Ik ben morgen 37 weken zwanger (aftellen!!) en ik heb een vraagje... Ik heb sinds een paar weken last van lekkende borsten. Eerst was het niet heel erg, af en toe een druppeltje, stroomt het er zowat uit als ik me buk en er dus wat druk op mijn borsten staat. Ik vind dit heel vervelend, genant. Doe dan ook wat in mijn bh om het ergste vocht op te vangen zodat je het in ieder geval niet in een t-shirtje ziet! Ik ga geen borstvoeding geven, dus ik vroeg me af, hoe gaat het het snelste weg, en kun je dit überhaupt beïnvloeden? Als ik even op mijn borsten druk en er is redelijk wat uitgekomen, is het daarna minder, maar mag ik dat dan wel doen? Of stimuleer ik mijn borsten daar alleen maar mee?
Ik had het bij mijn 1e zwangerschap ook! Had van die zoogcompressen in mijn beha voor overdag en s nachts gewoon een hemdje aan. Elke keer vlekken in m'n shirt of in het compres... Ik heb er tijdens de zwangerschap niets aan gedaan hoor, gewoon zo gelaten. Maar ik wist ook dat ik geen bv zou gaan geven. Wel last van stuwing gehad na de bevalling en ook enorme 'lekkages', gemasseerd om de harde plekken in mijn borsten weg te krijgen en na een dag of 3 was het helemaal over, zowel de stuwing als de lekkages. Gekke is nu bij mijn tweede zwangerschap heb ik er helemaal geen last van! Alsof mijn lichaam nu wel weet dat al die voorbereiding helemaal niet nodig is
Haha, handig! Wist mijn lichaam dat nu ook maar alvast Kan op internet ook nergens iets vinden of het slecht is om het vocht eruit te laten of dat je er gewoon van af moet blijven. Ergens denk ik dat dat laatste beter is, maar ik vind het wel zo prettig als ik even alles eruit kan laten, dan is het daarna weer een tijdje weg
Doe ik ook. Zal het maandag bij controle bij de VK eens navragen. En tot die tijd inderdaad gewoon zoogcompressen!
Ik had bij mijn vorige zwangerschap dit vanaf 17 weken. Ik mocht geen borstvoeding geven en toen ik eenmaal bevallen was, was het lekken ook meteen over. Nooit stuwing gehad of iets dergelijks. Nu bij deze zwangerschap (nu ook 17 wk) no nergens last van. Ik ben er steeds vanaf gebleven en heb compressen in min bh gedaan.
ik denk dat je het best wacht tot na de bevalling en na een paar dagen zal het wel weg zijn denk ik, als het kindje niet zuigt, gaan ze ook geen melk maken.
dat is denk ik omdat ze er van uit gaan dat je toch bv gaat geven. Maar idd als je het niet wilt, zit je wel met die lekkende borsten. ik had het na de bevalling, enorme stuwing/pijn (2x een week bv gegeven))ed en dan krijgt je kind een fles en loopt alles eruit.Handig