Ik wilde van de tweede ook zo graag natuurlijk bevallen, wilde niets weten van een geplande keizersnede, reden keizersnede eerste was vanwege totaal geen ontsluiting ook niet na drie dagen weeen, weeopwekkers etc, nog meer complicaties en uiteindelijk spoedkeizersnede. Op aandringen van mijn echtgenoot en goed overleg keizersnede ingepland bij 41 weken, wilde 42 weken want wat als ik nog zou bevallen, dit was niet mogelijk met de planning ivm zomerperiode en minder operatiedagen. Uiteindelijk heel blij geweest zonder de geplande keizersnede was mijn dochter nu overleden geweest. Bleek al 5 dagen ervoor begonnen te zijn met bevallen, vliezen waren al gebroken, weeeen ook wel gehad maar door de hitte en omdat ik geen ontsluiting had (hierdoor sijpelde het vruchtwater) en ik vreselijk beroerd was de gehele zwangerschap, niet de link gelegd tot bevallen, mijn dochter had niets meer qua vruchtwater en al geruime tijd ervoor gepoept, bijna geen zuurstof etc. uiteindelijk bleek de geplande keizersnede letterlijk de redding, had geen uren later moeten zijn. Hierdoor ben ik ook volledig van mening veranderd, draagtijd maximaal 40 weken of meer controle, niet pas na een week, geplande keizersnedes en inleiden je red er leventjes mee Wat ik wil zeggen, had precies zoals jou de strijd in wel of geen keizersnede wilde zo graag natuurlijk bevallen dat ik blind was voor de gevolgen en vanaf week 12 de keizersnede af hield. Wat ben ik blij dat mijn echtgenoot mij heeft overtuigd met veel geduld en liefde.
Mijn eerste bevalling was een spoedkeizersnede. Bij de tweede heb ik mogen kiezen en heb ik gekozen voor een natuurlijke bevalling. Deze moest ingeleid worden dus ik maakte me vooral erg druk om het scheuren van mijn baarmoeder (niet alle informatie is altijd even leuk om te horen) maar daar is gelukkig niks mee gebeurt. Wel flink uitgescheurd maar dat kwam omdat de vk tegen mij zei 'nog één keer hard persen' en ik dus op mn allerhardst bezig was terwijl alleen het hoofdje er door hoefde (hele baby vloog er dus in één keer uit). Goede begeleiding is heel belangrijk! Nu weer zwanger en heb vorige week het gesprek met de gyn gehad, ik heb een voorkeur voor een natuurlijke bevalling maar ook voor een laagdrempelige keizersnede. Stel dus dat de ontsluiting niet vordert etc, dan laten ze me geen uren liggen maar mag ik op dat moment alsnog aangeven een keizersnede te willen. Daarnaast heb ik ook aangegeven dat ik geen vacuumpomp of tangverlossing wil, maar ook dan mijn voorkeur naar een keizersnede uitgaat.
Ik ben blij met jullie ervaringen. Morgen weet ik meer, dus ben best een beetje zenuwachtig. Ik denk er in ieder geval wel aan om een keizersnede in te plannen, zodat ik wel een uiterste datum heb. Alleen dan pas na 40 weken als ze dat tenminste doen. Inleiden gaan ze sowieso niet doen bij mij vanwege het litteken.
Mijn keizersnede is ingepland bij 41 weken, 42 weken was niet mogelijk omdat er plek was. Doen ze hier dus wel, maar bij mij was er geen voortekenen en ingepland bij 40 weken.