tja het klinkt suf... maar ik weet het echt niet en normale speen lust ze sowieso niet maar het gebeurd best vaak dat ze niet kan kiezen of ze nou op een tepel of dr duim wil sabbelen en ze sabbelt bijv. ook graag op mijn vinger wat dat betreft niet echt practisch.. maar ik heb liever dat ze straks een of ander snoezeldoekje heeft eigenlijk dan ipv een speen... alelen kan ze die nu dus nog niet echt goed vast pakken dus twijfels aan alle kanten nu hier denk dat ik straks maar zo'n mam-speen ga halen toch voor zelfde geld lust ze die ook echt niet.. dan is er heel geen probleem *grin* maar weet dus niet wat ik nu zal doen.. wachten tot ze zelf dingen kan pakken en dr dan zo'n snoezeldoekje geven.. of toch nu toch maar aan de speen. in principe weet ze namelijk dr duim ook prima te vinden.. dus vandaar de twijfels iemand goeie ideeen hier over?
hoi hoi tja lastig als ze geen speen wilt houd het natuurlijk op. maar als ze wel de zuigbehoefte heeft zou een speen beter zijn als haar duimpje omdat dat makkelijker af te leren is als haar duim die heeft ze immers altijd bij haar en de kans dat ze dus op latere leeftijd nog met een duim in haar mond loopt word erg groot je heb wel van die speciaal gevormde spenen ook voor als je borstvoeding geeft misschien is dat een idee succes en groetjes nathalie
Voor de tandjes schijnen spenen tegenwoordig beter te zijn dan duimen. (Maar ja.. dat wil ook echt niets zeggen volgens mij tegenwoordig). Wij hebben er voor gekozen om wel voor de speen te kiezen, en dat wordt door mevrouw erg op prijs gesteld. Wel een nadeel, als ze hem kwijt was dan ging ze huilen en moesten wij hem gaan zoeken en pakken. Nu pakt ze hem zelf als ze erbij kan.
mj aik heb net dus toch maar zo'n MAM-speen gekocht omdat ze een normale speen in ieder geval niet leuk vind natuurlijk meteen even uitgekookt en geprobeerd.. maareh.. ze snapt het niet helemaal denk dat ik hem wel mee neem volgende keer dat ik met de buikdrager op pad ben.. want meestal begint ze als we te lang weg zijn dus te piepen dat ze op mn vinger wil sabbelen misschien dat ze hem dan wel lust.
tja dat van die tanden, ik heb tot mijn 12e geduimd en nooit een beugeltje nodig gehad... lars had de eerste 6 weken een speen, maar toen moest ik stoppen met BV (helaas, maar t was gewoon op....) en toen moest ie de speen niet meer. toen zijn tandjes opspeelden heb ik nog zon nubyspeen gegeven (uit de blije doos...) die had van die dopjes die het tandvlees zouden masseren, maar die spuugde hij ook gelijk weer uit. hij stopte zijn duim/vinger/vingers/hele hand in zijn mond. nu nog, al dan niet met de punt van zijn knuffeltje. dat is overigens het teken voor bedtijd hihi
Noui inmiddels heeft ze prima door hoe zo'n speen werkt je kan er lekker op sabbelen.. en als je hem uitspuugt en hard genoeg piept.. dan komt papa of mama vanzelf bij je kijken (weet nu ook waarom je zo'n koordje aan je speen wil.. want dat ie thuis op de grond valt is 1 ding.. maar ze spuugde hem in de supermarkt zowat de maxicosi uit.. en dat wil je dan weer niet) so far hebben we de speen vannacht wel beneden gehouden... want bovenstaande wil je natuurlijk niet de halve nacht en ze heeft altijd prima geslapen zonder speentje... wel altijd eerst even op dr duimpje.. maar als ze slaapt stopt ze daar ook mee. in combi met de reflux medicijnen hebben we nu echt een totaal ander kind tis dat er geen kindjes van dezelfde huidskleur waren op het cb vorige week.. anders zou je denken dat ze dr omgeruild hebben voor een andere ik zit nu te kijken naar een beebje dat lekker in de box ligt dat was voor deze week volslagen onmogelijk.... en nu ligt ze zelfs in slaap te vallen
Ik hoorde laatst dat ze liever hebben dat een kind duimt dat een speentje. Als het kindje straks dan wat ouder is en speelt, kan het niet duimen en een speen kan altijd in de mond!
hmm tja is lastig denk ik een speen kun je op zich wel weg doen... zodat als ze er niet aan denken.. ze hem ook niet automatisch in hun mond stoppen duimpje weghalen is eh.. tja minder makkelijk maar voorlopig probeer ik het maar zo min mogelijk te doen die speen.. enkel als ze er echt om vraagt dat zal wel langzaam meer worden ben ik bang.. maar eh tja.. een tevreden baby is ook wel een punt ze heeft nu 2,5 maand continu gehuild... dan wil je op een gegeven moment wel dat ze een speen pakt enige is dat het nu net weer beter ging met huilen ook.. dus dan komen de twijfels over een speen ook meteen weer terug
Nou hier is de duim heilig. Ik heb verschillende spenen geprobeerd maar ze moet er niks van weten dus heb ik het maar zo gelaten.. Kan haar niet dwingen natuurlijk. Ze voelt zich er prettig bij e het helpt haar om in slaap te vallen. Dat vind ik het belangrijkste.
@peetje: dat as hier ook zo ja maar die duim lukt niet altijd zegmaar nu een MAM-speen geprobeerd die zijn eh.. "rond" althans.. er it geen boven of onderkant aan en dus niet zo'n raar bobbeltje ook die lust ze somehow wel
Tijn heeft net als bij jullie maar heel soms een speen. Thuis eigenlijk nooit en ook zeker niet in bed! Hij heeft hem alleen wel eens in de wandelwagen of de maxi cosi. Het kan dus zeker om het heel beperkt te houden.
ahja.. zoiets hoop ik hier ook op vooral onderweg dus met name in de auto of kinderwagen *grin* ze ligt nu lekke rop dr buik met dr duim in dr mond overigens
Tijn ligt 's ochtends vaak ook lekker wakker in zijn bedje te duimen. Hij doet het dus ook beide. Ben niet bang voor zijn gebitje of wat dan ook. Heb zelf geen speen gehad en ook niet geduimt, maar had wel bijna 2 jaar een beugel. Het zegt dus allemaal niks.
Ik ben ook nogal anti-speen, maar ja, als ze het door zuigbehoefte wel nodig hebben... dan maar wel. Eva heeft 'm afgelopen nacht voor het eerst gebruikt en ik zal 'm overdag ook wel gebruiken als ze nog zuigbehoefte heeft. Maar verder helemaal niet. Ik vind het een heel stom gezicht, een kind de hele tijd maar met een speen, je ziet ook kinderen van 2 die uit automatisme maar een speen in hun mond hebben en er dan mee proberen te praten. Dat gaat hier dus echt niet gebeuren!
mja ik heb nu pas het gevoel dat ik eens kan bijslapen dat is toch normaal de bedoelign dat je dat ook de eerste 3 maanden doet? maar denk dat ik vanmiddag voor het eerst in weken maar weer eens gelijk met anne in bed ga kruipen en tis zo leuk dat ze nu gewoon lekker ligt te freubelen in de box net heel eventjes met speen.. maar die heeft ze na 2 minuten weer uitgespuugd.. en nu is ze gewoon lekker aan het "dingesen" komen af en toe lag geluidjes uit de box heerlijk dit @snoopy: mja soms heb je geen keuze he ik zei ook altijd "dat gaat hier nooit gebeuren" over speentjes maar mevrouw heeft er nu dus toch wel eentje.. en ik heb er nog geen seconde spijt van stiekum maarja.. het is dan ook pas sinds gisteravond.. dus das misschien wat te vroeg om spijt te kweken
Het speentje heeft heel goed geholpen toen ze vanwege de kramp minder eten moest (bv). Verder heeft het tegen de krampjes zelf geholpen en heeft er voor gezorgd dat ze sneller doorsliep toen we haar 's nachts een speentje in plaats van voeding gaven. Een lifesaver zullen we maar zeggen. Maar sinds ze haar eigen handjes ondekt heeft, taalt ze er niet meer naar. Het speentje wordt er met grote kracht uitgespuugd. Terwijl mensen me vooraf waarschuwden dat ik het met een jaar moest afbouwen, Carice heeft zelf besloten om er veel eerder mee te stoppen. Ze wil alleen af en toe in de MaxiCosi nog een speentje en ze heeft nooit iets anders dan de MAM speen geaccepteerd.