Hallo allemaal, Door medische redenen zal ons kindje rond de 34/35 weken gehaald gaan worden. Hoogstwaarschijnlijk met een keizersnede. Heeft iemand hier ervaring mee wat betrekking heeft op de pijnstilling/narcose/kindje gelijk naar couveuse afdeling/herstellen?
Licht er aan of er een ruggenprik gezet mag worden. Bij ons niet ivm mijn aandoening en doordat er zo een spoed bij zat dat er geen tijd voor was. Ons zoontje werd meteen mee genomen naar de NICU heb hem savonds laat mogen zien even.
Ik heb ook een ks gehad bij 35 weken. Dochter moest meteen in de couveuse. Ongeveer een uur na de ks heb ik dochter even mogen vasthouden. Mijn man ging meteen na de keizersnede mee met dochter naar de neonatologie. Zo kon hij mee kijken hoe ze haar aankleden, en checkten. Ondertussen lag ik alleen op de uitslaapkamer. Dat vond ik op dat moment wel vreemd, maar je bent ook nog heel suf dan. Ik vond het herstel erg zwaar, heeft echt een maand geduurd voor ik me weer lekker voelde. Dochter heeft 5 weken in het ziekenhuis gelegen. Toen ze thuis kwam was ik wel terug hersteld. Edit: ik heb gewoon een ruggeprik gekregen.
Ik ben met 38 weken bevallen van een zoon door middel van een keizersnede. Het is mij erg meegevallen. De ruggenprik was bij 3cm ontsluiting al gezet. In OK hebben ze er wat extra bij ingespoten. Als ze gaan hechten maken ze knoopjes, dat deed bij mij wel even flink pijn. Ze hebben míj toen een klein roesje gegeven. Het herstel viel mij erg mee. Zaterdagochtend vroeg bevallen, zondagochtend ging de ruggenprik er uit. Met hulp gedouched. Maandagochtend zelf douchen en zelf mijn koffer al weer ingepakt om naar huis te kunnen. Wel was ik de weken erna erg witjes. Heb wel veel bij moeten slapen (wat niet erg luit met een babytje).
Wij vangen dit termijn op op de operatiekamer (neonatologieverpleegkundigen). De moeders krijgen in principe een ruggeprik bij geen spoed en dan is vaak een vrij vriendelijke keizersnede gewoon mogelijk. Dan controleren wij de baby met de arts (de partner van de moeder staat dan vaak bij ons er bij en als alles goed blijkt dan mag de baby even kennis maken met de moeder om dan met de andere ouder naar de couveusekamer te gaan. Zodra moeder gehecht is en stabiel is komt ze naar haar kindje en mag blijven zolang het goed gaat en verantwoord is voor de moeder. En afhankelijk van de conditie van de baby wordt besproken hoe ouders het willen gaan doen. Wanneer er spoed is wordt er soms een ruggenprik gebruikt, maar soms ook meteen een algehele narcose. In zo'n geval gaat de baby meteen naar de afdeling. Daar krijgt het de nodige zorg. Als het goed gaat kan de partner buidelen, anders eerst het kind verplegen. Zodra moeder kan is ze ook weer welkom bij haar kind. Afhankelijk van haar baby kan ze meteen haar kind bij haar hebben of alleen even kijken.
bedankt voor de info dames!! ik hoop maar dat ons kleintje zo lang mogelijk in mijn buik kan blijven! en dat het geen keizersnede gaat worden maargoed we willen natuurlijk wel dat we er allebei goed uitkomen.
He ik herken je naam omdat we ongeveer gelijk lopen en elkaars testen regelmatig hebben beoordeeld haha. Maar dit klinkt niet als heel goed nieuws? Gaat het met jou en je kleintje wel goed? Misschien brutaal maar sommige namen herken ik na 2-3 jaar proberen en veel berichten. Anyway ik hoop dat je toch nog de kans krijgt om Vd komende weken te genieten.... Na al die jaren. Liefs