Hoi hoi, Wij zijn nu al een poos uit de naam. Alleen nu is er 1/2 weken geleden dus wel een jongetje geboren met die naam.. Daardoor kom je toch een beetje aan het twijfelen, terwijl we er eigenlijk echt uit waren. Zo lastig. Wij kennen hen zelf verder niet, maar toch is ons dorp relatief klein, dus het voelt toch ook weer gek. Nu weten we dat we vrijdag ingeleid gaan worden. Dus zit er ook nog een beetje druk achter wat te doen. Wat zouden jullie doen in ons geval? Ik zit al te denken over een eventuele andere naam, maar vind het zo lastig..
Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Als de naam die jullie gekozen hebben voor jullie DE naam is, gewoon die naam gebruiken! Je kunt er altijd nog een tweede of derde naam bij geven die jullie allebei ook mooi vinden. Mocht de eerste naam in de praktijk lastig blijken dan heb je altijd nog een reservenaam.
Ik snap dat je baalt! Is het een weinig voorkomende naam? Want als het gewoon een gangbare naam is zou ik er gewoon voor gaan.. Je zult in zijn leven vaker kindjes tegen gaan komen die zo heten.
Voor hetzelfde geldt verhuist die andere familie uit het dorp en heb je hier helemaal geen last meer van. Als het een gangbare naam is zou ik het sowieso doen. Succes met je beslissing.
Ik zou het even jammer vinden en er van balen, maar toch besluiten de naam te 'houden'. Stel dat zij of jullie verhuizen, dan heb je 'de' naam laten gaan. Eigenlijk is het een compliment, dat jullie zo'n leuke naam hebben gevonden voor jullie kindje, dat een ander die naam ook heeft gegeven aan hun kindje.
Ik zou er mij ook niks van aantrekken. Moest het nu directe familie zijn oké maar als je die mensen niet kent...
Dank jullie wel dames!! Ik ben ook bang als we nu nog gaan switchen, we er toch niet 100% achter staan misschien. Vanavond nog maar eens goed overleggen maar ik denk dat we erbij blijven. Jullie hebben ook gelijk. Misschien zijn het ook de hormonen ff dat je denkt pfff, hoezo nou nét weer die naam ook. Het is een gangbare naam opzich maar kwam hier nog niet veel voor (naar ons weten) dus het is gewoon heel toevallig.
Hebben jullie al besloten wat jullie doen? Ik zou de naam gehouden hebben. Sterker nog: wij hebben voor zowel een jongen als een meisje een naam gekozen, omdat we nog niet weten wat het wordt. Toevallig zijn een nichtje en een vriendin van mij ook zwanger, één ervan is iets langer zwanger, de ander iets korter. Mocht degene die eerder bevalt dezelfde naam hebben (zou wel heel toevallig zijn maar je weet het nooit), dan zouden wij de naam ook houden. Ik zou het andersom ook niet erg vinden (tuurlijk wel balen) als diegene die later bevalt dezelfde naam heeft, het is tenslotte iets heel persoonlijks en je hebt niet voor niks voor die naam gekozen.
Heb ik 3x gehad ja leuke naam! Komt niet voor in het dorp of degene is al volwassen... Wel gewone namen, geen scrabble ofzo gespeeld ervoor. En voor ik was bevallen waren de namen aan baby's gegeven Niet meer gewisseld