Luteale fase. Reken je eisprong en WOD dag mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope1982, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Hallo,

Ik heb al gezocht via de zoekfunctie van deze site en google maar vind geen antwoord op mijn vraag.

Hoe bereken je de luteale fase?

Is dat als je bv op dag 17 je ei hebt gevoeld en dag 32 ongesteld wordt een LF van 14, 15 of 16 dagen? Maw, tel je de dag van de eisprong wel of niet mee? Tel je de dag dat je ongesteld wordt (WOD) wel of niet mee?

Bedankt alvast.

Groetjes,
    Hope

2. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi hoi,

Je hebt dan een LF van 14 dagen.

Je begint te tellen vanaf de dag na je eisprong. Dag 18 is in dit geval dag 1.
    Je telt door totenmet de dag voor je ongi, in dit geval dag 31.

Liefs

3. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hoi Hope! Volgens mij begin je vanaf de dag van de eisprong met tellen en je NOD/WOD is de 1e dag van je nieuwe cyclus, dus die dan niet meetellen. (Dus tellen van eisprong tot NOD)

Maar misschien zijn er nog meiden met andere ideeen.

4. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Bright en Nonja, bedankt voor jullie reactie. Beide reacties klinken aannemelijk vandaar dat ik het dus niet zeker weet. Duidelijk is dat de NOD/WOD dag in elk geval niet meegerekend wordt.

Twijfel is er dus nog over of de dag van eisprong wel of niet meegerekent wordt. Als de dag ná je eisprong de LF begint lijkt het me logisch van niet.

Maar misschien zijn er meer dames die weten hoe dit zit?

5. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    dag van de ovulatie telt niet mee en de dag dat je ongesteld word ook niet. Dat is tenminste wat Fertility Friend zegt.

6. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Oke weer wat geleerd. Handig zo'n forum!

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je luteale fase begint meteen na je eisprong. De dag dat je ongesteld wordt, tel je niet mee omdat die bij je nieuwe cyclus hoort. Stel dat je eisprong op woensdag om 12 u is, dan begin je vanaf dat punt te tellen en niet in hele cyclusdagen. Het gaat erom hoeveel dagen er tussen je eisprong en ongi zit. Maar het komt ook niet op een paar uren, hoor! ;)

Deel Deze Pagina