Ik zag net op Facebook deze (hilarische) foto voorbij komen van een moeder die viert dat de vakantie voorbij is en de kinderen terug naar school gaan. Ik merk in mijn omgeving dat het echt 2 kampen zijn, de ene is blij dat de vakantie er (bijna) op zit en de normale structuur weer hervat wordt, de ander zou er het liefst nog een maand aan vast plakken. Ik behoor zelf tot de laatste groep, ik vind het heerlijk om geen verplichtingen te hebben qua schooltijden en vind het eigenlijk wel gezellig om de kinderen thuis te hebben. Natuurlijk halen ze ook wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan, maar het is (nog) te doen. Hoe denken jullie er over? Blij dat de vakantie er (bijna) op zit, of mag hij eigenlijk nog wel wat langer duren?
Ik ben blij dat ze volgende week weer naar school gaan. De vakantie is leuk geweest, maar ik verlang weer naar het gewone ritme.
Langs een kant is het nog te doen, maar vaak denk ik pff het mag terug beginnen.. Oudste zoon is hyperactief, impulsief en heeft dwanghandelingen. Ik word daar zelf enorm nerveus van met momenten, er is nóóit rust in huis en dat weegt soms wel. Hier in België is het ook 9 weken vakantie, dus is wel langer dan in Nederland als ik me niet vergis?
In Nederland is het 6 weken inderdaad. Hier wordt met name de oudste juist rustiger in de vakantie, dus daarom liever nog wat langer.
Hier ook, ze heeft het vrij moeilijk op school en die frustraties komen er dan thuis uit. In de vakantie heeft ze nergens last van!
Eene kant blij toe aan de andere kant weer school. en dit heeft te maken met de school. maar dat is miss niet voor hier om te spuien
Wat mij betreft mag school weer beginnen, is goed voor hem. Het liefst hangt hij op een regenachtige dag continue voor de tv.
hij heeft zin om weer naar school te gaan dus van mij mag het wel vond het ook heerlijk om lekker rustig aan te doen en allemaal leuke dingen te doen etc maar hij vraagt nu zelf ook is het nog steeds vakantie? ook wel weer een goed teken dat ie er zin in heeft
Het mag van mij nog wel wat langer duren. Heerlijk om geen wekker te hoeven zetten. We zien s morgens wel wat we de rest van de dag gaan doen. We hoeven nergens rekening mee te houden en wonderbaarlijk genoeg maken ze weinig ruzie. Er zitten heus lastige dagen tussen hoor, maar het valt reuze mee tot nu toe. We hebben nog twee weken en ze hebben zelf wel zin om weer naar school te gaan, maar het mag van mij nog wel even duren
Voor mij persoonlijk een nay, we hebben na deze gelukkig nog een week maar van mij mag de vakantie nog veel langer duren. Maar voor mijn oudste is 6 weken echt lang genoeg, te lang eigenlijk. Zij heeft heel veel behoefte aan structuur en ondanks hoe goed ik de structuur probeer aan te houden thuis, het is nooit zoals op schooldagen. Een weekend is eigenlijk al net lang genoeg zeg maar
Mijn dochter gaat naar groep drie en ze heeft er zelf heel veel zin in! Kleinste uk wordt over 4 maanden 4 en wil ook al heel graag! Dus ik ben blij dat ze bijna mag. Maar omdat ik andere regio werk, wel in t onderwijs heb ik nog langer vakantie.
Hier een yay, nog 1 weekje vakantie en dan lekker weer naar school, hij is er weer aan toe en wij ook
ik vind de vakantie te kort in Ned. mijn zoon is totaal ander kindje als hij niet naar school hoeft (dus ook geen kinderen verplicht de hele dag to deal with) Hij wordt rustiger, gezelliger, slimmer. Ik vind het erg gezellig met hem tijdens de vakanties. dus van mij mag t nog een maand duren.
Wij hebben nu 7 weken gehad, maandag begint het weer, ( we hebben een weekje eerder vrij gekregen dan de officiële zomer vakantie ) en het bevalt ons heel goed, zeker met mooi weer en je er echt op uit kunt met fietsen en naar het meer en het bos en gewoon geen verplichtingen niets moet alles mag Maaar..... Ik merk nu wel aan de oudste twee dat ze het allemaal wel gezien hebben, ze zijn 7 en 8 en tot aan vorige week zijn al hun vriendjes en vriendinnetjes met vakantie geweest en ook in de buurt was het weinig ivm vakantie en dagjes weg, en ze waren veel Op elkaar aangewezen en zijn een beetje zat van elkaar en hebben behoefte aan afspreken met vriendjes en vriendinnetjes van hun school of club en dat snap ik, dus wat dat betreft is het fijn dat school weer begint en we terug in het ritme gaan, vooral mijn dochter van 7 vind dat het fijnste.
Voor mij een nay, mocht nog iets langer duren, voor mijn zoon een dikke nay en voor mijn dochter een yay.
Yay en Nay. Yay omdat ik merk dat ze toch wel weer behoefte hebben aan structuur, al zullen ze zelf zeggen van niet, hun humeur vindt van wel. Met name bij de oudste. De jongste heeft op zich wel zin in school omdat ze naar groep 3 gaat. Yay!! Nay, omdat het zo lekker relaxed is om niet te hoeven haasten, geen verplichtingen, lekker spontaan iets bedenken en dat gaan doen.
Van mij mag het nog wel wat langer duren, terwijl ik vorig jaar niet kon wachten tot hij weer naar school kon gaan. Ik vind het heerlijk dat er geen verplichtingen, naast ons eigen werk, zijn. Op mijn vrije dag wat langer blijven liggen in bed. Het is alleen wel erg jammer voor de kinderen dat het zomerweer echt bagger is/was.
De vakantie heb ik dit jaar als bijzonder ontspannen ervaren maar de kinderen en dan vooral de oudste zijn wel weer toe aan een beetje uitdaging, structuur en regelmaat. De oudste heeft vandaag via de mail de klassenindeling voor het tweede leerjaar ontvangen en was er heel blij mee en heeft er echt weer zin in. Volgende week rooster en boeken ophalen en vanaf woensdag aan de bak. De middelste gaat naar groep 8 en heeft er ook weer veel zin en ook de sporten gaan weer beginnen dus helemaal leuk. De jongste is vooral bezig met haar verjaardag/kinderfeestje en zwemlessen die eraan komen, ik geloof dat zij er geen benul van heeft hihi Zelf zie ik wel een beetje op tegen al het haasten en regelen maar ik word van de vakantie ook wel lui en traag moet ik zeggen, ben al een paar keer aan het werk geweest en bevalt me ook wel weer. Het is mooi geweest na 6 weken.
Yay...ik gedei zelf beter bij structuur...ik slaap te lang uit en ga veeeel te laat naar bed. Ik merk dat ik er wel een beetje klaar mee ben. De kinderen raken elkaar ook wel een beetje zat, zeker met het slechtere weer van de afgelopen dagen, gelukkig geven ze komende week nog een weekje lekker weer aan en daarna weer naar school! Oudste: heeft zin in school, ook weer toe aan het ritme, maar geniet ook wel van deze vrije tijd. Middelste: heeft veel zin in school, zin in nieuwe dingen in groep 3, is erg druk thuis, tijd voor school. Jongste: heeft erg veel zin in school (en in dansles en in zwemles en...), was voor de vakantie net begonnen en vindt het echt niks dat ze zolang vakantie heeft, heeft ook nog geen goed besef van dagen en tijd, dus het duurt haar allemaal veel te lang.