Graag jullie mening We hebben de naam Lily/Lilly is gedachten voor ons 3e kindje. Weet alleen niet welke schrijfwijze nu juist is. We willen de naam gewoon nederlands uitspreken dus lillie. Onze andere kinderen heten as.i en see.m (omgedraaid lezen) wat vinden jullie van deze combi. Bedankt
Ik denken dat 't qua uitspraak weinig uitmaakt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zal zeggen Lielie. Het is Lih lie. Ik zou Lily kiezen. Vind Lilly ook een beetje maf staan. En te lang vergeleken bij de andere namen. Ook mooi, simpel en kort.
De juiste schrijfwijze is Lily. Het is de Engelse benaming voor de Lelie en dat schrijf je als lily en niet als lilly. Desondanks is deze naam echt een uitzondering voor mij. Ik geef normaal altijd de voorkeur aan de oorspronkelijke/juiste spelling en uitspraak. Maar bij deze ga ik toch voor Lilly. Ik vind dat veel mooier staan op papier. Daarnaast heet de zus van mijn oma Lily met uitspraak lielie en om dat te voorkomen in Nederland zou ik hier dus de dubbel L kiezen. Of een hele andere naam.
Daarom twijfel ik ook of we deze naam wel moeten nemen. Ik wil een naam die goed geschreven is en goed uitspreekbaar is vooral bij onze twee andere kinderen. Misschien dan toch maar verder zoeken. Als het aan mij ligt noemen we haar Vieve maar dit vind mijn man niet zo.
Lilly, dan geen enkele twijfel om uit te spreken zoals jullie willen. Naam staat leuk bij de andere 2 hoor!
Lily! Ik heb trouwens 3x de namen van je andere keren gelezen, vond ze zo raar.. totdat ik las dat je ze moest omdraaien.... goeiemorgen 🙄