Ik zat vanmiddag zo even te kijken naar een nieuwe matras nu heb ik er 2 gevonden bij leenbakker niet te duur maar volgens mj wel goed. WElke zouden jullie nemen?????? babymatras Jesse dit is een polyether matras 10 cm hoog babymatras Fenne dit is een binnenveringsmatras 15 cm hoog Oh ja en nog een vraagje Ik ga een dekentje in een dekbedhoes doen dit mag toch? Het dekentje zit niet dubbel en de hoes is evengroot als het dekentje.
Matrasjes heb ik geen verstand van Dus ik lees even mee... Volgens mij moeten ze minimaal 10 cm dik zijn, maar verder... Ik lees overal dat dekbedjes de eerste twee jaar wordt afgeraden. Je kunt beter gaan voor dekentjes en lakentjes ivm verstikkingsgevaar...
dekentje in een dekbedhoes mag volgens mij gewoon hoor! Het gaat nl om het dekbedje zelf als je die in een hoes zou stoppen, een dekbedje ademt nl niet. Dat is althans wat ik me heb laten vertellen.
Ik ben ook wel benieuwd. Twijfel namelijk tussen die 2 en het matrasje van ikea (59,95). Ik ga dus met je meelezen.
binnenveringsmatras is geloof ik niet echt aan te raden in ieder geval het word niet aangeraden je kunt beter een stevig polyethermatras kopen. Ik heb er ook eentje van polyether van 10cm dik het lijkt wel dun maar voor zon kleintje is t genoeg
Binnenveringsmatras is altijd het duurste matras. De binnenvoering is helemaal open waardoor de luchtcirculatie bij deze matrassen het beste is. En aangezien een kindje gemiddeld 14 uur per dag in bed ligt is een goede luchtcirculatie altijd goed. De veren in het matras hebben daarin een onder geschikte rol, want die gaan pas echt steun geven bij een gewicht vanaf 15kg. Een polyether matras is ook een goed matras, maar bij deze matrassen is het heel belangrijk om ze regelmatig alle kanten uit te keren omdat de kans op lig kuiltjes erg groot is. Als er lig kuiltjes in een matras komen kan een kindje een voorkeurshouding gaan aannemen omdat het steeds in de zelfde houding terug rolt. Het belangrijkste is dat het matrasje precies past in het ledikant. max 2 cm speling om je lakens en dekens te kunne n instoppen. En het matras moet voor een lediknat minimaal 8 cm dik zijn en van stevig matriaal. Deken in een overtrek dat mag zolang het maar een katoenen deken is die je erin doet.
Ik moet ook nog een matrasje hebben en zie net een aanbieding bij de Aldi. Ik vind het er ook goed uit zien. Jullie? Comfortabele en veerkrachtige kern van koudschuim, voorzien van verstevigde stapkanten voor extra veiligheid. Afneembare en wasbare hoes van huidvriendelijke natuurlijke vezels. Op schadelijke stoffen getest volgens de normen van Ökotex 100 standaard. Afmetingen: 60x120 cm.
Hele hoop dure tekst in het krantje want eigelijk niets betekend. Koudschuim is een goede vulling maar stapkanten worden hier niet meer gebruikt. Stapkanten zijn randen van polyether die er voor moeten zorgen dat een kindje niet naar de rand kan rollen en tegen de spijlen aan kan komen. En volgens de normen van Okotex100 zijn gewoon de stickers van Textiel vertrouwen die je ook op ondergoed endergelijke ziet. Eigelijk alles wat je in de babywinkels tege komt van textiel heeft zo'n labeltje. Je zou eens kunnen gaan kijken hoe het matrasje eruit ziet in het echt en even opmeten hoe dik het is en of het een beetje stevig aanvoeld. Mag niet makkelijk dubbel te vouwen zijn.
Wij hebben laatst dan een 1 persoonsmatras gekocht voor onze dochter .. De verkoper zei dat ze pas vanaf 12 jaar een goed en "duur" matras nodig hebben omdat je dan pas de bouw van hun lichaam weet ... Dus een matras van 10 cm is prima ... Wij dachten dus ook dat een duur matras het beste was nou er ligt een matras van 270 euro in het ledikantje en tis dus eigenlijk zonde van ons geld geweest .... en een dekentje in een dekbedovertrek hebben ze liever niet Moet je even kijken op de site van veiligslapen. nl
Dekbedhoes met dekentje Als een enkele deken in een dekbedhoes wordt gestopt is er altijd sprake van 2 lakens, maar uit metingen blijkt de isolatiewaarde niet noemenswaardig te worden verhoogd. Wanneer een deken wordt dubbelgevouwen om in de hoes te kunnen schuiven, is er wel sprake van een belangrijke toename van isolatie en daardoor van verhoogde kans op warmtestress of oververhitting. Als een hoes met een enkele deken rondom goed kan worden ingestopt en het bedje wordt laag opgemaakt, dan is er weinig verschil met een laken en een dekentje. Als de hoes te klein van afmeting is om te kunnen instoppen, is er sprake van beddengoed dat los ligt. Dat is risicoverhogend, omdat de baby zich eronder kan wurmen. dit staat er op veilig slapen. mijn kraambureau raad het tegenwoordig ook aan omdat het ook makelijker is
Voor een kindje tot een jaar is het van belang dat een matrasje stevig is zodat het hoofdje niet weg zakt in het matras. Er is een tijdje terug een uitzending geweest bij ik geloof Kassa over matrassen en de nare stoffen die daarin kunnen zitten. Er is een Duits bedrijf ProLana die maken biologische matrassen. Zijn oa te koop bij GreenJump : Lakentje, dekentje, slaapzak en pyjama van biologisch katoen Verder moet een matras wat ook al in voorgaande reacties staat goed passend zijn bij het bedje. Niet teveel spelling tussen matras en bedje. Groet Ageeth
Ik heb me er even terug in verdiept en kwam vooral veel positieve verhalen tegen van de "Fenne" van de Leenbakker. Heb zelf nog geen ervaring maar hier gaan wij ook voor. Heb de aanbieding van de aldi ook gezien maar het klinkt heel wat maar volgensmij is het een zogezegd "Opa & oma" matrasje. Dekentje en sloopje mag, maar idd geen dekbedje. Wij hebben gekozen voor de Vellux 4 seizoenen deken (als beste getest '10) en gewoon een katoenen overtrek. Ook hebben we een aerosleep met bijbehorende hoeslakens. De ene vind dit onzin de ander zou hem voor geen goud gemist willen hebben. De aerosleep zou verstikking kunnen voorkomen en daarbij vangt het vocht op van een ongelukje zodat het kindje nooit in het nat ligt én het matrasje niet vies/nat wordt
ik heb die fenne van de leenbakker...heb hem een paar weken geleden al gehaald toen waren ze in de aanbieding..30 euro... Het ziet er heel goed uit het matrasje iig! lekker dik ook...dus hij kan ook lang mee..
Wij hadden dat matrasje Fenne van Leenbakker en waren er niet tevreden over. Dochter lag er nog geen twee weken op, toen je haar al precies kon uittekenen. Je zag zo haar afdruk in het matrasje staan.. en ik had het nog wel een paar keer gekeerd! We zijn teruggegaan om te klagen en de klachtenprocedure duurde en duurde maar. Pas een maand later ofzo was er duidelijkheid: de klacht was gegrond, we kregen een nieuw matrasje. Dat werd geen Fenne, want die was op dat moment niet op voorraad. We kregen toen een ander (normaal iets duurder) matrasje. Dat is overigens wel goed.
oh das niet zo fijn om te horen! is dat bij elke fenne matras zo of was het een fabrieksfout? Hij ziet er namelijk erg stevig uit?