De naam Kick Mijn man kwam er gisteren mee thuis en ik vond het een ontzettend vreemde naam, na het een paar keer gezegd en gehoord te hebben vind ik hem steeds leuker worden. Wat denken jullie, is het gangbaar?
Ik vind het gangbaar Ookal zou ik er zelf niet voor kiezen, ik kan me voorstellen dat je het een leuke naam vindt. Het is origineel en stoer
Aah ik vind het eigenlijk echt een super naam... Ik had ook een ongelooflijk sexy collega ooit die Kick heette... hahhah Ja ik vind het een leuke, stoere vlotte naam...
ik ben er niet echt van al ben ik wel van de aparte namen. Hier wilde ik graag Mick als naam maar dat wil VL niet.
Volgens mij een naam in opkomst: NVB : voornaam Kick De laatste jaren zo'n 80x per jaar een 'Kick' in Nederland geboren. Het is niet mijn smaak, maar op zich is het wel een echte Oerhollandse naam en daar houd ik wel van.
.ja zo heb ik een lange lijst van nederlandse namen die in een andere taal echt iets lelijks betekenen... Kick is schop dat valt nog mee.. Greet in het marokkaans betekent gepoept... (hahaha) agnes = smerig/viezigheid Bep = deur Engels Wiep = huilen Beer = bier Fokke = naja dat weetje wel en andersom ook eentje Zeke(ziek) en dan zijn er nog genoeg in talen die ik niet spreek Ik had een jongen in mn klas met indiaase afkomst die heeete Rahma dat leek erg op ramen dus jaa als je er zo over na gaat denken vallen er opeens veel namen weg..
Als je het leuk vind, lekker doen. Vertaling zou ik me al helemaal niet mee bezig houden. Mijn naam (Niké) kun je namelijk in het Frans al helemaal niet zeggen, klinkt namelijk als een werkwoord dat in het Nederlands ook begint met een n en in het midden een k heeft... En toch ben ik nog steeds harstikke blij met mijn naam.
Superleuke naam...ik had m ook aan onze zoon willen geven, maar ml was helaas minder enthousiast. Ik zeg doen!!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Kijk als een naam poep in het Swahili zou betekenen dan zou ik daar inderdaad niet mee zitten. Maar als het een gekke betekenins heeft in één van de wereld talen, mn in het spaans of vooral in het engels dan vind ik dat je daar zeker rekening mee moet houden. Ik had ook nooit gedacht dat ik buiten Nederland zou komen te wonen en heb ook jaren voor buitenlandse bedrijven gewerkt waar de voertaal engels was en ben blij dat ik een geen naam heb die een lachwekkende vertaling heeft in het engels. Zo zou ik mijn kind dus nooit Dick, Kick, Harm, Floor, Fanny enz enz noemen.