Hallo allemaal, Ik ben nu 25 weken zwanger en weet inmiddels dat we ons tweede zoontje verwachten. Ons eerste zoontje heet Didiér... Nu het grote namen verzinnen is begonnen twijfel ik eigenlijk tussen twee namen: Noé of Oliviér. Wat vinden jullie? Groetjes, Mirjam
Didiér is frans en spreek je uit als het engelse DJ. Oliviér zou dan Olieviejee worden en Noé wordt Noowee. (even heel fonetisch geschreven zeg maar )
Bedankt voor de reacties! Fijn dat iedereen zo mee denkt... Neemt de twijfel toch een stuk verder weg.
Idem, Noé doet mij meer aan een meisje denken, Oliviér vind ik leuk! (Olivier op z'n Hollands ook hoor!)
bij mij op mn werk zit een jongetje en dat heet olivier en dat wordt ollie genoemd... Ik vind noé mooier.
Ik ken een meisje dat Noé heet en in mijn beleving is het dus ook echt een meisjesnaam (wel een leuke overigens)...ik zou dus voor Oliviér kiezen.
Noé is een jongensnaam, van Portugese origine (ook frans volgens mij). Een neef van mijn man heet zo, echt een mooie stoere naam. De naam kan trouwens ook voor een meisje maar ik vind het geen typische meisjesnaam. Ik kies dus voor Noé! Noé Olivier kan ook heel leuk samen trouwens!
Ik ook. Vind de namen wel erg veel op elkaar lijken. Zou zelf voor een andere naam gaan.. Succes ermee!
Ik zou voor Oliviér gaan, absoluut!! Ik vind Noé een mooiere naam, maar die staat bij ons op het lijstje voor een meisje. Voor een zoontje, zeker voor Oliviér gaan!!