Split sex, iemand al gedaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by nickyhartje, Mar 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nickyhartje

Feb 14, 2017
    88
    53
    18
    Mijn man sukkelde een heel tijd met een prostaatontsteking, waardoor het zwanger worden even minder belangrijk was. We merken nu wel dat de hoeveelheid die hij heeft minder is dan anders. In een Engels boek dat ik heb gekocht werd hiervoor als tip split sex gegeven. Je hebt dan eigenlijk de heel dag seks door (met pauzes uiteraard), zonder dat de man klaarkomt. Dat mag pas op het einde van de dag. Er zit wel wat in denk ik, blijkbaar draait de "transportband" met zaadjes vanuit de zaadbal naar de zaadklieren op volle toeren zo lang een man opgewonden is, wat de bedoeling is van de split sex. Ik heb al wat positieve ervaringen gevonden op internet. De moeite waard om het eens te proberen om het zaadvolume te verhogen?

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,973
    33,650
    113
    Volgens mij ligt het niet aan de hoeveelheid hoor, maar aan het aantal goede zwemmers. Er kan een hoop vocht vrijkomen, maar dat hoeft niet te betekenen dat dit ook goed en veel zaad bevat. En ben je niet een beetje bang dat het dan zo'n 'moetje' wordt? De hele dag door seksen voor het maken van een baby... Of je moet een enorme liefhebber zijn 😉

3. Lalah

Lalah Actief lid

Jan 30, 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lijkt me idd erg vermoeiend ha ha

4. Antje88

Antje88 Bekend lid

May 8, 2013
    859
    13
    18
    Ik had er überhaupt nog nooit van gehoord, maar het lijkt mij ook vermoeiend ja en niet leuk meer. Afgezien van een rauwe doos, maar ik denk dat de lol er snel vanaf is. Denk je niet?

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het aantal zaadcellen heeft vrij weinig te maken met de hoeveelheid vocht, die vrijkomt bij een zaadlozing. Vocht opsparen heeft dus niet zoveel zin. Meer vocht betekent niet dat er meer zaadcellen in zitten en dat je dus sneller zwanger wordt.

Dan zou ik het gewoon om de dag doen en in de gaten houden wanneer je eisprong is, zodat je qua timing helemaal goed zit.

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

Apr 12, 2015
    2,769
    2,145
    113
    Female
    Docent Na&Sk
    Toch hoor je ook wel eens dat meer opwinding beter is voor de vruchtbaarheid.. Als je t leuk kan houden lijkt t me best een grappige (en mss ietswat frustrerende) manier om n weekenddag door te komen. Maar dan moet het wel leuk zijn, en niet omdat dat net n beetje de vruchtbaarheid verhoogt. Los van de babymaking zou t wel interessant zijn om te kijken wat dat met de opwinding en het gevoel doet :p

7. Inneke2

Inneke2 Lid

Feb 14, 2017
    80
    84
    18
    Wij hebben deze techniek al gebruikt. De split sex methode verhoogt niet alleen de hoeveelheid vocht, maar OOK de hoeveelheid zaadjes. Of tenminste, dat is wat ik er over heb gelezen. De 'truuk' is eigenlijk al behoorlijk oud. Het is eigenlijk een soort van randjesfietsen voor mannen maar dan anders. Het zit zo in elkaar (even technisch maar anders kan ik het niet uitleggen). De teelballen produceren zaadjes die worden opgeslagen in de bijbal. Heel zachtjes schuiven die zaadjes in een constante stroom door naar de zaadblaasjes binnenin het lichaam. Een onderzoek zou hebben aangetoond dat bij opwinding dit proces sneller gaat. Opwinding is dus sowieso goed voor de vruchtbaarheid, maar dat is al langer bekend denk ik. Wat ze hebben ontdekt is dat die versnelling ook een tijdje blijft aanhouden als de opwinding is gestopt, en dat is waar split sex op is gebaseerd. Het is erg tijdrovend allemaal hoor, ons is het nog maar twee keer gelukt - net op een moment dat mijn vruchtbare dagen in een weekend vielen. De bedoeling is om een aantal keren kort te vrijen zónder zaadlozing. Dus even vijf minuten sex, boodschappen doen, weer even naar boven, afwas doen, etc... dus afwisselend héél even klussen en dan een uurtje iets anders. Het klinkt wat vreemd, maar ik vond het erg romantisch en op de één of andere manier brengt het je enorm dicht bij je partner. Moeilijk om uit te leggen, maar het is een heel apart gevoel. Ik ben zelf uiteraard nooit met een microscoop gaan kijken of er ook echt meer zaadjes zijn, maar de hoeveelheid is met 100% zekerheid toegenomen, en m'n partner is er helemaal verslaafd aan (het orgasme zou heel erg krachtig zijn als ik hem mag geloven)... Of het ook echt helpt, geen idee dus, maar het is in ieder geval écht leuk om eens te proberen.

8. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,661
    2,575
    113
    Zoals anderen al zeiden de hoeveelheid hoeft niks te zeggen over de kwaliteit. Mijn vriend komt altijd heel veel klaar (sorry hoor) dus ik dacht ook dat het wel goed zou zitten maar uit het onderzoek kwam toch echt dat hij maar enkele bewegende cellen had. Misschien een idee om het eens te laten testen

9. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Als mijn man meerder keer per dag sex hebben dan heeft hij de eerste keer meer zaad, dan de 2e of alle opvolgende keren. Dus of dit helpt weet ik niet. voor een keer lijkt het me wel leuk, maar om dit nou dagen te doen. Hopelijk werkt het voor jullie.

10. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Zou het misschien kunnen zijn dat je man minder prostaatvocht heeft door die ontstekingen? Dan zou split sex niet zo heel veel helpen. Het kan ook betekenen dat zijn zwemmertjes niet zo heel hard meer zwemmen maar ik weet niet of dat een probleem is.

Share This Page