Nou... we waren er helemaal uit, het zou Olivia worden, maar hebben reservenaam Isabel bedacht. Dit omdat ik bang was dat Olivia ingepikt zou worden door mensen in onze omgeving, er zijn nogal wat zwangeren momenteel. Inmiddels zijn er 2 bevallen van een zoon, nog 1 te gaan die voor mij is uitgerekend. Ik acht de kans klein dat ze precies dezelfde smaak hebben, maar het hebben van een reservenaam vind ik wel heel fijn. Onze oudste heet Jasmijn. We vinden de natuurlijke betekenis van haar naam mooi, en een belangrijk argument om voor Jasmijn te kiezen was dat meteen duidelijk is hoe je het schrijft. Zelf hebben we namen die we altijd moeten spellen, en ook onze achternaam moeten we altijd bij zeggen 'met 2 s-en'. Nu dus het dilemma voor onze 2e dochter, wat zouden jullie kiezen? Olivia of Isabel?
Beiden zijn mooie namen. Als je de natuurlijke betekenis van Jasmijn mooi vond, dan zou ik voor Olivia gaan. Dat heeft dat ook wel in zich. Ook zou voor mij wel doorslag geven dat jullie allebei die naam al zo lang leuk vinden. Natuurlijk zijn er meer leuke namen in de wereld, gelukkig maar, maar eentje gaan jullie kiezen. En wat jullie ook kiezen, dat is gewoon oké! Als je nog even tijd hebt dan zou ik het even laten rusten en er over een week of 2 weer eens op terug komen en kijken hoe je er dan over denkt.
Olivia Beide mooie namen, maar ze zal vaak moeten uitleggen dat je Isabel schrijft als Isabel en niet Isabelle.
Jasmijn en Olivia, super De namen zijn allebei krachtig en toch ook lief/zoet en hebben allebei een natuurreferentie. Vind het prachtig samen, heel netjes en klinkt gewoon, maar is toch ook nog wel bijzonder. Isabel vind ik te tuttig en wat standaard, helemaal niet zo fijn klinken. Isa vind ik wel mooi, maar dat 'bel' erachter totaal niet. Mij te suf/zoet..
Ik vind ze beide prima kunnen, maar als olivia al zo lang de naam was en isabel de reserve naam was zou ik gewoon bij olivia blijven. Isabel (en varianten) hoor ik enorm veel in mijn omgeving, dus ben daar een beetje op uitgekeken. Olivia is wat specialer.