Weer terug bij af. Ideeën?

Discussion in 'Babynamen' started by MiMully, Sep 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heey dames,

Hier bijna 36 weken en een inleiding over 2,5 week. Maar nog steeds geen jongensnaam!

We willen graag twee namen geven. In eerste instantie hadden we wel al een tweede naam, namelijk Larz. Hier ben ik ondertussen zo aan gewend, dat het zeer waarschijnlijk de eerste naam wordt. Maar nu de tweede naam nog...

Wie heeft er een idee? Eventueel een verbastering van de naam van mijn moeder* J.acoba H.endrika. Mag ook gehusseld worden.
    Maar het hoeft niet heel Hollands (liever niet) zoals Hendrik of gewoon Jacob. Verder één of twee lettergrepen. Achternaam begint met een B.

2. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Jack?
    Ik zou overigens wel voor Lars met een S gaan, dat komt wat slimmer over en voorkomt ook een hoop frustratie door foutgespelde naam.

3. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Dacht ook aan Jack, en zou Lars idd met een S schrijven.

4. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Job of Jack?

Ik zou Lars ook met een s schrijven en niet met een z.

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hmm, allemaal niet helemaal mijn smaak.
    Qua spelling vind ik het met een S juist niet mooi. Qua uitleg met schrijven vind ik het niet bezwaarlijk. Ik moet mijn hele leven mijn eigen naam ook al spellen. In dit geval zal het zijn Larz, met een Z op het einde. Is niet heel gek om te moeten zeggen toch? Is ook niet "zelf bedacht". Je komt het in alle namenboekjes tegen.

6. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik ben het met je eens hoor zo heel erg bezwaarlijk zou ik dat ook niet vinden. Hier hetzelfde "probleem" dus ik zou zeggen kies wat jij mooi vindt.
    Larz Jerico
    Larz Eric
    Larz Henri

7. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Op de website over namen staat dat het een nieuwe naam is, voor het eerst gegeven in 2009.

Je moet als ouder doen wat je zelf wil uiteraard.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Álle namenboekjes? De naam is 15x gegeven sinds 1880!
    Zie evt.:
    NVB : voornaam Larz

Jacco
    Henry
    Henri
    Ricus

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bedankt voor alle opties. Er zitten er wel een paar tussen die ik huis ga opperen.

In de boekjes die ik heb gelezen stond hij wel telkens ;).
    Daarvan is de oudste van ruim 10 jaar terug toen mijn zus zwanger was van mijn nichtje. Maar dat maakt ook niet zoveel uit natuurlijk.

Wij wonen in Friesland en vriend heeft het zelfs mijn zijn Friese naam al, dat ze het hier verkeerd schrijven. Hij heeft de NL variant zeg maar. Dat is lokaal al verwarrend genoeg.

De naam van mijn broertje komt zelfs <5 keer voor. Is ook echt geen gekke naam. Is gewoon iets anders qua schrijfwijze en dus uitspraak als een naam de heel vaak voorkomt.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Dit dus. En sorry, maar ik vind Lars met een z echt niet staan. Dat vind ik echt geknutseld en lastig voor hem. Dat staat net als wanneer je je kind Matz of Nielz zou noemen.

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Geen probleem.
    Zoveel mensen zoveel smaken/meningen.

12. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Mee eens, máar... denk ook eens aan hoe je kind zijn naam beleeft, als hij groter is. Zou hij blijer worden om Lars te heten, of Larz?

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Tja, daar zou ik geen problemen mee hebben. Zoals ik al eerder zei, heb ik mijn hele leven mijn naam al moeten spellen. En zo ook mijn zussen en broertje. Ik heb dat nooit als storend ervaren.

Ik zie hier wel vaker namen voorbij komen waarvan ik ook wel eens denk dat het bij een volwassen persoon misschien niet zo mooi is.
    Maar dat was de intentie van mijn OP niet natuurlijk ;).

We zijn nog steeds op zoek naar een naam die Bij Larz (of Lars qua uitspraak dan) past.

14. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Vind Lars ook leuker. Bij Larz denk ik een beetje aan internettaal/msn nicknames. Of vAn dIT SoORt gEscHrEVeN tAaL.. ;) Bovendien zeg je ook een s aan het eind en geen z.

15. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    1,063
    1
    38
    Rick
    Ricus/Rikus
    Cobus/kobus
    Job
    Jacco

16. Harpa

Harpa Actief lid

Jul 2, 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Jake
    Rick
    Ik zou de voornaam ook inderdaad niet met een z schrijven.

17. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    #17 novaa, Sep 22, 2014
    Last edited: Sep 22, 2014
    Edit.

18. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Tja, dat heb je met meer namen natuurlijk. Hier hebben We geen last van straattaal. Ik kan het op die manier ook niet terugvinden in het straatwoordeboek. Hierin staat veel voorkomende straattaal uit de periode 2009-2014. Daar is Laura ook een negatief woord. Dus kun je die naam ook niet meer gebruiken. Als we zo over alle namen gaan nadenken kun je je kind geen een naam meer geven omdat er altijd wel negatieve verhalen of klank aan hangen. Denk maar aan oer-Hollandse namen zoals Dick. Dat kan dan dus echt niet. Stel dat je kind naar Amerika wil verhuizen...

Ik ga maar om een slotje vragen als de vragen om een naam die erbij past niet beantwoord gaat worden en het alleen maar een discussie moet worden over een (mogelijk) naam voor ons kindje. Dat zie je hier steeds vaker gebeuren, helaas.

19. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Er komen best veel opties voorbij, vind ik. Jack vind ik een mooie, alhoewel iets langer misschien beter is bij een eerste naam van één lettergreep. Henry vind ik ook een goede optie.

Misschien is dit trouwens ook een optie voor je als eerste naam: Lorenz. Die naam 'hoort' wel echt met een z aan het eind. Zie:

NVB : voornaam Lorenz

20. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Jazeker zijn er ook veel opties. En ook zeker wel een paar die we meenemen, maar ook veel "gedoe" over de andere naam. Dat vind ik erg jammer. En niet alleen in mijn topic hoor. Je ziet het vaker gebeuren.

Share This Page