vroege innesteling---> vroeger testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bootsy, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Op dag 12 had ik 'last' van wat bloed... Dus belde ik de dokter. Hij gaf aan dat het enige wat zou kunnen was innestellingsbloed.
    Ik ben al ruim anderhalf jaar gestopt met de pil, dus spotting etc kan niet...

Nou vroeg ik me eigenlijk af... als je zo vroeg je eisprong hebt en je innesteling, zou je dan ook eerder kunnen testen?
    Ik wil toch wachten tot woensdag, omdat dit een speciale dag is voor ons, maar ik vroeg het me af....

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kunt gemiddeld tussen de 12 en 16 dagen na je eisprong een test doen. volgens mijn geeft het bevruchte eitje pas hormonen af na de innesteling en als deze eerder plaats vind dan lijkt mijn dat je bij de vroege positieve testers hoor en waarschijnlijk zo rond 12 dagen na je ei kunt testen.

ik had zelf altijd 11 dagen tussen mijn eispong en menstuatie. hierdoor teste ik 3 zwangerschappen bij dag 10 al positief

3. bitchje

bitchje Actief lid

6 aug 2007
    109
    0
    0
    assistent manager
    gouda
    bedoel jij dag 12 na je ei of dag 12 na je menstruatie?
    en ik ben ook al 1.5 jaar vd pil af en verlies al 2 rondes bloed maar word toch gewoon ongesteld helaas,hoop natuurlijk dat het voor jou anders is:D

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je op cyclusdag 12 bloedverlies had, kan dat geen innestelingsbloeding zijn geweest. De innesteling is pas 7-10 dagen na je eisprong en je eisprong kan eigenlijk nooit eerder dan dag 9-10 zijn. Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen, anders is deze onbruikbaar. Overigens komt een innestelingsbloeding vaker niet dan wel voor en is dat helemaal niet standaard. Dus erg vreemd dat een huisarts dat zo zegt, terwijl een innestelingsbloeding medisch gezien helemaal niet kan op cyclusdag 12. Ik zou eerder denken aan een ovulatiebloeding, dat kan wel.

Je kunt twee weken na de eisprong testen. Ik zou ervan uitgaan dat je rond dag 12 je eisprong hebt gehad, dan kun je op dag 26 een test doen.

Succes!

5. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Nou het schijnt dus wel echt te kunnen... Zowel de dokter als de verloskundige hebben dit bevestigd....

Ik bedoel dus echt dag 12.... Ik wist ook echt niet dat t zou kunnen, maar hun hebben niet voor niets een studie gevolgd....
    Er zijn zelfs mensen die tijdens hun menstruatie zwanger worden...

Maar ik wacht sowieso tot woensdag, maar ik was benieuwd naar jullie reactie en ik had zo'n reactie van dat kan echt niet, al verwacht, maar daar vroeg ik niet naar....

Toch bedankt voor jullie reactie...

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op welke cyclusdag zou je je eisprong dan gehad hebben, denk je?
    Je kunt twee weken na de eisprong testen. Succes!

7. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Je kunt ook wat bloedverlies hebben tijdens je eisprong en je baarmoeder houd af en toe ook een grote schoonmaak en kun je tussendoor een bloeding krijgen. Dit heeft er niks mee te maken hoelang je gestopt bent met de pil, ik ben meer dan 4 jaar pilvrij en heb soms ook tussentijds bloedverlies.
    Pin je niet vast op een innesteling om voor jezelf een grote teleurstelling te voorkomen.

8. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik pin me er ook echt niet op vast...
    Ik weet wel wat ik voel natuurlijk... en ook dat wil helemaal niets zeggen... maar ik was gewoon benieuwd.
    Ik vind het wel vreemd dat de dokter aangeeft dat het alleen maar innestelingsbloeding kan zijn, terwijl het van alles kan zijn natuurlijk...

bedankt voor jullie reactie in ieder geval..

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is inderdaad vreemd dat een huisarts dat zo stellig zegt. Mijn ervaring is dat huisartsen niet altijd evenveel kennis hebben op het gebied van vruchtbaarheid en gynaecologie en daardoor soms vreemde uitspraken doen. Bloedverlies rond die cyclusduur heeft vaker te maken met de eisprong, tussentijds bloedverlies door bepaalde hormoonwaardes of iets dergelijks. Maar goed, wie weet... Als je een hele vroege eisprong gehad hebt, dan kan het misschien best. Een lichaam is een vreemd iets.

Ik ga voor je duimen. Laat je nog even weten wat de uitkomst van de test was? Ik ben benieuwd!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heb je nog getest vandaag?

11. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Dat heeft toch niks met de pil te maken? Ik heb ook tussendoor weleens een beetje bloed (= spotting), maar slik toch al echt 5 jaar geen pil meer.
    Een innesteling op CD 12 lijkt mij ook wat vreemd, dan moet je eisprong rond CD 5/6 zijn geweest? Net na of tijdens je mestruatie dus, lijkt mij wat ver gezocht. Maar ik heb er niet voor doorgeleerd ;)

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een eisprong op dag 5-6 kan eigenlijk niet. Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Een eiblaasje groeit op volle snelheid zo'n 2 mm per dag, in het begin veel langzamer. Als deze rond de 20 mm is, dan heb je de eisprong. In vijf dagen kan dat dus nooit zo snel. Als je zo vroeg je eisprong hebt, is de kans groot dat een eicel niet rijp en dus niet bruikbaar is. Een eisprong voor cyclusdag 9-10 komt eigenlijk nooit voor.

Spotting heeft inderdaad niks met het pilgebruik te maken of hoe lang je daar al af bent. Tussentijds bloedverlies wordt over het algemeen veroorzaakt doordat bepaalde hormonen niet in balans zijn, zoals het progesteron. Of het kan door de eisprong zelf komen.

Deel Deze Pagina