Zeggen mensen het in het buitenland automatisch goed? Ik vind Nine/Niene namelijk zo Nederlands klinken.
Mijn zoon had een inval juf Nina, hij noemde haar altijd Nani. Ik zeg jouw juf heet toch Nina, jah zegt ie maar Nani mag ik ook zeggen van haar. Zou dan Nina doen! Tijdloze naam.
Ik heb Duitse familie, die zeiden de naam allemaal wel direct goed. Vorig jaar in Italië op vakantie geweest en daar zeiden ze het ook goed! Nina is daar een hele bekende naam en Nine lijkt er toch veel op. Ik heb verder nog geen ervaring met Engels sprekende mensen eerlijk gezegd. Ik verwacht wel dat die mensen het uitspreken als het cijfer 9. Maar dat vind ik persoonlijk niet heel erg, het heeft geen rare betekenis. En in bijna 2 jaar tijd dus nog nooit meegemaakt dat iemand het als het cijfer 9 uitsprak!
Ik ben meestal een voorstander van de meest gangbare spelling. Maar dat gaat je hier ook niet helpen: https://www.svbkindernamen.nl/nl/kindernamen/index.htm Niene en Nine waren ongeveer even populair in 2020.