Hoi dames, Mijn man en ik hebbentotaal verschillende smaak! Zo ook over babynamen. Nu had ik een hele rits namen van internet gehaald en we zijn individueel gaan kijken. Een van de (500) namen hadden we beiden omcirkeld. Dus we waren er uit. Toch twijfel ik nu en dit heb ik ook tegen mijn man gezegd. De naam die we hadden gekozen 'bekt' voot mijn gevoel niet lekker bij de eerste naam. De eerste naam is een combinatie van namen van de opa's en deze houden we sowieso. Ik dacht dat we deze naam gewoon konden aanhouden (had ik al bedacht ruim voor mijn zwangerschap), maar nu heet ons buurjongetje zo. Ik vind het niet zo'n probleem, maar mijn man vindt dat wel een probleem. Hij wil het liefst de bedachte namen gewoon houden, maar ik twijfel en kan uit mezelf ook niet snel wat anders bedenken. Zucht...word zo moe van mezelf! Zal ik met mijn man meegaan of toch naar andere namen gaan zoeken.
Zoeken kan altijd... Twijfels zijn normaal. Als je geen andere, betere naam kunt vinden, is het ook klaar natuurlijk. Ik zocht -met name bij de 2e- ook wel een tijdje door, maar uiteindelijk zijn we de naam gebleven. Succes! Blijft moeilijk, die twijfels!
Waarom twee namen als de eerste naam vast staat en de tweede naam een twijfel blijft? Of word de tweede naam de roepnaam? Maar uit 500 namen, wat echt teveel is vind ik om ooit uit te kunnen kiezen, beide dezelfde te pakken vind ik dat die het dan weleens kan zijn. Blijf je twijfelen dan ga alle namen met die ene naam vergelijken. Vind je er een leuker dan is die ene het niet. Het gevoel...je weet het echt wanneer het de naam is. Succes
Sorry, was niet duidelijk over. De tweede naam wordt de roepnaam van de kleine. Ik vind een andere naam leuker. Dit was eigenlijk mijn eerste keus. Mijn man vond de naam niet leuk, maar mijn tweede keus wel. De rest van zijn opties vond ik zo standaard en dat wil ik eigenlijk niet. Pfff, lastig hoor. Hebben jullie ook twijfels gehad en heb je er iets mee gedaan?
Is toch niet handig? Kind heet Carel Pieter roepnaam Pieter want de voorletter is C en het gaat later op school ook C. Achternaam worden. Nee ik heb nooit getwijfeld dochter was gewoon dochter. Wel meerdere namen op een lijstje, man keurde daar de meeste van af naar dochter bleef. Was de eerste naam waar van hij ja zei. Zoon heet zoon en meer namen hadden we ook niet.
Hier ook verschillende namen. Twee namen vernoemd naar de twee ooms. En 1 roepnaam. We hebben ook een combinatie gemaakt met de roepnaam als eerste. Van de week twijfelde ik heel erg of onze naam wel mijn naam was. Meer om de angst wat anderen er van gaan zeggen. Maar nu toch besloten het erbij te houden!