Zomaar een vraagje..

Discussie in 'Babynamen' gestart door IrisO, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisO

IrisO Niet meer actief

Ik lees hier heel vaak over mensen die een jongens- en meisjesnaam in gedachten hebben voor hun eerste kindje. En die dan als er een tweede kindje volgt, van het andere geslacht, een totaal andere naam kiezen dan de naam die ze voor ogen hadden voor hun eerste kindje.

Ik ben iemand die enorm in combinaties denkt, niet in alleenstaande namen. Stel nu dat ik Jonas en Sanne een mooie combi zou vinden en dat ik eerst een zoon zou krijgen. Dan krijgt die de naam Jonas. Volgt er daarna een meisje, dan is de keuze bij mij snel gemaakt en wordt het een Sanne.

En dus vraag ik mij af om welke redenen jullie niet de 'overgebleven' naam gebruiken voor een tweede kindje. Is dat omdat de jongens- en meisjesnaam niet bij mekaar passen? Of omdat het kindje in je buik helemaal niet als een Sanne voelt bij wijze van spreken? Of zijn er nog andere redenen?

Puur eens uit nieuwsgierigheid ;)

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Wij vinden de naam die we vorige keer voor een jongen hadden gewoon niet meer leuk. En daarbij vind ik t gewoon leuk ok over namen na te eenken en andere namen te verzinnen.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij krijgen opnieuw een dochter, en we hadden bij onze oudste niet eens een jongensnaam.
    Maar we hadden natuurlijk wel meerdere meisjesnamen. Maar die lijken te veel op de naam van onze oudste, dat we daar niet voor gekozen hebben en een nieuwe naam gezocht (en gevonden..) hebben. Eentje die we bij de oudste niet eens in ons hoofd hebben gehad.

4. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij hadden ook een naam in gedachten voor een 2e dochter maar die is al 2 keer vergeven in de familie dus die valt af. Andere naam die we ook nog hadden vinden we niet zo leuk meer dus is nu een andere naam geworden die ik trouwens wel al heel lang leuk vind maar niet in onze top stond toen onze eerste werd geboren.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dubbel??

6. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de geboorte van onze zoon hadden we wel een meisjesnaam: Lotte. Leuke naam, maar het voelde niet echt als een naam voor ons. Kan niet zo goed uitleggen wat het was. De jongensnaam waren we heel zeker van.. meisjesnaam bleef een twijfel geval. Nu we wel weten dat het een meisje wordt hebben we nog beter nagedacht over de naam en nu hebben we een naam bedacht waarvan ik echt vind dat het bij ons past. Neemt niet weg dat Lotte nog steeds een leuke naam is, alleen niet voor ons. :)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Bij ons is de jongensnaam van de eerste wel blijven staan, maar bij de tweede hadden we behalve die naam nog twee/drie jongensnamen die we erg leuk vonden en die voor mij gevoel beter pasten.

Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand vond dat de naam bij het kindje hoorde, ook al had het het niet gekregen, en dat ze daarom een andere naam kozen voor de tweede.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier wel een meiden naam die we bij de oudste al hadden. (geen meid hier. maar ik hou de naam nog steeds geheim. je weet maar nooit immers. en MOCHT! er dan een meid komen krijgt ze de naam die we al die jaren al hadden)

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De meidennaam hoort bij mijn zoontje :) Dus een verse naam voor deze baby :)

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

wij hebben tot aan de 20 weken niet echt bewust naar namen gezocht. toen het eenmaal duidelijk was dat het een knul werd waren we er in 1 keer uit. eerlijk gezegd zou ik ook niet meer weten welke andere namen er zijn gepasseerd in onze zeer korte zoektocht.

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wij hadden 5 jaar geleden dat we in de mmm begonnen ook al een naam vast staan. maar door de jaren heen is onze smaak veranderd. wij senna hadden we ook een jongens naam die we leuk vonden. maar ik kwam na de geboorte van senna een jongensnaam tegen die ik nog leuker vond. maar wie weet verander is straks wel weer.
    mocht er ooit een 2de komen.

12. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    wij gebruiken de namen niet die we voor de eerste hadden.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij dochter hadden we geen jongensnaam dus bij zoon moesten we er toch echt 1 verzinnen. Als zoon een meisje was geweest had hij wel onze 2de meisjesnaam gekregen. We hadden bij dochter 2 meisjesnamen en rond de 20 wk gekozen voor de ene, maar de andere vinden we nog steeds heel mooi. Mocht er nog een meisje komen dan is zal ze waarschijnlijk wel zo genoemd gaan worden, maar misschien vinden we een andere naam dan mooier.

14. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik/wij;)..hebben wel in combinatie gedacht. De naam voor een zoon stond vast. Wij hebben daarbij idd een combi gezocht van nog een jongensnaam en een meisjesnaam.(en dat allemaal bij de eerste zwangerschap..)

15. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben er de tweede keer opnieuw over nagedacht, en kwamen voor een meisje bij dezelfde naam uit die we al hadden. Ik denk alleen dat haar 2e/3e naam anders was, maar dat weet ik niet eens meer.
    Wij denken niet zo heel erg in combinaties; het moet wel een beetje bij elkaar passen maar hoeft geen super-combi te zijn. Ik hoop niet dat ze hun leven lang in één adem genoemd zullen worden.

Mijn ouders hebben veel kinderen, jongens en meisjes. En de jongensnaam die ze voor mij hadden bedacht, hadden ze ook bij een paar zussen verzonnen. Toch hebben ze die naam nooit gegeven (terwijl er ook een paar broers tussen zitten). Iets zegt mij dat ze het toch niet zo'n mooie naam vonden, maar dat ze het noodzakelijk vonden richting mijn oma om die naam er toch af en toe tussen te vermelden (vernoeming naar mijn oom die in WO II is gesneuveld).

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier kwam het niet uit met de letters...

Bij de 1e hadden we Fae en Finley -
    Het werd Fae.
    Aangezien we geen namen in het gezin willen met dezelfde voorletter, viel daarmee Finley gelijk af. En dat is nu eigenlijk ook gebeurd bij de 2e.
    We hadden Katelynn en Kian/Kylian (echo's waren duidelijk genoeg, dus de knoop is nooit doorgehakt :p ) . Maar dus ook 2 namen met een K .

Dus zowel de F als K vallen af als voorletter bij een eventuele 3e.

Neemt niet weg, dat ik vastbesloten ben áls er een 3e komt :p (ws niet) mijn eigen letter te gebruiken, simpelweg omdat ik die naam té leuk vind mocht het een 3e meid worden.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    De jongensnamen die we bij M in ons hoofd hadden (2) zijn afgevallen want 1 leek te veel op M en de ander vonden we niet meer leuk genoeg ...

Dus bij T een nieuwe zoektocht. De meisjesnaam die we voor hem hadden is zo goed als hetzelfde als de naam die zijn nichtje kreeg (die 2 maanden jonger is) dus die viel ook af.

S is een uniseks naam, dus geen meisjesnaam die vergeven zou kunnen worden mochten we voor een vierde gaan ;)

Deel Deze Pagina