Twijfel over wel/niet op vakantie gaan.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vlak voordat we ontdekten dat ik zwanger was hadden wij onze vakantie voor de zomerperiode al geboekt.We gaan met onze kinderen van 6 en 8 jaar naar Normandie (Frankrijk).
    We hebben daar een stacaravan gehuurd.Nu de datum van vertrek dichterbij komt begin ik steeds meer te twijfelen of ik wel zin heb in deze vakantie.
    Als we vertrekken ben ik 33 weken en 2 dgn zwanger.Ik heb tot nu toe een goede zwangerschap maar wel veel last van pijnlijke spataders en momenteel enorm opgezette voeten van de warmte van afgelopen week.Het is toch zeker 5-6 uur rijden en ik vind het toch wel een onderneming.Afgelopen Pinksterweekend zijn we een weekendje wezen kamperen in Utrecht in de caravan van mijn schoonouders en ik vond dat al een hele onderneming.
    Ook zitten we in Frankrijk is een bosrijke omgeving en daar schijnt het ook nogeens te wemelen van de besmette teken.Dit betekent sowieso dat ik iedere dag de kinderen moet controleren maar nog veel minder vind ik dat ik ook mijn eigen zwangere lichaam moet onderzoeken en dat zal niet meevallen rond die periode haha.Ik kan een tekenbeet nu echt niet hebben tijdens mijn zwangerschap.
    Natuurlijk heb ik ook in mijn achterhoofd dat er misschien iets zou kunnen gebeuren tijdens de zwangerschap en dan zit in in Frankrijk en ik spreek geen woord Frans en al helemaal niet op medisch gebied.Ik zou het wel enorm sneu vinden voor de kinderen om de hele boel te annuleren maar aan een ongeruste en sjaggerijnige moeder hebben ze ook niks.

Wat zouden jullie doen?
    Afblazen of toch gaan??

Gr.

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Als je je nog goed voelt gewoon gaan hoor.

Gewoon veel pauzeren tijdens de lange rit.
    Daar je gemak houden, beentjes omhoog naast t zwembad, lekker relaxen.

Een berg zal je niet meer beklimmen ;)

Maar er nu vanuit gaande dat je nergens last van hebt opzich.

Ik heb vanaf week 11 BI en vanaf week 20 harde buiken bij beweging. Dus moest al snel in zw en kalm aan doen.

Maar als jij je lekker voelt, gwoon gaan.

Je kan altijd even uitzoeken waar er een ziekenhuis in de buurt zit, en je kan met handen en voeten (en artsen spreken echt wel engels)wel uitleggen wat er is.

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik zou gewoon gaan als je je goed genoeg voelt. daar rustig aan doen, veel in de schaduw zitten en genieten van je kids.
    evt via google translate een papiertje maken, waarin je wat zinnen vertaald met betrekking tot je zwangerschap.
    bijv dat je zwanger bent, wanneer je uitgerekende datum is, dat je geen woord frans spreekt, enz. (maar vaak hebben ziekenhuizen bij populaire vakantieoorden wel tolken in dienst in vakantie tijd, voor toeristen)

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij zouden in juli 2 weken naar Italië gaan. Ik raakte zwanger, en we waren vastbesloten om de vakantie door te laten gaan. Als we zouden vertrekken zou ik 30 weken zwanger zijn, dus zou toch nog moeten lukken dacht ik. Maar hoe dichter de dag van vertrek dichterbij kwam hoe meer ik ging twijfelen. Uiteindelijk hebben we 3 weken geleden de vakantie geannuleerd, omdat ik het niet aan durfde. De hele reis van 12 uur in de auto, de warmte daar, de angst dat ik alleen maar voor de caravan zou zitten omdat alles me te zwaar zou zijn, de angst dat er iets zou gebeuren en ik me niet verstaanbaar zou kunnen maken en/of de arts zelf niet zou begrijpen ... kortom ik zag alleen nog maar beren op de weg. Toch heeft het annuleren me rust gegeven, nu gaan we een weekje naar Landal in Limburg. Ook leuk :).

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    als je je goed voelt doen, persoonlijk doe ik het liever niet heb met de eerste ergens in de 34 weken op vakantioe geweest en die bedden lagen zo rot de bank ook dat ik in de auto geslapen heb

spataderen => smeren met curanol doet echt wonderen!!!!!!!!!!!!!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik ga zelf niet op vakantie maar ik zou het wel weten: ik zou graag nog gaan hoor! Maar goed, ik voel me ook goed en dat scheelt....

7. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik zit in hetzelfde schuitje als jij..
    wij kunnen met schoonzussen mee na tjechie, maar dan ben ik 30weken zwanger.
    aan de ene kant denk ik..nog ff lekker genieten met zn tweeen (en de rest van de fam;)) maar aan de andere kant..die hele reis met de auto daar na toe, en als er iets niet goed gaat zou ik liever niet in het zh in tjechie willen liggen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier sowieso geen vakantie geboekt. Ik ben straks 26 weken zwanger als de vakantie begint en de kids van mijn man hier komen, maar wij gaan niet op vakantie.
    Nu doen we dat sowieso al niet elk jaar, dus dat maakt het ook gemakkelijker om te kiezen om lekker thuis te blijven en hier leuke dingen te doen. Mijn man kan dan ook eens lekker alleen met de kids op pad terwijl ik thuisblijf dan.

Op vakantie met een zwanger lijf zag ik iig niet zitten: niks aan. Bovendien heeft mijn man geen rijbewijs en moet ik dus alles rijden: ook niet zoveel zin in als ik zwanger ben, zeker niet met de bekkenklachten die ik helaas ook heb.
    Tijdens de zwangerschap van Thirza hebben mijn man en ik toen nog gauw een last-minute weekend geboekt, maar dat was weinig aan... ik was veel te snel moe, had er helemaal geen lol in. Nee hoor, lekker thuis dus dit jaar :)

Ik denk niet dat je je kids perse iets aandoet als je niet gaat hoor. Je kunt vanuit huis ook zat leuke dingen doen toch?

9. danip

danip Niet meer actief

Wij gaan over 2 weken ook nog een ruime week naar Duitsland, ik kan dat nog prima doen (hopelijk denk ik er dan nog zo over ;)) Maar dat is een weekje, en ik spreek de taal wel. Dat scheelt ook natuurlijk, dat mocht er wat gebeuren dat ik me daar ook wel red. Ik ga daar lekker zwemmen elke dag (plaatsje aan het water :D) Heerlijk!

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Zou in principe gewoon gaan. Dat controleren op teken kan je man ook doen, trouwens, ook bij jou.
    Zo heet hoeft het in Normandië niet eens te zijn, het is er vaak nauwelijks anders dan in Nederland. En 5-6 uur rijden klinkt ook wel haalbaar, gewoon vaak pauzeren.
    Mocht je je alsnog niet goed gaan voelen kun je het alsnog annuleren.
    En een arts hoort echt wel wat Engels te spreken hoor! Frankrijk is gewoon een EU-land met goede medische zorg, als er iets gebeurt kunnen ze je daar ook wel helpen lijkt me.
    Mocht het jezelf teveel onrust geven en je toch de pret voor de kinderen niet willen 'bederven' kun je het ook omboeken naar een andere bestemming, natuurlijk. Dus niet zozeer definitief annuleren en dan geen vakantie, maar bijvoorbeeld een stacaravan in Nederland of België. Wat dichter bij huis.

11. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Wij wilde eerst naar Italie gaan, maar ik zag t niet zitten en uiteindelijk besloten om te gaan kamperen in NL voor 10 dgn. Achteraf erg blij dat we die beslissing hebben genomen. Heb nl suiker gekregen en spuit insuline + erg veel last v harde buiken die niet bepaald fijn voelen.
    Succes met.beslissen.

12. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ooooh meid!

Doen hoor!!!
    Alleen de reis is misschien een obstakeltje.
    Maar als jullie nou letterlijk om het uur, anderhalf uur even stoppen. Lekker de benen strekken. Even ergens wat eten. Dan maar langer onderweg!

Maar echt, wij hebben dit jaar expres geen vakantie geboekt ivm zwangerschap. En ik baal als een stekker (er zijn ergere dingen, ik weet het, maar toch). Ik had zo graag weg gewild. Andere omgeving. Warmte. Rust. Met z'n tweetjes (voor jullie laatste keer als gezin in deze samenstelling).
    En ik heb echt geen gemakkelijke zw! Kan heel weinig. Zal allemaal niet gaan opnoemen, maar zelfs vk zei dat het me allemaal niet meezat!
    En toch, had ik het gedaan als ik jou was.
    Heerlijk! De voordelen zouden bij mij opwegen tegen de nadelen!

xxx

13. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Om die reden gaan wij met de kids 3 weken in Nederland op vakantie , gewoon mocht er iets gebeuren dan zijn we in de nederland. Ik ben ongeveer 35 wkn als we gaan.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ga afwegen of je het zelf ziet zitten of niet en maak zelf die beslissing.

Ik fluit door mijn zwangerschap heen net als bij de eerste en we gaan nu ook 2 weken in de vouwwagen kamperen.
    Wel in Nederland maar goed dat is ook omdat ik dichter bij huis wil blijven.
    Als we op vakantie gaan ben ik 30 weken zwanger.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Check anders ook even bij de ANWB. Die hebben op veel plekken ook mensen zitten die goed met de Franse taal zijn, de ins-en-outs weten in de ziekenhuizen etc. En sla het nummer van de alarmcentrale in Lyon gewoon vast in je telefoon op. Die mensen spreken sowieso engels en nederlands (eerstelijn)

De tip mbt alvast wat zinnen in het Frans op papier zetten is een heel goede. Wees alleen wel voorzichtig met google translate, want die vertaalprogramma's slaan er vaak ook maar een slag naar. Beter is gewoon even aan iemand te vragen of de vertalingen zo kloppen, bijv bij een middelbare school ofzo even vragen naar een docent Frans.

Ik zou het ook gewoon doen hoor.

Helaas hebben wij moeten besluiten onze vakantie (13 juni tm 27 juni) te annuleren ivm een hartinfarct bij mn partner (half april) en de ingeleide bevalling van mij. Dus wij gaan niet naar Zuid-Frankrijk toe. Okay, ik was dan nog niet zo ver geweest als jij (23, 24 weken)

16. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    lekker gaan en je daar lekker laten verwennen, voetjes omhoog en alles rustig op je af laten komen.... onderweg maar een paar keer vaker stoppen evt. Normandie heeft vaak hetzelfde klimaat als nederland dus zal niet ineens 40+ graden daar zijn...

misschien kan je VK een brief van je zwangerschap tot nu toe opstellen en dat je deze laat vertalen in het engels of frans....
    misschien word je er ook geruster op als je weet waar je je kunt melden (zh in de buurt van de camping etc...)

geniet en nog even lekker uitrusten voor de kleine komt!

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt voor de reacties!!.
    Ze zijn wat wisselend maar het overgrote deel zegt om toch lekker te gaan.
    Mijn zwangerschap verloopt tot nu toe ook super.Wel wat moeier dan de vorige 2 keren maar ik ben ondertussen ook niet meer de jongste(37 jaar) haha.Wel veel last van spataderen en gezwollen voeten en dat zal er de komende weken niet beter en mooier op worden.
    Misschien dat ik toch eens zal kijken of er een mogelijkheid is om het om te boeken naar bijv een huisje in Nederland.Ik vind het een goede tip om eens uit te zoeken waar het dichtsbijzijnde ziekenhuis daar in Frankrijk is en om het eea op papier te zetten.Zwangerschapsduur,bloedgroep(B neg).
    Ik denk er voorlopig nog even over na.

Bedankt voor de reacties.

Gr.

18. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Ik ben zelf net terug uit Griekenland en ik heb er ontzettend van genoten! Van tevoren ook bang voor van alles, waaronder het vliegen. Ja de reis verliep niet helemaal soepeltjes. Veel turbulentie gehad waardoor we 1,5 uur vast in de gordels moesten met de stoel rechtop. Dat gaf me wel flinke rugpijn, maar ach, dat trekt in de vakantie wel weer bij. Ik heb daarecht vreselijk genoten! Ondanks warmte en enorme enkels toch dingen ondernomen. Doe gewoon alles iets rustiger, maar geniet bovenal nog even voor je kleintje komt!

Deel Deze Pagina