Twijfel over (tot nu toe) gekozen naam..

Discussie in 'Babynamen' gestart door Rosje83, 31 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Wij hadden de naam gevonden. E.vi / E.vie (ook nog niet uit over de schrijfwijze). Maar ik heb hem een aantal keer uitgesproken en toch voelt het niet helemaal als 'mijn baby'. Ik vraag me af of dat bij iedere naam is omdat het voor mijn gevoel nog niet tastbaar is, of dat het echt aan de naam zelf ligt.

Ik heb eigenlijk 2 vragen..
    1. Herkent iemand dit dat geen enkele naam je het gevoel gaf dat het bij je aankomende zoon/dochter past?
    2. Hebben jullie leuke alternatieven voor ons? De tweede en derde naam die we op het oog hebben wil ik ivm privacy eigenlijk niet hier noemen, maar stuur even een PB als je die graag wil weten. :)

Tot nu toe is de enige andere naam waarover we het eens kunnen worden Iza(bel/belle).

Verder vind ik leuk, maar vriend niet:
    - Esmee
    - Ise
    - Vivienne
    - Feline

Vriend vind leuk, maar ik niet:
    - Lucy

Ik hoop dat ik hier iets wijzer kan worden, alvast bedankt! :rolleyes:

2. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Bij mijn dochter had ik dat ook niet tijdens de zwangerschap. Ik vond het zelfs gek om haar naam hardop uit te spreken, maar dat kwam denk ik ook doordat ze er nog niet was en je je nog niet echt kon voorstellen dat ze echt zou komen. Maar hoe vaker ik dit deed werd het wel normaler. Ik wist wel dat ik de naam wel echt leuk zou vinden. Op het moment dat ze er was, was het trouwens wel gelijk goed en was dat hele gevoel verdwenen.
    Ik vind het een mooie naam E.vi!

Rosje83 vindt dit leuk.
  3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Persoonlijk vind ik Evi en alle varianten een beetje kinderlijk.

Isabelle vind ik leuker.

Anders misschien nog;
    Liva
    Lieke
    Emily
    Madée
    Romée
    Daphne
    Sophie
    Eva
    Quincy
    Anna
    Tessa
    Hanna(h)
    Britt
    Jola

Rosje83 vindt dit leuk.
  4. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Ik herken het, het is zo onwerkelijk! Je hebt nog even om aan het idee te wennen zie ik. Ik was een tijd toch nog door aan het zoeken naar namen. Op een gegeven moment knop omgezet en niet meer getwijfeld.

Succes!!

Trouwens, leuke namen op je lijstje! Dus kan niet misgaan:thumup:

Rosje83 vindt dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik heb hier nu (tweede zwangerschap) heel erg last van. Vorige keer was het geslacht een verrassing, toen vond ik de namen bedenken veel makkelijker. Ik koos gewoon de mooiste jongens- en de mooiste meisjesnaam die ik kon bedenken en we zagen wel wat het werd.

Nu weet ik dat ik een meisje krijg (oudste is een jongetje) en vind ik het veel lastiger. Ik heb de naam E.va die ik eigenlijk de allermooiste meisjesnaam vind maar dat voelt dus op de 1 of andere manier ook niet echt als de naam van mijn baby. Dit heb ik veel meer bij S.ara (schoot me een maandje geleden ineens te binnen) terwijl ik dat objectief gezien misschien wel minder mooi vind.
    Ik kan je ook niet echt helpen dus maar ik snap wel dat je het lastig vindt!

Ik vind Evi leuk maar wel vooral voor een klein meisje, zou dus zelf eerder E.va doen:D
    Feline vind ik van jouw lijstje ook erg mooi!

Rosje83 vindt dit leuk.
  6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ons meisje is 24 u naamloos geweest omdat we echt niet konden kiezen :roflmao: daardoor uiteindelijk wel echt gekozen voor de naam die nu perfect bij haar past.

Op basis van jouw lijstje is Iselle misschien nog een optie.

Qua schrijfwijze zou ik gaan voor E.vi.

mutskuh en Rosje83 vinden dit leuk.
  7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik had dit bij de eerste ook en nu eigenlijk ook weer, wel in iets mindere mate. Het is gewoon erg moeilijk voor te stellen allemaal. Mijn man noemt de baby nu soms al bij zijn naam en dat vind ik ook heel apart klinken (wel mooi natuurlijk want hij krijgt een prachtige naam). Bij onze oudste hadden we een kraamhulp die heel bewust de naam van onze zoon zei en het nooit over “de baby” had. Daar moest ik in het begin erg aan wennen maar het hielp wel bij het wennen aan de naam. Nu kan ik me niet voorstellen dat we ooit een andere naam overwogen hebben.

Het is maar een mening maar ik vind Iza/Isa mooier dan Evi. Evi vind ik wat kinderlijk.

Rosje83 vindt dit leuk.
  8. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ontzettend bedankt voor jullie reacties, ben blij dat ik niet de enige ben die hier zo over twijfelt maar dat het uiteindelijk iedere keer goed is gekomen! :)

Ik had vroeger een juf die Evie heette, dus ik zie het zelf minder als kinderlijk. Stom he hoe iedereen daar een andere kijk op kunnen hebben door de ervaringen om je heen! :p Snap overigens wel dat veel mensen dat hebben hoor, maar ben ervan overtuigd dat het later als ze groot is ook een grote-mensen-naam is omdat hij wel steeds vaker gegeven wordt :)

@Narcisje Sophie heeft ook heel lang op 1 gestaan, tot ik zwanger werd en toen was ik daar meteen vanaf :roflmao: Verder neem ik Eva & Anna wel even mee!

@manaolana Haha wat grappig! Hadden jullie al een naam staan en ging je twijfelen, of had je bijvoorbeeld een top 3 en heb je daaruit gekozen? Dat is voor mij namelijk ook nog een optie, even aankijken hoe ze 'voelt' zegmaar. :D

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

We hadden twee namen en ik was heel lang zenuwachtig omdat we niet konden kiezen. Toen heb ik het gewoon maar geaccepteerd en hadden we afgesproken de knoop door te hakken als ze geboren was. Maar toen het zo ver was hadden we allebei geen voorkeur meer hahaha. Toen hebben we het gewoon even aangekeken en na ongeveer een dag waren we overtuigd van haar naam :). Ik vond het wel een leuk proces eigenlijk achteraf gezien. Ik ben best wel een controlefreak dus mensen waren heel verbaasd dat ze nog geen naam had.

Marchella en hummeltje5 vinden dit leuk.
  10. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @manaolana Haha nou perfecte oplossing dan toch! Ik denk dat wij het dan ook maar gewoon zo gaan doen als we er echt niet uitkomen! :)

manaolana vindt dit leuk.
  11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    En Vieve? In plaats van vivienne.

12. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Misschien;
    Ivy
    Lizzy
    Ruby
    Dewi
    Amy
    Emily
    Aubree
    Julie
    Lorin
    Livia
    Avery
    Amelie
    Aurelie

13. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Herken het wel hoor heb er zelf ook last van!

Mijn favoriete naam was altijd Ivy, lijkt op evi maar dan Engels :p. Op het moment dat we hoorde dat we een meisje kregen viel de naam meteen af, mijn vriend wil geen korte naam daarnaast kregen we de associatie met de pokemon evee (als je dat zo schrijft) :roflmao:.

Nu heb ik wel een hele andere naam in mijn hoofd maar twijfel of dat bij ons meisje gaat passen. Heb de naam ook best veel aangepast aan de voorkeuren van mijn man zijn wensen en een soort van combi gemaakt tussen mijn en zijn smaak.

Nog wat suggesties die ik op mijn lijstje had maar zijn afgekeurd door ml:

Faye
    Lily
    Liva
    Rose
    Novi
    Vienna

Of ben je meer op zoek naar een Nederlandse naam?

14. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.122
    5.042
    113
    Vrouw
    Wij hadden in eerste instantie Quinn. Mooie naam, maar voelde niet als dé naam voor ons meisje. Toen stelde mijn man de naam die ze nu heeft voor en dacht ik meteen: Ja! Dat is hem!

Evi vind ik leuk :). Ivy leuker, stond op ons lijstje maar viel af doordat de dochter van onze beste vrienden Evi heet en het daar erg op lijkt.

15. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    ilvy
    Evalin
    Iselin

16. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @indy90 Dat vind m'n vriend helaas echt niets haha. Ik vind hem wel leuk maar zou voor mij ook niet de naam zijn :)

@Libra89 Ja stom he, dat het dan ineens niet meer goed is terwijl je het daar misschien wel jaren over hebt gehad haha. Dat had ik met Sophie :D

Super bedankt voor alle suggesties, ze hebben zeker geholpen in de zin dat ik besef dat ik geen naam ga vinden die bij Evi of Iza in de buurt komt. :p Die gaan we gewoon aanhouden & wanneer ze geboren is gaan we een keuze maken :rolleyes:

Libra89 vindt dit leuk.
  17. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hier ook nog geen naam! Ben nergens van overtuigd.. bedenk wel iets zodra ze uit de buik is.
    Bij de eerste was ik met 15 weken al overtuigd van de naam.

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.874
    5.111
    113
    Durf je dat echt aan? :eek: Ik zou dan zo stressen die drie dagen en echt bang zijn dat mijn kind naamloos door het leven gaat :roflmao:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Hahaha we hebben een lijstje van 3. Waar ik nog steeds niet van overtuigd ben. Dus dan kies ik daar maar uit... ga namelijk echt niks vinden waar ik wel van overtuigd ben.
    Hopelijk gebeurd dat na de geboorte

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Ik kan je niet helpen aan een naam maar ik bleef bij de laatste na de bevalling nog heel vaak "boef(je)" zeggen omdat zijn naam zo raar klonk ;) Maar hoe vaker anderen wel de naam zeiden raakte ik er aan gewend en nu zeg ik het de helft van de tijd ook, maar de bijnamen blijven favoriet omdat dat niet zo lang is :D
    Overigens was dit wel de naam voor ons waarbij we allebei het gevoel hadden die moet het worden

Overigens vind ik Evi en alle spellingen niet leuk klinken bij een volwassen vrouw en dat is ze hopelijk het langste deel van dr leven

Deel Deze Pagina