geen luier die het 's nachts redt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jetje86, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje (net 2 jaar) krijgt al zn voeding nog vloeibaar en krijgt hierdoor veel vocht binnen. (flessen pap, groentesmoothie en fruitsmoothies)
    Hij plast hierdoor heel veel. Overdag geen probleem, want ik wissel gewoon heel vaak. Alleen 's nachts lekken de luiers echt door (en goed ook!) omdat die gewoon 100 % verzadigd zijn.
    Alle merken al geprobeerd, hij heeft al maat 6. Zit nu te denken om incontinentieinleggers aan de luier toe te voegen. Iemand andere tips?

2. misa

misa Niet meer actief

Inleggers hebben wij ook een tijdje gebruikt met een doorlekkend kind snachts. Ook hebben we allerlei luier geprobeerd, want pampers was het zeker niet. Kruidvat en etos waren hier nog het beste.
    En anders zou ik zeggen: savonds verschonen wanneer je zelf naar bed gaat. Lijkt niet fijn, maar doorlekken ook niet. En als een kindje zindelijk is moet je in het begin soms ook wel rond die tijd nog eens laten plassen. Kan geen kwaad.
    En misschien helpt het je kindje nop het laatst niet meer wat te laten drinken. En als er geen bijzondere reden voor vloeibaar voedsel is, dan zou ik daar verandering in aanbrengen.

Succes, doorlekken is een lastig probleem!

3. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die inlegger, hoe deed je dat? Aan de voorkant onder de plakkers zeg maar? Gewoon een tena lady of zo? (durf ik niet zo goed te kopen, stom he, haha)
    Hij krijgt alles vloeibaar omdat hij niet goed kan eten. Van een lepel lukt hem niet. Momenteel lukt brood gelukkig wel weer. (hij heeft een flinke ontwikkelingachterstand). En omdat hij toch honger heeft en een te dikke brei moeilijk door de papspeen komt krijgt hij toch te veel binnen.
    Hij heeft ook veel slaapproblemen, dus 's avonds nog een keer verschonen durf ik niet.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Als er reden voor is en nodig kun je bij je huisarts of kinderarts een brief vragen zodat je tena of andere luiers kunt proberen vergoed via het ziekenfonds.

Mijn dochter heeft een tijdje tena gebruikt. Ik weet niet hoe groot je kindje is maar ik heb er nog een paar liggen. Zijn wel groot omdat mijn dochter al vijf was toen ze die droeg.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik gebruikte de kraamverbanden die ik over had en later kocht ik de grootste kotex of andere grote maand of kraamverbanden. Geen vleugels oid, dus de plakstrip eraf en in de luier plakken. Mijn zoontje lekte door door buikslapen, dus de achterkant was niet verzadigd. In zijn geval legde ik de inlegger meer aan de voorkant van de luier. Gewoon even uitproberen.
    Je kunt ook naar de apotheek gaan, leg je je verhaal uit en vraag je wat ze hebben aan inleggers of incontinentiemateriaal.
    Of zoek eens op internet, je kunt online ook vast wat bestellen! Misschien zelfs wel grotere en betere luiers?

Qua verschonen snachts of savonds: wordt hij dan ook wakker dat je naar hem toe gaat en moet troosten oid? Want dan zou je het verschonen op die momenten kunnen doen.

Wat naar dat je zoontje een ontwikkelingsachterstand heeft. Eet hij daardoor ook niet goed?
    Mijn zoontje eet namelijk ook al vanaf een jaar oud ineens niet meer goed. Brood en fruit wel, maar avondeten bijna nooit. Laten we zeggen 9 van de 10 keer eet hij niets of een hapje. Van dwingen, tot negeren, tot belonen, ompraten, alles al geprobeerd. Hij krijgt extra vitamines en ondertussen negeren we het weer. Wil je niet eten, oke. En af en toe doet hij weer een poging. Hij krijgt dus ook geen alternatief.

Maar w.s is het bij jou een heel ander verhaal en heb je hier niets aan.
    Maar naast weinig drinken voor bedtijd en andere luiers/inleggers, weet ik niet of je nog veel anders kunt doen. Hopelijk komt er nog iemand met de gouden tip..!
    Succes!

6. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft autisme. Maar volgens mij krijg je pas vanaf 3 jaar een eventuele vergoeding voor incontinentiemateriaal. Ik zou natuurlijk wel een proefpakketje tena luiers kunnen halen. Ondanks dat hij niet eet is hij best stevig. (denk door de weinige beweging, hij loopt nog niet). Dus wie weet tena xs?
    Is dat de maat die je dochter had Antares? Kreeg jij een vergoeding? Ben bang dat die luiers peperduur zijn.

Ben bang dat maandverband niet zo heel veel opneemt aan vocht. Maar inderdaad ook even proberen. Wie niet waagt?

7. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    O sorry niet alles beantwoord. Ja denk dat hij daarom niet eet Misa. Het is te moeilijk voor hem, waarschijnlijk omdat het te gevoelig is in z'n mond. Bij een drukke dag wil brood ook niet lukken. Ik heb het opgegeven voorlopig. Ben al heel blij dat hij van een groentesmoothie kan genieten (jakkie) en zo alles binnen krijgt.

8. misa

misa Niet meer actief

Ach wat sneu voor jullie. Ik snap heel goed dat je het eten voorlopig zo laat. Moet ook geen druk van komen. In ons geval is dat het gene wat het minst werkt.

Ik zou de ha gewoon eens bellen en vragen wat er mogelijk is. Evenals de apotheek (of online) en kijken wat het kost.
    Succes!

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    officieel krijg je vanaf 3 jaar speciale luiers vergoed. Of je moet een goede reden hebben EN een diagnose.
    Zo te lezen heeft ie al een diagnose.

Voor Owen kregen we met 2,4 jaar zn luiers vergoed. Dit door zn autisme, ontwikkelingsachterstand en overgroei syndroom.
    Het was even zoeken naar de goede luier. Nu heeft ie Abena. Dit zijn de sterktst absorberende luier die er bestaat.
    Heb er nog wel een aantal liggen in een kleinere maat. Weet niet of je in de buurt woont ( Veendam ) want dan mag je ze wel ophalen. Opsturen word wat duur denk ik......

Ik heb de vergoeding gekregen via de huisarts. Die heeft een brief opgesteld en dit naar de apotheek gedaan en de apotheek heeft de aanvraag gelegd bij de zorgverzekeraar. Het is allemaal een omweg maar zo moet het wel ( via de apotheek )

Bij de apotheek heb je ook speciale inleggers. Die nemen extra vocht op. Maar zo ontzettend veel ook weer niet. En ik vond ze absoluut niet fijn in gebruik.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    gaat je kindje wel naar een kdc ofzo? Want die kunnen nog een extra brief sturen ter bevestiging dat de luiers echt nodig zijn.
    En heeft ie ook logopedie? Die kan helpen met het leren eten van een lepeltje.
    Hoe eerder de hulp des te meer gaan ze vooruit.
    Ik zal alle zeilen bijzetten als ik jou was ;)

11. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mamzie!
    We 'kennen' elkaar van het andere forum. Toevallig start hij volgende week op het kdc, dus heel spannend.
    Bedankt voor de tips. Ik ga even aan de google naar die luiers.

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    haha leuk je hier ook te 'zien' :)
    Fijn idd dat ie volgende week kan starten. Ik zou echt proberen een machtiging te krijgen voor de luiers. Al moet het dan wel heel duidelijk zijn WAAROM hij de vergoeding nodig heeft.
    Want anders word het echt pas vanaf 4 jaar vergoed. Hier was de overgroei syndroom de reden dat Owen het wel vergoed kreeg. Simpelweg omdat de maat 6 luiers absoluut niet meer paste omdat ie zo dik was. En dat er ook geen vooruitzicht was dat ie zeer binnenkort zindelijk zou kunnen zijn ( hier werd autisme en ontwikkelingsachterstand als reden genoemd )

Dit omdat kinderen tot 4 jaar niet zindelijk hoeven te zijn en je dus vaak wel tot 4 jaar in de luiers zit als je kinderen hebt.

13. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou toen ik die luiers zag die Owen ook heeft ben ik even aan het bellen geslagen met de verzekeraar. Want ze lijken me idd ideaal. Alleen 32 st = 25 euro. Maar zij houden het hier op 3 jaar icm de diagnoses die hij heeft helaas. Maar voor alleen een nachtluier is het te doen voor een jaar. Ik heb direct een proefpakketje besteld. Dus super bedankt voor de tip. Elke ochtend het beddegoed wassen is ook niet gratis.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nee hoor, als het noodzakelijk is en je een brief hebt kun je het altijd proberen.

bij ons was de reden dat luiers gewoon niet meer pasten.....en ik dus ook snachts 3x haar wakker moest maken voor een schone luier!! Anders was zei het bed en de dekens en alles doorweekt......;)

maar dit kwam ook omdat mijn dochter niet goed at en dus heel veel dronk...net als jouw kindje. Mijn kinderarts zei waarom heb je dat niet eerder gemeld dan had ik gewoon een brief geschreven dat je sterkere materialen nodig hebt en dus professioneel luier materiaal kunt krijgen!

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    onze dochter is trouwens ook stevig, en wij hadden idd tena xs... wel de luiers niet de broekjes...ivm het kdc waar ze zat dat onhandig vond met leggings en maillots (broeken kan ze niet goed aan ivm haar breedte toen...gelukkig nu beter!)

Ik kreeg idd gewoon alle luiers vergoed, maar de verzekering deed wel moeilijk....ze wilden maar 2 luiers per dag vergoeden!! Dus ik boos in de telefoon, wat denken jullie dat ik mijn kind maar 2x per dag verschoon??????? Toen kreeg ik vrijstelling en kreeg ze idd....

Per doos kostte me dat anders 160 euro... er zaten geloof ik 50 luiers in zo een doos.

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bij ons stond er algehele retardatie als reden...:x maar werd wel geaccepteerd.... alyssa was ook te dik voor de grootste luiers....met iets voor de 3 jaar zijn wij over gegaan omdat het nogal een gedoe was bij de apotheek...kregen geen antwoord van verzekering enz enz....

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wij krijgen trouwens 4 luiers vergoed van de zorgverzekeraar.
    TOen ie jonger was en elke dag aan de diarree was kregen we 7 luiers vergoed. Maar nu dus nog maar 4. En dat klopt ook wel met wat ie verbruikt. De Abena absorbeert zo goed dat dat wel lukt.
    We hebben ook de Tena geprobeerd en de Attent maar die absorbeerden helemaal niet genoeg voor Owen. Hij heeft nogal een grote urine productie. Vaak nog zelfs dat de Abena smorgens zelfs kapot geklapt is door te veel urine. Maar goed, een betere absorptie luier is er niet.

Owen heeft de S4 van Abena. Je hebt ook S2 en S3 maar die aborberen niet voldoende voor Owen.

18. jetje86

jetje86 Actief lid

3 jul 2011
    454
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dus ook autisme en zwakzinnigheid (klap in je gezicht dan he?) maar dus wel dezelfde diagnose als algehele retardatie. Dan zou het mij toch ook moeten lukken. Zelfde verhaal dan ook met die grote vochtopname. Jammer dat als je dan belt naar Zorg en Zekerheid iemand gewoon in een lijstje kijkt en zegt vanaf 3 jaar. Er zijn dus toch uitzonderingen? Ik kan ook nergens op internet vinden wat de algemene regels zijn voor vergoeding. Maar sowieso bedankt voor het meedenken.

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    toen ik belde naar mijn zorgverzekeraar gingen ze ook gewoon bij de regels kijken en kreeg ik van : nee, pas vanaf 4 jaar. Geen uitzondering. Punt. Ook niet met brief met uitleg van ergotherapeut.

Pas toen ik naar de apotheek ging zeiden hun wat ik wel als bewijs moest hebben. Was dus : verwijsbrief van huisarts of kinderarts, diagnose en klaar. Heb alles uitgelegd aan de apotheek, die deden ook een brief erbij en alles was rond. Binnen 1 week had ik de luiervergoeding :)

Dus laat je niet afschepen door de zorgverzekeraar hoor. Die mensen aan de telefoon volgen alleen maar voorgeschreven regels. De wegen die je moet bewandelen zodat je ze wel vergoed krijgt weten ze niet of zeggen ze gewoon niet zodat het hun geen geld kost.

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd!

Toen ze belden dat ze een aanvraag hadden voor 4 dozen (apotheek had ze opgespaard blijkbaar) zeiden ze dat dat echt niet mocht in die 3 maanden......Dat ik even 300 euro moest betalen want er werd maar 1 doos vergoed. :$ Dus ik zeg, maar wat moet ik dan mijn kind gebruikt nog minstens 5 luiers op een dag. En soms wel meer, ze heeft constipatie en daardoor ook overloop diarree.....zou jij in een strontluier willen blijven lopen totdat hij vol genoeg is om vervangen te worden vroeg ik aan die dame.....ze wist even niet wat te zeggen.....

Dus ik zeg je kijkt maar gewoon wat je nodig hebt om het erdoorheen te drukken, ik heb iedereen achter me staan dat het nodig is. Kinderarts fysiotherapeut ergotherapeut school huisarts neuroloog...wat heb je nodig...ze willen allemaal bellen naar jouw baas om het erdoorheen te krijgen....(wist ik wel neit zeker, maar weet zeker dat mijn kinderarts en huisarts en fysio dat zeker zouden doen!!) Toen had ze heel snel een extra vinkje gezet met dat het nodig was en dat ze 2x de
    hoeveelheid nodig had minimaal die vergoed word in eigenlijk via het pakket.

Dus overleg het met iedereen en laat gewoon wat brieven schrijven en ga er dan achteraan, je krijgt het echt wel voor de 3 jaar als daar redenen genoeg voor worden aangegeven.

Deel Deze Pagina