Twijfel over naam vanwege populariteit

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jamburger, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Volgens mij ken ik geen Finn.

Als het de naam is zeg ik doen!!

Jamburger vindt dit leuk.
  2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.475
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik hoor de naam niet zoveel, maar misschien omdat ik in mijn omgeving nog niet heel veel zwangere dames ken. Als je de naam leuk vind dan zou ik er gewoon voor gaan!

Marlau en Jamburger vinden dit leuk.
  3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Ik vind Finn op zich een leuke naam, maar als ik heel eerlijk ben wel een naam waar ik inderdaad een ‘daar heb je weer een...’-gevoel bij heb. Ik zou er daarom zelf niet voor kiezen. Bij onze zoons vielen mede om die reden de namen Lucas en Ruben af, en voor het meisje dat we deze zomer verwachten is om die reden Emma geen optie. Allemaal prachtige namen, maar ik vind het echt niet leuk als je een naam te vaak hoort.

4. Stakato

Stakato Niet meer actief

Onze eerste heeft een top 10 naam. Achteraf gezien had ik daar niet voor gekozen, ondanks dat ik het wel een mooie naam vindt. Het is ook niet handig als je je kind roept en er kijken vier kinderen om. o_O
    Nu bewust voor een tweede een niet zo populaire naam gekozen.

5. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ik zou me niet zoveel van populariteit van een naam aantrekken. Voor jou is jouw Finn straks uniek en sta je bij dit soort dingen echt niet meer stil. En de top 10 namen zijn landelijk, het wil niet zeggen dat er bij jou in de buurt veel kinderen met de populairste namen worden gegeven. Ik werk op een kdv en heb in al die jaren nog nooit een Finn op de groep gehad bijvoorbeeld. 8 jaar terug eens een keer een Daan en nu sinds 13 jaar voor de tweede keer een Emma. Het zegt dus echt allemaal niet zoveel!

Jamburger en Palmpje vinden dit leuk.
  6. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Ik blijf Finn prachtig vinden!
    Ik ben de naam nog lang niet beu.

Ik ken er dan wel 3 (1 als Fynn geschreven), maar alledrie uit leuke gezinnen. Een positieve associatie dus.

7. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Mijn achterneefje heet Finn (hij is nu 10/11 jaar, die neem werd toen net populair). Ik ken er zelf 3 hier in de buurt.

Ik vind het een leuke naam ondanks dat hij vrij veel gegeven wordt.

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als aanvulling hierop: je kunt op internet ook de top 10 per provincie vinden @Jamburger

9. 2107

2107 Actief lid

20 nov 2015
    188
    43
    28
    Ik zou zelf nooit voor een top 10 naam kiezen. Wonen hier mensen in het dorp met een Emma, Sofie en Daan. Vind dat zo simpel..

Maar goed, doe vooral wat je zelf wil. Als het echt dé naam is zou ik het er ook niet om laten.

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik heb een populaire naam, nog nooit bij iemand in de klas gezeten met dezelfde naam. Mijn man en dochter net zo. Ik zou gewoon voor de leukste naam gaan. Finn komt hier nog niet zo heel veel voor. Lekker je hart volgen dus

11. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Mijn dochter heet Sara, ook een populaire naam. Ben hem op school (groep 2), en op het kdv (vanaf 1,5) nog nooit tegengekomen. In ieder geval niet in dezelfde groep. Oftewel: daardoor zou ik me niet laten tegenhouden :)

Cil88 en Jamburger vinden dit leuk.
  12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Dit :)

Ik ken via via via 1 jongetje die Finn heet.
    Jaar of 2,5 is hij.

Verder nog nooit die naam tegen gekomen.
    En ik werk ook op een kdv

13. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Ik vind Finn heel erg leuk, staat hoog op mijn lijstje. Alleen inderdaad... door de populariteit twijfel ik

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik ken er 2, een is al een jaar of 14 en de ander 8. Ik vind het een leuke naam hoor!

15. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.985
    6.983
    113
    Vrouw
    Leuke naam! Mijn zoontje heeft ook een populaire naam, ik geef er niks om. Vind hem nou eenmaal (al jaren!) mooi. Dus de populariteit heeft mij niet tegengehouden :) Ik ken maar 1 Finn trouwens

16. Jamburger

Jamburger Lid

2 apr 2019
    83
    316
    53
    Wauw wat een reacties, bedankt! :)

Zelf ken ik 1 Finn, dus dat valt wel mee. Vince/Flynn/Flint vinden we niet zo leuk als Finn.

Superhandig die top 10 per provincie:oops:.

Momenteel gaat het een beetje tussen Aron en Finn, waarbij Finn nog wel bovenaan staat:D.

17. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Ik ken hier in de omgeving geen enkele Finn, alleen een Flynn in de familie.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    ik vind het vaak wel meevallen over hoe vaak je een naam hoort
    in de 3 kleuterklassen bij mijn oudste op school zit ook niemand met een top 10 populaire naam

en mijn middelste dochter haar naam staat al lang in de top 10 maar verder hoor ik hem ook niet veel

19. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hier zat ik dus ook mee een paar maanden terug. Nu is onze Finn inmiddels 2 maandjes oud en we krijgen alleen maar leuke positieve reacties op de naam. Zelfs de verloskundige had hem al een poos niet meer gehoord. Dus de populariteit verschilt echt per regio. Als het voor jullie de naam is, gewoon doen!

20. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik vind de naam Finn ook heel leuk! :D Als jullie dit nou een mooie naam vinden, dan moet het toch eigenlijk niks uitmaken wat een ander daarvan vindt?

Deel Deze Pagina