4.3 dagen zwanger, zo beroerd.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lindy92, 3 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Vandaag 4.3 zwanger en ben zo ontzettend beroerd. Vandaag voor het eerst overgegeven.
    Ben daardoor nu zo bang voor alles wat komen gaat... herkenbaar?
    Ben al sinds gister begonnen met emesafene, maar dat lijkt nog niks te doen. Om me heen hoor ik vooral dat het raar is om nu al misselijk te zijn/over te geven. Op internet kan ik ook maar weinig vinden dat het al zo vroeg begint...

2. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Niemand?

3. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Hoi Lindy, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Ik herken het wel.
    Ik ben elke zwangerschap wel misselijk geweest. Meestal was het tussen de 12-18 weken over. Probeer regelmatig iets te eten. Bij mij werd de misselijkheid alleen maar erger door hongergevoel. Zorg dus dat je iets op je nachtkastje leggen om te eten voordat je opstaat. Ik nam vaak een rijstwafel. Vanille vla, (echte) cola en gemberthee (zelf geen ervaring mee) kunnen ook te helpen tegen de misselijkheid.

Waar ben je bang voor?

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Ik ben bij de oudste heel beroerd geweest vanaf week 6 tot week 16. Ik heb toen medicijnen gekregen die de scherpe randjes er wel vanaf haalde.

Waar ben je indd bang voor? Probeer je niet al te druk te maken, snap dat dat lastig is. Maar daar wordt de misselijkheid ook niet minder om, dat herken ik in ieder geval bij mezelf. Hoe drukker ik me bij de 1e maakte hoe misselijker.

Probeer kleine beetje te eten en een beetje afleiding te zoeken. Bij de meeste gaat het vanaf week 12/13 beter.
    Succes!!

5. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Hoi Lindy,

Hèel vervelend dat je zo misselijk bent,ik heb hier zelf ook veel last van gehad. Er zijn hier al een aantal goede tips gegeven. Vanaf eind week 9 begin week 10 gaat het hier iets beter! Misschien hoopvol voor je?

6. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Raak nogal in paniek als ik misselijk ben/over moet geven. Daar ben ik dus bang voor! En bang dat dat ellendige gevoel 9 maanden gaat duren.

7. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Bij mij werkte de combi Emasafene + Omeprazol goed. Nog steeds hondsberoerd maar kon enigszins weer bewegen. En wel blijven eten!

8. lila89

lila89 Nieuw lid

23 mei 2018
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hier 14+6 en vanaf 5 weken al dagelijks misselijk. Wel zwanger van een tweeling. Ik kreeg de tip om suprimal (reisziektetabletjes) te gebruiken, zijn veilig tijdens zwangerschap en hebben mij door de ergste fase heen geholpen.

Gember werkt bij mij bijv echt niet, daar is de misselijkheid ook te hevig voor. Piek was rond 9 weken. De misselijkheid is nog steeds niet weg en geef nog dagelijks minstens 1 x over, maar de laatste weken zitten er best goede dagen bij en mijn eetlust is weer normaal!

Het is echt zwaar en ik begrijp je angst, maar je komt er doorheen!

9. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Vanavond een frikandel speciaal xxl gegeten, op een klein stukje na helemaal opgegeten en is erin gebleven. Ik kwam weer helemaal tot leven :roflmao:
    Weet dat t niet echt gezond is,maarja!

10. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Wat goed te horen! Die omeprazol is dat gewoon bij de drogist te koop?

11. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ja ook, ik had ze via de huisarts maar is ook te koop bij de drogist.

12. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    En die neem je dan tegelijk samen in?
    Hier gister avond een erg goede avond gehad.
    Na dat ik die frikandel gegeten had en mn maag goed vol zat was de misselijkheid verdwenen :D.

Heb nu ook maar drink ontbijt gekocht.

13. Gl0ria

Gl0ria Niet meer actief

Ik had 3 x per dag Emasafene en 1 x Omeprazol. Sochtends nam ik ze tegelijk in.

14. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Oké Dankje!!

15. Annnie12

Annnie12 Lid

3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Hi,
    Wat ontzettend vervelend dat je zo misselijk bent.
    Zelf was ik ook met 5 weken super misselijk en hield ik niks meer binnen. Maar de huisarts geweest en die zei het hoort er bij...
    De verloskundige heeft toen bij de huisarts aangeklopt en gezegd dat ik zet pillen zou krijgen. Sorry weet de naam niet meer.
    Deze hielpen niet echt en moest worden opgenomen met 10 weken omdat ik uitgedroogd was.
    Daar zei een verpleegkundige dat je altijd moet eten. Je maag mag niet leeg zijn. Sinds die tijd had ik altijd Maria biscuitjes mee en at ik die altijd. Dit hielp erg goed en moest ik minder spugen.
    Wel heb ik tot 7 maanden elke ochtend moeten spugen. Zodra ik opstond dronk ik water en dat kwam er dan meteen weer uit. En daarna voelde ik mij weer goed.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat ik je niet heb afgeschrikt met mijn verhaal.
    Tip: eet dus altijd iets kleins zodat je maag niet leeg is. Ook al is dit moeilijk en heb je er geen zin in.
    Succes

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  17. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik was ook altijd vanaf het prille begin direct kotsmisselijk. Emesafene werd ik erg duf/moe van, daarom deze zwangerschap alleen Omeprazol. Mijn piek qua misselijkheid lag altijd rond de 10 weken. Vreselijk, er lijkt dan geen einde aan te komen! Maar zakte na die 10 weken toch heeeeel langzaam.

Wat betreft eten en drinken is het echt uitproberen wat je wel/niet verdraagt. Ik drink nu bijv. heel veel heet water met citroenschijfjes. Heerlijk! Bij de zwangerschap hiervoor dronk ik liters ijskoud water. Rennies vond ik eerst smerig, maar deze zwangerschap eet ik ze de hele dag door. Dus gewoon even uitvinden wat je verdraagt. En als dat een periode wat minder gezond is: pech! Dat haal je later wel weer in hoor!

Sterkte! Als je niet extreem veel overgeeft, worden je klachten vaak wat gebagatelliseerd (is mijn ervaring) maar kan zó loodzwaar zijn!

Esila vindt dit leuk.
  18. Streepjespyjama

26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    Van week 4 tot week 17 ben ik echt heel misselijk geweest. Bij mij hielp Emesafene wel overdag, maar in de avond was ik dan na het eten alsnog echt kotsmisselijk en lag ik vaak al om 18.30 compleet gesloopt op de bank. Gelukkig werd het steeds iets minder erg en was ik er rond week 18 eindelijk vanaf. Het kan dus zeker wel al vanaf het begin, ik wist vaak al voordat ik een positieve test had, dat ik zwanger was. Die typische misselijkheid vergeet je niet zo snel.

19. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Bedankt iedereen!
    Helaas wacht ik nu tot de miskraam doorzet.... :(

20. Streepjespyjama

26 sep 2020
    39
    23
    8
    Vrouw
    O nee, wat verdrietig Lindy! :( Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina