Hallo allemaal, Mijn dochter is sinds 6 maanden al een slechte drinker geweest. Ze wordt nu over 3 weken 1 jaar. Sinds 9 maanden zijn we helemaal gestopt met de fles omdat ze deze compleet weigerden, fles wegduwen, overstuur of spelen met de fles zonder een druppel te drinken. Vaste voeding eet ze goed en drinken daarnaast ging aardig. De laatste tijd drinkt ze alleen erg slecht. Ik heb verschillende soorten diksap (koud, opgewarmd), thee, water, (verdunde)melk, of vruchtensappen etc. geprobeerd, maar ze weigert het, duwt het steeds weg. Ook heb ik verschillende flessen, tuitjes, open beker, rietjesbeker, etc. Fles wil ze sowieso niet, rietjes beker en open beker gingen aardig, maar nu dus ook heel moeizaam, alleen af en toe en paar slokjes waar ze een groot deel weer uit d'r mond laat lopen. Inmiddels zit het me niet heel lekker, want ze krijgt toch vaak te weinig vocht binnen. Over de dag verdeelt krijgt ze miss 100cc vocht binnen. (naast de vaste voeding). We bieden extra fruit aan wat er gelukkig heel goed in gaat. Om de dag krijgt ze een bord pap met 150cc gewone melk. Ze heeft nog wel plasluiers, maar zijn kleine plasjes en zeker in de ochtend erg geconcentreerd. Verder is ze (naast de 11 maandensprong) gewoon zichzelf en een tevreden meisje! We gaan zondag voor een weekje naar Mallorca en vind het geen fijne gedachte als ze daar dus ook zo weinig gaat drinken. ORS zit sowieso al in de koffer voor de zekerheid. Iemand nog tips??? Hopelijk is ook dit gewoon een fase!
Het enige wat ik dacht tijdens het lezen is bord pap elke dag doen, is toch een hoop extra vocht. En drinken in bekers neerzetten, waar ze overdag veel is, speelhoek ofzo, zodat ze het zelf kan pakken. Misschien 's nachts ook een anti lek beker met water in bed? Succes!
Bedankt voor je reactie! Dat was ook ons idee maar op de een of andere manier eet ze d'r pap niet op als ze het dagelijks krijgt, vandaar om de dag dan gaat het meestal wel op! Gaan nu een beker en rietjes beker neer zetten zodat ze die altijd kan pakken. Wordt waarschijnlijk de hele dag door dweilen maar dat geeft niet, elke druppel die ze binnen krijgt ben ik blij!!!
Rietjesbeker van de Hema lekt niet zo erg vind ik. Staat hier ook de hele dag binnen handbereik. Soms pakt hij hem zelf, regelmatig bieden we hem aan. Hij schudt er ook wel eens mee, omgekeerd, zelfs dan valt het mee met de hoeveelheid water die eruit komt! Ieder eetmoment in de kinderstoel staat er ook een beker drinken voor hem. Die bieden we aan en steeds vaker geeft hij ook tijdens de eetmomenten aan dat hij er een slok van wil. Of hij wijst naar ons glas, daar zit dan hetzelfde in en dan krijgt hij die. Wij geven alleen water, soms wat gewone melk. Maar S. krijgt ook nog borstvoeding. Succes!! Hier zien we dat hij steeds meer water drinkt.
Mijn dochter heeft ook zo'n fase gehad, gek werd ik ervan. Het ging ook spontaan weer over, ineens vond ze een bepaalde tuitbeker dolle pret en lurkte hem leeg zo vaak als ik hem vol deed. Maar in de tussentijd: extra fruit doe je al, een rietjesbeker in handen geven zonder commentaar op momenten dat ze afgeleid is, voor de tv bijvoorbeeld, helpt soms ook wel. Maar probeer niet om steeds achter haar aan te lopen met bekers water, daar zul je gek van worden; ik spreek uit ervaring . Bied op vaste momenten drinken aan en probeer je er verder niet druk om te maken. Zolang ze vrolijk blijft zal ze toch wel genoeg vocht binnenkrijgen.
Al eens 'jouw' drinken gegeven? Vind ze dat wel leuk? Dan neem jij in jouw beker iets wat je voor haar goed vind en zelf natuurlijk ook lekker vind. En dan achteloos naast haar op de grond zitten met spelen. En soms zelf een slokje... Misschien wekt dat de interesse... Hier drinken ze heel graag 'mijn' thee. Lust ze misschien ( verdunde)bouillon, ijsjes, ijsblokje .... Lastig hoor. Zeker met een eigen willetje. Op Mallorca lekker extra fruit zoals watermeloen en waterijs. Hopelijk besluit ze snel beter te drinken