Nu al stoppen met middagslaapje??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Konijntje1985, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijntje1985

Konijntje1985 Actief lid

28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje wordt de laatste tijd vroeg wakker. Eerder was het altijd 7.00/7.30, nu tussen 5.00/6.00. Het lijkt erop geen fase te zijn, maar standaard te worden. Hij lijkt klaarwakker, maar wordt wel huilend wakker (dit is nooit een goed teken bij hem)en gedraagt zich een paar uurtjes daarna ook alweer moe. Nu las ik ergens dat het middagdutje dan misschien eraf moet. Hier ben ik nu over aan het twijfelen. Hij is nog maar 20 maanden en slaapt tussen de middag rond de 2/2,5 uur. Wel valt hij 's avonds ook niet meer meteen in slaap, en kletst nog best lang. Iemand tips? Wanneer zijn jullie gestopt met het middagdutje?

2. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Middagslaapje inkorten naar een uurtje? En dan kijken hoe hij daar op reageert?
    Onze dochter(net 2) werd ook steeds vroeger wakker en viel 's avonds later in slaap. Maar sliep in de middag nog wel ruim 3 uur. Nu maken we haar na 2 uur slapen wakker en nu valt ze meestal 's avonds vrijwel meteen in slaap en 's ochtends is ze weer op haar 'normale' tijd wakker (tussen half 8 en 8 uur)

Helemaal het slaapje weg laten zou ik denk ik nog niet doen, ik vind zelf 20 maanden nog wel erg jong

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn dochtertje had ook zo'n fase van de zomer. Omdat het zo warm was boven kon ze niet goed in slaap komen. Daardoor sliep ze pas laat en werd 's nachts af en toe wakker, dat ging ze dan 's middags inhalen. Zo sliep ze op een gegeven moment overdag steeds langer (soms wel langer dan 3 uur) en 's nachts steeds slechter.
    Ik heb toen haar middagslaapje gewoon korter gemaakt, dus wakker gemaakt om een bepaalde tijd. Dat hielp goed, daardoor was ze 's avonds eerder moe en kon ze beter slapen en sliep ze ook gauw weer beter door 's nachts.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier rond 22m het middagslaapje serieus ingekort. Meisje sliep met gemak 3-3,5u maar geraakte 's avonds alsmaar moeilijker in slaap. Hebben het slaapje nu op max 2u gezet en dat lukt prima. Nu slaat ze soms een dag een slaapje over, maar dan gaat ze 's avonds op tijd bed in. Handig als we een uitstapje willen maken nu met de vakantie.

Bij zoonlief was het 's avonds wel in slaap vallen maar idd ook 's morgens vroeger wakker. 't is soms wat zoeken, zou zeggen: probeer het ;) Geef het wel een paar dagen de kans, want ze hebben wel tijd nodig om eraan te wennen.

Deel Deze Pagina