Ovulatie testen: Hoe vaak testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door TigerMom, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hallo!

Hoe vaak moet je testen per dag? Ik zie dat sommige 1x p.d. testen en dan besluiten 2c p.d. Maar wanneer beslis je zoiets? Moet de test streep dan bijna zo donker zijn als de controle streep of moet je dat doen op bepaalde dagen in je cyclus?

Als iemand een rijtje heeft zou ik die graag willen zien :D

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Als het goed is zit er bij je testjes een bijsluiter waar je in een tabelletje op kan zoeken op welke dag je het beste kan beginnen met testen. Dit is afhankelijk van je cycluslengte.
    Je eisprong komt niet altijd precies halverwege je cyclus. Dat verschilt per vrouw.

Je begint met 1x per dag testen. Het liefst tussen 12:00-20-00 overdag. Geen Ochtendurine dus!
    De test is pas positief als beide streepjes even donker zijn, of als de teststreep donkerder is dan de controlestreep.
    Als je testje bijna positief is kan je er voor kiezen om 2x te testen. Zo mis je je piek niet.

Succes!

Edit: je testjes hoeven niet per se op te lopen. Hij kan uit het niks ineens knallen! Daarom MOET je elke dag testen.

3. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Oké! Dankje.

Ja die tabel heb ik gezien inderdaad. Daarom weet ik dat ik Maandag moet beginnen. Dan wordt het wel na mn werk :p
    En het liefst 2 uren niet drinken en plassen en dan pas testen.
    Ik wist alleen niet wanneer je 2x per dag moest gaan testen, maar nu weet ik dat wel. Dankje.

Deel Deze Pagina