Ik geloof dat we eruit zijn, wilde graag kort, krachtig en geen waanzinnig populaire naam maar ook geen geknutselde. Toen viel mijn oog op deze en ik geloof dat we gelijk een goed gevoel hadden, absoluut niet veel voorkomend maar wel bestaand en volgens ons niet gek in andermans ogen. Dus, wat vinden jullie van Iven? ( ievun)
Erg leuke naam! Hier ooit ook een grote kanshebber geweest maar nu niet meer nu onze dochter Lieve heet .
Persoonlijk vind ik Ivan wat mooier, voelt wat meer af. Bij Iven heb ik een beetje het gevoel iets te missen, maar tegelijkertijd vind ik het niet storend genoeg om hem daar door af te laten vallen, prima naam verder.
Ik vind het juist gekunsteld lijken, omdat ik eerder aan Ivan denk. Wat niet wil zeggen dat ik Iven een lelijke naam vind. Fijne klank.
Staat ook op ons lijsjte maar met de uitspraak Aaivun. Weet niet wat nu de oorspronkelijke uitspraak is maar ik vind Ievun niet mooi. Ivan spreek ik wel uit als Ievan en vind ik Aaivan weer niet mooi van.
Ik deel de mening niet dat Ivan leuker is. Klinkt harder. Iven heeft een mooie klank en is apart. Mooi