Waar gebruik je luiertape voor?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door SushiLover123, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    In ons kraampakket zit luiertape. Ik ben 2x in het ziekenhuis bevallen en heb geen idee waar die tape voor is. Wie kan het mij vertellen?

2. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    De luiertape is bedoeld voor het vastmaken van de eerste katoenen luiers. De luiertape is soepel, stevig en plakt goed.

Dit las ik via Google.

Vroeger tapte ze ook wel eens luiertruitjes ermee dicht dacht ik...

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wie gebruikt er nog katoenen luiers?

4. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Om naam of datum op bijv. flesjes/potjes babyvoeding te schrijven. Nou ja, hier dan toch tenminste.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja oké, daar gebruiken jullie hem voor misschien. Maar waarom zit het in het kraampakket?

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier is het niet gebruikt.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En die gaasjes trouwens ook niet... Waar is dat dan voor?

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier heeft het rolletje heel lang in de kast gelegen. Laast maar weg gegooit.. Onzin! Mogen ze wel uit het pakket halen...

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

De tape heb ik ook in gebruik voor de afgekolfde melk: datum+ aantal cc erop.
    Gaasjes is voor evt. een scheur/knip tenminste in het ziekenhuis gebruikten ze hier gaasjes voor om het hechten wat makkelijker te maken. Thuis heb ik ze gebruikt voor curanol... Maar soms worden ze ook gebruikt voor het stompje van de navelstreng geloof ik.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Luiertape voor luiers ( zo vreemd is wasbaar toch niet? ) en gaasjes voor navelstompje, vies oogje schoonmaken enz.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Luiertape nooit gebruikt, gaasjes wel voor inderdaad vieze oogjes en om het navelstompje heen wikkelen zodat het mooi schoon en droog blijft.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Luiertape: bij dochter gebruikt om haar kleertjes aan elkaar te plakken toen alles veel te groot bleek te zijn en dochter véél kleiner dan verwacht. Aanrader: nee!

Gaasjes: handig voor open wondjes

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier kraamverzorgende

De luiertape gebruiken we tegenwoordig alleen vaak nog om van die luiertruitjes mee vast te plakken, je weet wel die ouwerwetse truitjes met een strikje in de nek en een open achterkant. Verder idd om op het flesje te plakken als je gekolfde melk bewaard voor datum enzo.

De screeningsdienst voor de hielprik gebruikt ze vaak ook om een watje vast te plakken na het prikje.

Gaasjes: om het naveltje mee schoon te maken met wat baby olie als het eraf is gevallen, oogjes schoon maken, evt voor schaafwonjes down under met vaseline erop, verloskundige gebruikt ze vaak ook met het verwijderen van het knoopje als je gehecht bent.

Om de navelstomp heen draaien wordt tegenwoordig niet meer gedaan omdat een naveltje zo beter indroogt dan met iets erom heen. Ook kan het vast gaan plakken door plas/ontlasting, moet je het los weken voordat het eraf kan.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier werd er wel nog een gaasje om het naveltje gedraaid. Verder werden de gaasjes ook gebruikt om op een kam te prikken en zo haar haartjes te kammen; bevallingstroep ging er zo makkelijk uit en later de berg ook.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind dat ze nog eens kritisch moeten kijken naar de inhoud van die dozen en moeten kijken welke zaken er uit kunnen. Als die luiertape enkel gebruikt wordt voor wasbare luiers en luiertruitjes, zou ik zeggen: Eruit ermee!

16. Bri

Bri Niet meer actief

Luiertape zit er nog in voor die enkeling die met katoenen luiers begint. Ik heb het nooit gebruikt.

Gaasjes heb ik gebruikt om het navelstompje mee af te dekken (nergens omheen gedraaid, maar gewoon eroverheen geplakt), en ik geloof dat ik die de eerste dag ook moest gebruiken om te voorkomen dat m'n schaafwondjes (schaamlippen) aan elkaar gingen plakken.
    Verder gebruikte ik die om vieze oogjes mee schoon te maken (met afgekoeld gekookt water).
    En nog veel later om grotere wonden mee af te dekken (vingertje tussen de deur, grote schaafwond op knie). Maar dat is dus niet voor de kraamtijd :)

17. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hier Luiertape ook gebruikt voor het navelbandje, dat gebruikte ik om het buikje lekker warm te houden.

18. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ik gebruik wel katoenen luiers en heb de eerste 2 maanden luiertape gebruikt ipv een speld.. Meer omdat ik nog niet durfde om zo'n grote speld in zo'n klein luiertje te prikken.. Nu gaat het prima..

19. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Hihi voor vanalles en nog wat, heel handig om altijd een rolletje ergens te hebben zwerven.

Als naam/datum etiket, om even snel wat vast te maken. Ik gebruik het zelf wel eens bij het dubbelzijdig kolven als ik geen zin heb om vast te houden en niet de goede bh aan heb.. je kan het in feite overal op plakken :p

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    In het begin om de bakerdoek met vast te maken.

Gaasje, voor naveltje en mijn aambeien:)

Deel Deze Pagina