enzo hebben ze leuk contact (kan niet wachten hihi) En vind het zitje met zo'n stuurtje ook erg stoer gebruiksgemak is hetzelfde als de quinny de reden is wel duidelijk denk ik En de reiswieg lekker groot, kan je kindje lekker lang in liggen.. en we hebben de 4 gekozen ivm de wegligging die dan beter is! Zo nog meer keus nog meer twijfels hahaha
Wij twijfelden tussen de maxi cosi mura 3 en de quinny speedi. Besloten om de maxi cosi te gaan bestellen, maar toen kregen we te horen dat we de speedi kunnen lenen van een kennis! scheelt weer een hoop geld!
Wij hebben de Speedi, ben op zich tevreden, maar: - Bekleding wordt snel lelijk, Eva is nog maar 3 maanden, maar maait met haar armen en de stof van de Dreami pilt nu. - De Dreami is erg klein en Eva erg groot. Wat Femke zei, als je zelf groot bent en dus grote kinderen verwacht, niet de Speedi kopen. Maar.... wij zijn zelf niet zo groot en waren bij de geboorte erg klein. En Eva woog bij de geboorte bijna evenveel als wij samen bij de geboorte . Ook vind ik de Dreami erg smal, ze kan haar armen niet fatsoenlijk kwijt naast haar hoofd. - Het mandje onder de wagen is niet erg groot. Als je de regenhoes meeneemt zit ik eigenlijk al vol. Ik heb nu zo'n netje aan de stang, dan kan je hem net nog inklappen (bij de Prenatal zei ze van niet, maar kan dus wel) Dat de wandelwageninzet alleen maar van je af kan, vind ik niet erg. En Eva ook niet, die wil alleen maar de wereld om zich heen zien, ik ben niet echt interressant . Ik vind 'm heel makkelijk sturen, ik heb 'm geheel onder controle . Ingeklapt past hij in de achterbak van mijn Citroen Saxo, de Dreami zou er dan ook nog bijkunnen volgens mij (maar heb geen zin om te proberen), ik heb nu een deel van de achterbank neergeklapt zodat de Dreami daar kan staan. Hij is makkelijk in te klappen en het is ook heel fijn dat je de Maxi Cosi er ook zo op kan klappen. Alleen erg jammer dat dat dus niet meer gaat als je de wandelwageninzet gebruikt, terwijl je de Maxi Cosi nog wel gebruikt dan...
Wij hebben de buz...ben er uitermate tevreden over! daar wara ik andere moeders zie worstelen met hun kinderwagen met in en uit klappen, heb ik het zo gepiept! zelfde verhaal in de winkel...andere moeders worstelen om de gangpaden door te manouvreren, terwijl de buzz super wendbaar is! echt de beste keus ooit in ons geval!
mutsy! kan verschrikkelijk veel, allesinstelbaar en wasbaar. Mooi stevig en evengoed klein te krijgen. We hebben de urban, is heel wendbaar, beter dan alle andere vond ik. En je kunt dit in een trap vast zetten voor lange stukken. Ik hoor van velen dat mensen helemaal enthousisast zijn van quinny en dan blijkt later dat ze het een enorm rotding vinden. Ik en mijn man zijn beide lang en dan is de mutsy echt geweldig. Je keuze is dan al snel beperkt, als je je kind niet pas kan pakken als je op je knieen ligt!
Tja en mijn zus vindt mutsy ondingen...die baalt ervan dat ze die destijds heeft aangeschaft..Zij vindt het een groot log ding... Tis maar goed dat iedereen andere eisen stelt aan een wandelwagen, en heb ook voor verschillende gebruikt...kijk met onze buzz kun je niet ion het bos gaan wandelen, wat met de mutsy wel kan, echter de buzz is veel wendbaarder dan een mutsy,..,
Dat zijn precies de dingen waar wij ook over twijfelen. Dat je met de Buzz niet goed het bos in kan (alhoewel wij dat nooit doen eigenlijk). Is de speedi reiswieg net zo groot als de buzz reiswieg, of zit daar verschil tussen??? Wij krijgen denk ik een grote baby (vriend is lang). Ik maak me nog het meest zorgen over de reiswiegen van de Mutsy modellen, die allemaal lijken te gaan hangen. Ik vind het opkliksysteem van de Quinny steviger. Ik zou het zo zonde vinden als je zo'n dure wagen niet lang gebruikt omdat het ophangsysteem van de wieg en de wandelwageninzet niet goed meer werkt. Twijfel blijft dus tussen Quinny Buzz en Mutsy 4 Rider. Ik denk dat ik maar gewoon lootjes trek...
Reiswieg vd buzz en speedi is kwa afmeting hetzelfde (of je bedoelt de mutsy?)....Echter ikzelf en hubbie zijn 190 cm lang. Marit is bij 42 weken zwangerschap geboren, en was toen zelfs nog maar 48 cm lang (3985 gram)..lengte vd ouders wil dus niets zeggen ..Met de buzz kun je ivm het kleine voor wieltje idd niet echt makkelijk in het bos wandelen...met lichtbanden gaat dit beter zoals de mutsy...Je zou aan jezelf dan de vraag moeten stellen of je vaker de stad in gaat of het bos in gaat...tja wij gaan vaker de stad in of gewoon wandelen op harde ondergrond, en daarom dus gekozen voor de buzz...Plus het feit dat ik de buzz gewoon mooier vindt en ingeklapt ook veeeeel compacter is als de mutsy...plus het gewicht..de mutsy is lood en loodzwaar..de buzz is zo licht al een veertje...probeer het anders gewoon eens uit ene prenatal...klap ze allebeide in, wandel ermee, etc etc... succes!
Wij hebben een quinny en ik vind hem echt super fijn. Heb de wielen nog niet hoeven op te pompen De bekleding is van reflexstof (zeg ik dat goed ) en ziet er ook nog goed uit (ok is wel pas 10 mnd gebruikt )
Die hebben wij ook! het lijkt alsof íe 3 2ielen heeft, maar doordat de voorste 2 naast elkaar staan blijft íe goed stabiel. Hij kan ook erg klein gemaakt worden. Door alle wielen er af te halen, kan hij zelfs mee op vakantie. (achter in de auto)
Heey Femke, Hoe bevalt ie als kinder en wandelwagen? Ik ben namelijk helemaal weg van deze kinderwagen maar mijn vriendin niet? Hoelang kan bv het kindje in de reiswieg en is de wandelwagen ook makkelijk ingebruik?
haha leuk om te lezen maar lengtes zeggen inderdaad niets.. ik ben 1.80 mijn vriend 1.86 dus ook niet klein maar onze eerste was 2920 gr. en had maatje 44 nodig en was gewoon op tijd geboren zonder bijzonderheden! maaarrrrr tegenwoordig zijn veel buggies gemaakt om compact te zijn en daardoor kun je het alleen maar korter gebruiken.. vandaar dat wij voor de maxi-cosi mura 4 zijn gegaan lekker zacht gemaakt voor de baby en de reiswieg is lekker groot! Ontzettend wendbaar (360) en 4 wielen voor de goede wegligging..! En voor 529 hadden wij alles wandelwagen reiswieg regenkap en voetenzak dus mooi koopje toch?
ik heb geen van deze wagens maar ik zag toevallig van de week bij Babypark (geen idee of dat bij jou in de buurt zit) dat die erg aan het stunten zijn met de Quinny. Misschien een bezoekje waard?
wij zitten nog te twijfelen tussen de quinny buzz en de mutsy slider. Dit is een nieuw model die nog niet in de winkels is maar medio mei pas. We kunnen dus nog niet ermee rijden maar hij ziet er goed uit moet je maar even naar de site van mutsy gaan. Ik heb al wel met andere mutsy kinderwagens gereden en vond ze prima dus ik wacht nog even af tot de slider uitkomt voordat ik mn keuze maak. O ja ik dacht dat de bak van de quinny buzz en speedi hetzelfde was alleen het onderstel en de zitjes zijn verschillend maar de reiswieg was bij beide hetzelfde.
Ik vind hem grandioos. Alleen het bakje onderin is niet al te groot en de stiksels hebben we laten verstevigen. Die scheurden uit, maar dat is vast mijn eigen schuld geweest. Hij is erg wendbaar en stabiel. (Ga er in de winkel zelfs mee de roltrap op). Ik vind bij bijvoorbeeld de mutsaerts de verstelbare stang erg gammel overkomen omdat er speling op zit. dat heeft de Flexxo niet. Nadeel is dat de wandelinzet alleen vooruit kan. Er zit echter bovenin de kap wel een kijkscherm zodat je wel contact met je uk kan maken. Dat vind ik bij een niet te wijzigen rijrichting een must. verder kan je de rugleuning heel gemakkelijk verstellen met een band. Andere wandelwagens hebben het met ritsen, dus maar een paar standen. Er zit verder een steun voor de onderbenen. Heeft de mutsaerts bijvoorbeeld niet en mijn neefje hangt daar ook veel meer in. Ik heb het idee dat je door deze vorm de wandelaar erg lang kan blijven gebruiken. marin heeft tot in december in de reiswieg gelegen. ze was ruim vier maanden toen ze over moest. maar ze is dan ook erg groot. Bij de geboorte al 55 cm. Als je de reiswieg in de winter gaat genbruiken is het handig met de kruik dat het voeteneind recht is. Neemt de kruik minder ruimte in. De wagen kan achterin mijn peugeotje205. Alleen de voorwielen haal ik er dan af. Zonder de 4 wielen neemt 'ie opgevouwen erg weinig ruimte in beslag als je 'm op z'n zij in de kofferbak zet. Wij nemen hem over vier weken mee naar zuid frankrijk in de auto. Zo, reclameverhaal klaar.
Bedankt voor je reclame verhaal, Nu weet ik het zeker, als ik in verwachting mag raken wordt het toch deze wagen.