Twijfel over plaats van bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kalush, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vandaag moest ik voor controle naar de VK.
    Altijd leuk om te horen dat het goed gaat!

Ook heb ik mijn angsten maar even ge-uit over de komende bevalling.
    Bij Eliza heb ik zo'n heftige bevalling gehad, die angst zit er nog goed in.

Mijn man was eerst voor een thuisbevalling, gewoon lekker gezellig thuis zodat Eliza ook thuis kan blijven en we niet na 2 uren al het ziekehuis uit worden gezet.
    Maar 2 weken terug sloeg ineens de twijfel toe (had ik al veel langer maar had dat tot nu toe nog niet ge-uit)
    Is het niet beter om naar het ziekenhuis te gaan, stel je voor dat het weer zo gaat als bij Eliza, dan zijn we maar op de juiste plaats..
    Nou ja je kan de voordelen wel opnoemen.

Nou geeft mijn VK aan dat het bijna nooit voorkomt dat het bij nmr 2 ook zo gaat, vaak gaat dit een stuk vlotter (hele gerustelling)
    Dus zij raad mij ten sterkste aan om het thuis te proberen.
    (tja scheelt ook weer 270 euro)

Nu twijfel ik weer.. Weet niet wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik thuis aan de andere kant besterf ik het bij die gedachte..
    Nu wil de VK met ons samen hierover gaan praten, maar ik weet alwel wat mijn man gaat doen, die is het op dát moment helemaal met haar eens en 2 dagen later dan bekruipt hem dat onrustige gevoel weer, dus zijn we nog geen steek verder.

Ik weet het echt niet..

Maar het belangrijkte vergeet ik natuurlijk niet: Ons kindje was duidelijk aanwezig, sterke hartslag en het kan al goed in de buik springen :)
    Wordt later een echt voetballertje.
    Met mij gaat het ook prima, dus wat wil je nog meer!
    Hoe het ook gaat bij de bevalling, ons manneke komt er wel uit!
    (alleen had graag voor mezelf duidelijkheid over hoe het allemaal gaat komen)

Groetjes...

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik begrijp dat je bang bent dat het weer zo zal gaan,
    weet niet of die angst terecht is want je weet gewoon niet hoe het deze keer zal gaan,en de kans is natuurlijk klein.
    ik zou het nog ff aanzien,je moet nog een tijdje dus je hoeft nu nog niet te beslissen.en je weet pas of je het goede hebt gekozen als de bevalling achter de rug is..
    mn eerste gedachte is lekker thuis bevallen,maar je moet het zelf weten natuurlijk.je moet doen waar je je prettig bij voelt,en als dat in het ziekenhuis is moet je dat doen.

groetjes angela

3. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Mijn eerste gedachte is juist in het ziekenhuis bevallen.

Ik heb geen nare bevalling mee gemaakt maar voel me eens stuk rustiger doordat ik weet dat ik in het ziekenhuis in goede handen ben.
    Als je nu een beetje angstig bent kan dat in de bevalling ook zo zijn waardoor het allemaal minder goed zou kunnen vlotten. Als je voor jezelf weet dat je in "veilige" handen bent is dat al een hele geruststelling.

Bovendien doe je met een ziekenhuisbevalling de eerste centimeters ook thuis, als je op dat moment aangeeft dat je je zeker genoeg voelt om thuis te blijven kan je dat altijd aangeven.

laat je niet ompraten door de vk hoor, schrijf desnoods alle voors en tegens voor jezelf op. Voor hen is het makkelijk om te zeggen en ze vinden het veel fijner om een thuisbevalling te doen maar het is jouw bevalling!

Suc6 met je keuze!

4. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo
    Ik ben met Han eens.
    Ik heb al 4 bevallingen achter de rug, waarvan maar de 3 met medische ind was, maar achteraf blijkt in alle 4 gevallen, dat het beter was dat ik voor ziekenhuis had gekozen (1 en 3, B strepccoca bacterie , 4 was in laatste moment in stuit ligging met navel om zijn nek = als ik thuis was gebleven, had hij dat waarsch. niet gered , want ze hebben echo gemaakt en binnen 10 min laag ik in O.K). Voor de bevallingen was VK overtuig dat het beter zou zijn als ik thuis zou bevallen( huiselijk sfeer, etc...') In ziekenhuis ben jij veilig en is alles bij de hand... bij thuisbevalling moet je improviseren ... nou dat wens ik niemand aan, als je aan het bevallen ben en dan moet nog snel naar ziekenhuis... :( .
    Laat je niet ompraten door VK, doe wat je voel, en waar je zich beter voel.
    Ik ben weer zwanger, (5 keer , niet gepland wel gewenst) maar bevallen... doe ik zeker in Ziekenhuis. Na laatste bevalling ben ik overtuig dat het het beste keus is, ondanks dat het voor 5 keer is
    Groetjes! Sima

5. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Hallo
    Ik ben met Han eens.
    Ik heb al 4 bevallingen achter de rug, waarvan maar de 3 met medische ind was, maar achteraf blijkt in alle 4 gevallen, dat het beter was dat ik voor ziekenhuis had gekozen (1 en 3, B strepccoca bacterie , 4 was in laatste moment in stuit ligging met navel om zijn nek = als ik thuis was gebleven, had hij dat waarsch. niet gered , want ze hebben echo gemaakt en binnen 10 min laag ik in O.K). Voor de bevallingen was VK overtuig dat het beter zou zijn als ik thuis zou bevallen( huiselijk sfeer, etc...') In ziekenhuis ben jij veilig en is alles bij de hand... bij thuisbevalling moet je improviseren ... nou dat wens ik niemand aan, als je aan het bevallen ben en dan moet nog snel naar ziekenhuis... :( .
    Laat je niet ompraten door VK, doe wat je voel, en waar je zich beter voel.
    Ik ben weer zwanger, (5 keer , niet gepland wel gewenst) maar bevallen... doe ik zeker in Ziekenhuis. Na laatste bevalling ben ik overtuig dat het het beste keus is, ondanks dat het voor 5 keer is
    Groetjes! Sima

6. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    het hangt denk ik ook sterk af van, hoe snel je in een ziekenhuis kan zijn, mocht er tijdens een thuisbevalling toch iets mis gaan.

Mijn moeder woonde bijv 5 min van het z.h.
    Tijdens d'r bevalling van mij bleek ik in een stuit te liggen en moest ze toch nog naar het z.h. dat was dus bijna lopend te doen.

wij wonen echter "ergens nergens" en als het verkeer tegen zit kan het 45 tot 90 min duren voor we er zijn!

Ik durf te wedden dat ons zoontje er niet was geweest als ik thuis was bevallen.
    opeens viel z'n hartslag weg (te zien op ctg) en is hij hals over kop met de vacuum gehaald. Dat had de v.k. hier in huis niet zo snel op kunnen merken en in kunnen grijpen. 't ziekenhuis hadden we nooit op tijd gehaald.
    Voor de 2e wordt het dus hoe dan ook, weer ziekenhuis al lijkt het me thuis veel prettiger qua sfeer.

7. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Bij twijfel zou ik zeggen, kies voor het ziekenhuis (dat doe ik zelf ook).
    Als je thuis niet op je gemak bent, kan het daardoor ook langer duren.
    En je man's mening -met alle respect- is niet echt belangrijk. JIJ moet bevallen dus JIJ beslist..

8. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Al het onderzoek wijst erop dat een thuisbevalling even veilig en soms nog net wat veiliger is dan een ziekenhuisbevalling, mits er geen complicaties zijn tijdens de zwangerschap. Ik weet niet wat het probleem was bij je eerste kindje, dus ik kan ook niet beoordelen of je een nu een grotere kans hebt op herhaling of niet.

Maar het feit is wel dat je al gespannen bent bij de gedachte aan een thuisbevalling, waardoor de bevalling waarschijnlijk al moeizamer gaat zijn. Misschien dat je gerustgesteld wordt met wat meer info, maar als dat niet zo is zou ik als ik jou was naar het ziekenhuis gaan. Je kan ook zolang mogelijk thuis blijven en pas op het laatste moment gaan natuurlijk. Doe in ieder geval dat waar jij je het meest ontspannen bij voelt.

En ja; het is wel wat oneerlijk naar de mannen toe, maar jou stem telt inderdaad zwaarder! :)

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik ben nog altijd blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Was ook heel rustig en een fijne sfeer. En gewoon een veilig gevoel. Als je twijfelt, zou ik een ziekenhuisbevalling afspreken. Mocht je met weeen beginnen en je wilt toch liever thuisblijven, dan kan dat altijd nog. Uiteindelijk moet jij bevallen en niet je VK of je man dus ook ik vind dat jij bepaalt.

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ach ja, ik was eigenlijk de hele tijd al voor een ziekenhuis bevalling.
    Dit omdat bij mijn eerste bevalling ik op 9cm breef hangen en 6 uren in heftige weeen heb gezeten voordat ik eindelijk een beetje persdrang kreeg.
    Heb aan het infuus gelegen om het verder op te wekken. (korte beschrijving, maar het was erg heftig)

Voor mijn man was het ook een uitputtingsslag, we waren in het ziekenhuis, ik had rugweeen, dus 24 uur lang heeft hij tegendruk gegeven in mijn rug.

Maar goed, voor mij was het een stuk erger natuurlijk, ik moest het doen ;)

Ik denk dat ik de optie gewoon nog in het midden laat. Ik weet het echt niet. We zitten ook op 15 min rijden van het ziekenhuis.
    Ik zie er gewoon erg tegenop. Ik vind alle 2 de optie's eigenlijk niks, maar ik zal toch een keus moeten maken, kan er nu niet meer onderuit. :)

Laatst schoot het door mijn hoofd: spuit mij maar plat en die maar een keizersnede maar goed dan ben je nog verder van huis, dus dat is ook geen optie (tenzij het nodig is natuurlijk)

Deel Deze Pagina