Naam gekaapt

Discussie in 'Babynamen' gestart door Kimmetjuh90, 3 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hi dames,

In 2011 ben ik moeder geworden van een prachtige dochter, en had haar namen pas rond dit termijn wat ik nu dus ben..

Een oude vriendin van mij is een aantal jaar geleden bevallen van een dochter, en zij kon wel wat hulp gebruiken voor een naam voor haar dochter.. (ze was toen nog zwanger) en t domste wat ik kon doen heb ik gedaan.. namelijk gezegt dat ALS ik ooot nog een dochter zou krijgen, ik haar Kayleigh zou noemen.. puntje bij paaltje ze bevalt, en raad eens hoe ze heet.. juist KAYLEIGH! ze heeft mijn naam gekaapt, ik voelde me toen al rottig, en had gewilt haar NOOIT op die naam had geholpen, helaas toch gebeurt, nahja ik was toen nog niet zwanger, wel net bezig met mijn huidige partner, nu is t zo dat we dus een dochter krijgen, ik heb na de geslachtsecho gehuilt, want ja.. ik kon mijn meisje die naam niet meer geven, het stak, en naar mate de tijd vorderd hoorde ik de naam steeds vaker en meer, ook op verschillende manieren geschreven, we hebben uiteindelijk wel een andere naam nu, maar die klinkt weer te veel (vind ik) als de naam van t dochtertje van mijn ex schoonzusje (die ik soms nog wel eens spreek op verjaardagen, mijn ex en ik hebben namelijk nog enkele gemeenschappelijke vrienden, dus dan treffen we elkaar daar).

Maar goed, ik twijfel dus over de naam die we nu hebben, omdat t dus lijkt op de naam van haar dochtertje, ik weet nog hoe t voor mij voelde toen mijn oude vriendin er met mijn droomnaam vabdoor ging, al is deze naam niet exact t zelfde, kan me wel voorstellen als t voor haar voelt alsof ik t van haar afgekeken heb zeg maar, terwijl we m online gevonden hebben (na vele wisselingen).

Mijn man vind dat ik t los moet laten, en me er niet zo druk over moet maken wat een ander vind, maar t laat me niet los, de naam die we nu hebben zeg ik liever niet ivm bekendheid :oops:

Overdrijf ik? Moet ik t idd gewoon loslaten en deze naam die we nu hebben gewoon aanhouden? Of toch opzoek naar wat anders?

2. 2107

2107 Actief lid

20 nov 2015
    188
    43
    28
    Vervelend dat het zo voelt! Krijg de indruk dat je toch liever voor de naam Kayleigh zou kiezen. Je schrijft dat het een “oude” vriendin betreft. Kan je dan niet evengoed voor Kayleigh kiezen?

Kimmetjuh90 en boerderijmama vinden dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Klopt, ze is gemigreerd, heb dr wel op facebook nog (vraag me niet waarom, heb er zoveel waar ik niet meer mee praat:roflmao:)

Mijn man staat nu niet meer achter de naam Kayleigh omdat we m te vaak gehoord hebben, en ik vind wel dat we beide achter een naam moeten staan, ik heb nu wel meer een twijfel met de naam die we nu hebben ondanks dat we wel beide een wauw dit word m gevoel hebben erbij.. kayleigh word m gewoon echt niet meer omdat mijn man t niet meer vind passen, hoe kom ik van die twijfel af over de huidige naam... over geen enkele andere naam zijn we t eens behalve die we nu hebben:$ sorry ben lastig ik weet t...

4. AvdY

AvdY Niet meer actief

Je overdrijft niet. Het is gewoon kut als iemand je naam "steelt". Vrienden van ons hebben het ook gewaagd net hun pasgeboren zoon de naam te geven die wij voor een zoon hadden bedacht, maar wij kregen eerst twee miskramen....

Drie opties:
    - gaan voor Kayleigh, hoe vaak zien jullie dat meisje? Als slechts enkele keren per jaar, dan lijkt het me geen probleem.
    - gaan voor de nieuwe naam, die op de naam van je ex-schoonzusjes dochter lijkt. Want die hebben dus al een dochter en de naam gebruikt! Eventueel met haar overleggen of ze het erg zou vinden?
    - gaan voor een derde naam waar je hopelijk ook een goed gevoel bij krijgt

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    We hebben dus al idd geprobeerd om voor een andere naam te gaan, maar geen wauw gevoel, of wel bij mij maar niet bij mn man, of andersom..

De huidige naam vragen of exschoonzusje dat goed vind, vind mn man geen goed idee, omdat ie niet wil dat iemand de naam van te voren weet, dus ook zij niet, en hij vind dat ik me niet druk moet maken over wat zij ervan zou vinden..

De naam Kayleigh wil mn man nu echt niet meer want hij vind t ineens geen passende naam meero_O

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.502
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lastig zeg. Ik begrijp je gedachte wel dat je twijfels hebt over jullie #1, omdat je die ander niet aan wilt doen wat jullie toen is overkomen.
    Maar je schrijft ook dat de naam die jullie nu hebben toch nét even anders is. Ik zou het dan denk ik gewoon doorzetten.
    Even wat voorbeelden: Emme/Emma, Danée/Romée, Frenk/Frank, Jens/Rens.
    Ja, het zijn namen die op elkaar lijken. Maar toch vind ik het los van elkaar hele andere namen dan de naam waar ze op lijken.
    Ik zou het denk ik dus gewoon doen!

PS: vragen om goedkeuring zou ik ook niet doen!

Kimmetjuh90 en boerderijmama vinden dit leuk.
  7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Toch ben ik dan wel benieuwd naar de naam die je nu hebt en hoeveel die lijkt op de naam van de dochter van je ex-schoonzusje. Misschien kan het allemaal best.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou gaan voor de naam die jullie mooi vinden, als dat lijkt op de naam van de dochter van een ex-schoonzusje dan is dat maar zo...

9. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Als je verliefd bent op de naam dan gewoon geven :) Het is een ex-schoonzusje dusja... en ze vind het vast niet erg als de naam op haar naam lijkt... maar bij twijfel toch verder kijken :p

10. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Ik zou ook gewoon voor jullie droomnaam gaan!! Het is een naam voor het leven.. Je geeft al aan dat deze toch net iets anders is. Dus ik zie het probleem niet :)

11. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Als je elkaar enkel af en toe tegenkomt zou ik daarvoor een naam niet laten gaan omdat die lijkt op de naam van haar dochtertje. Is het een veelvoorkomende naam? Er zit natuurlijk geen patent op een naam, de kans dat jullie nog eens iemand tegenkomen met dezelfde naam is ook aanwezig.

Ik heb bijvoorbeeld een neef Tijn en een neef Stijn (ook neven van elkaar) is nooit over gesproken/ een probleem geweest en dat is directe familie :) hun ouders zien elkaar regelmatig.

Snap je overigens wel, mijn favo naam voor een jongen is Aiden, maar zou ik ook niet kiezen als dit een jongetje is omdat ik het teveel vind lijken om naam neefje (Jayden) en vanwege de populairiteit.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Sorry, ik vind wel dat je een beetje overdrijft. Ik vind niet dat je een naam voor de rest van het leven kunt claimen. Als jij nou zwanger was geweest toen je die vriendin over Kayleigh vertelde en zij zou eerder bevallen en snel die naam gebruiken, DAN zou ik het lullig vinden, maar in deze situatie, tja, dat is dan pech hebben, vind ik.

Dat de naam die jullie nu hebben lijkt op de naam van de dochter van je ex-schoonzusje zou ik ook echt geen reden vinden om van die naam af te zien. Het is niet dezelfde naam EN je ziet haar maar af en toe. Gewoon lekker die naam gebruiken als dat voor jullie DE naam is.

GroeneBomen, Vlinderbloem, Loes23 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bedankt dames, ik had dit gewoon echt even nodig merk ik, de naam die we nu hebben dat blijft m ook :)
    Want ja dat is wel waar wij beide dat wauw gevoel bij hebben:D

2107 en Fuddey vinden dit leuk.
  14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad!

15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    @Beheer hier mag een slotje op, het is voor mij duidelijk :)

Deel Deze Pagina