Ik hoor de naam niet zoveel, maar misschien omdat ik in mijn omgeving nog niet heel veel zwangere dames ken. Als je de naam leuk vind dan zou ik er gewoon voor gaan!
Ik vind Finn op zich een leuke naam, maar als ik heel eerlijk ben wel een naam waar ik inderdaad een ‘daar heb je weer een...’-gevoel bij heb. Ik zou er daarom zelf niet voor kiezen. Bij onze zoons vielen mede om die reden de namen Lucas en Ruben af, en voor het meisje dat we deze zomer verwachten is om die reden Emma geen optie. Allemaal prachtige namen, maar ik vind het echt niet leuk als je een naam te vaak hoort.
Onze eerste heeft een top 10 naam. Achteraf gezien had ik daar niet voor gekozen, ondanks dat ik het wel een mooie naam vindt. Het is ook niet handig als je je kind roept en er kijken vier kinderen om. Nu bewust voor een tweede een niet zo populaire naam gekozen.
Ik zou me niet zoveel van populariteit van een naam aantrekken. Voor jou is jouw Finn straks uniek en sta je bij dit soort dingen echt niet meer stil. En de top 10 namen zijn landelijk, het wil niet zeggen dat er bij jou in de buurt veel kinderen met de populairste namen worden gegeven. Ik werk op een kdv en heb in al die jaren nog nooit een Finn op de groep gehad bijvoorbeeld. 8 jaar terug eens een keer een Daan en nu sinds 13 jaar voor de tweede keer een Emma. Het zegt dus echt allemaal niet zoveel!
Ik blijf Finn prachtig vinden! Ik ben de naam nog lang niet beu. Ik ken er dan wel 3 (1 als Fynn geschreven), maar alledrie uit leuke gezinnen. Een positieve associatie dus.
Mijn achterneefje heet Finn (hij is nu 10/11 jaar, die neem werd toen net populair). Ik ken er zelf 3 hier in de buurt. Ik vind het een leuke naam ondanks dat hij vrij veel gegeven wordt.
Ik zou zelf nooit voor een top 10 naam kiezen. Wonen hier mensen in het dorp met een Emma, Sofie en Daan. Vind dat zo simpel.. Maar goed, doe vooral wat je zelf wil. Als het echt dé naam is zou ik het er ook niet om laten.
Ik heb een populaire naam, nog nooit bij iemand in de klas gezeten met dezelfde naam. Mijn man en dochter net zo. Ik zou gewoon voor de leukste naam gaan. Finn komt hier nog niet zo heel veel voor. Lekker je hart volgen dus
Mijn dochter heet Sara, ook een populaire naam. Ben hem op school (groep 2), en op het kdv (vanaf 1,5) nog nooit tegengekomen. In ieder geval niet in dezelfde groep. Oftewel: daardoor zou ik me niet laten tegenhouden
Dit Ik ken via via via 1 jongetje die Finn heet. Jaar of 2,5 is hij. Verder nog nooit die naam tegen gekomen. En ik werk ook op een kdv
Ik vind Finn heel erg leuk, staat hoog op mijn lijstje. Alleen inderdaad... door de populariteit twijfel ik
Leuke naam! Mijn zoontje heeft ook een populaire naam, ik geef er niks om. Vind hem nou eenmaal (al jaren!) mooi. Dus de populariteit heeft mij niet tegengehouden Ik ken maar 1 Finn trouwens
Wauw wat een reacties, bedankt! Zelf ken ik 1 Finn, dus dat valt wel mee. Vince/Flynn/Flint vinden we niet zo leuk als Finn. Superhandig die top 10 per provincie. Momenteel gaat het een beetje tussen Aron en Finn, waarbij Finn nog wel bovenaan staat.
ik vind het vaak wel meevallen over hoe vaak je een naam hoort in de 3 kleuterklassen bij mijn oudste op school zit ook niemand met een top 10 populaire naam en mijn middelste dochter haar naam staat al lang in de top 10 maar verder hoor ik hem ook niet veel
Hier zat ik dus ook mee een paar maanden terug. Nu is onze Finn inmiddels 2 maandjes oud en we krijgen alleen maar leuke positieve reacties op de naam. Zelfs de verloskundige had hem al een poos niet meer gehoord. Dus de populariteit verschilt echt per regio. Als het voor jullie de naam is, gewoon doen!
Ik vind de naam Finn ook heel leuk! Als jullie dit nou een mooie naam vinden, dan moet het toch eigenlijk niks uitmaken wat een ander daarvan vindt?