Schoenen->welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koesje, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Zojuist gympen gekocht voor mijn mannetje a la €70,-. Hij heeft nu maat 22 en in die schoenen zit er nog een cm ruimte. De verkoopster zei dat het zo prima was maar ik twijfel nog een beetje of ik niet naar maat 23 zal gaan. Maat 23 zat nog een stukje ruimer dus dan heb ik kans dat hij erg gaat schuiven. Ik heb ze beiden geprobeerd en een kartonnetje in maat 22 met zijn voetafdruk laten leggen.. Leek oké.
    Vind het zo lastig.. En zeker omdat schoentjes best duur zijn vind ik het zonde als ze binnen 2 maanden niet meer passen.
    wat zijn jullie ervaringen?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als de verkoopster goed gemeten heeft dan zeker geen mat groter nemen. En ja over 2 maanden niet meer passen. Mijn oudste ging met 14 maanden net over naar maat 20 en met 18 maanden was het in ene maat 24. Gelukkig laat ik iedere maand even meten.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.739
    7.507
    113
    Vrouw
    als die verkoopster goed de voetjes op heeft gemeten dan zou het goed moeten wezen. een cm ruimte is meer als genoeg. ruimer moet je echt niet nemen want dan gaan ze schiuven in de schoenen, vaker vallen enz.

kindervoetjes kunnen gewoon gigantisch snel groeien. kan maanden stil staan maar ook binnen een maand een grotere maat zijn.
    om deze reden koop ik dus ook geen schoenen van 50 euro of hoger. tegenwoordig zijn er bijna geen slechte schoenen meer dus echt niet nodig om dure te nemen of bij een "speciaalzaak" wat sommige doen. hier schoenen van rond de 30 euro. goed bekendstaand merk, aangeraden door de orhopeet en niet zo'n hap uit je portomonee als ze volgende maand niet meer passen.

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik kies voor goede degelijke schoenen! Soms doe ik er kort mee en soms een half jaar! ik koop ze wel graag in de uitverkoop!
    En in mijn vriendenkring kiezen veel voor goedkope schoenen. Bij mij gaan schoenen niet meer aan als ze te klein zijn, maar van de andere mama;s hoor ik dat schoenen vaak kapot zijn! Tja vind dat dan wel duurkoop.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou echt geen maat groter kopen omdat je kindje er dan langer meer kan doen! Loop zelf maar eens op te grote schoenen, daar loop je toch anders op dan op schoenen die goed passen...
    En ja, het is nou eenmaal zo dat ze vaak nieuwe schoenen nodig hebben!
    Hier is ze met 1,5 jaar gaan lopen en had toen maat 21, inmiddels zijn we iets meer dan een jaar verder en nu draagt ze 26!
    Heb wel vaak het geluk gehad dat ze net van maat wisselde als het sale was... schoenen 'vooruit' kopen heb ik nooit gedaan, je weet nooit wanneer ze een groeispurt hebben en wanneer ze er langer mee doen!

6. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.. Ik hou dan maat 22.
    Welke merken kopen jullie? Of kopen jullie maar net wat leuk staat?
    Bij bijv Scapino hebben ze ook regelmatig aanbiedingen maar ik vraag me af of dat kwalitatief dan goed is.
    Ach ja kinderen zijn kosten nu eenmaal wat maar ik voel het dan toch wel in mijn portomonee en vind het dan zo zonde als hij er binnen de kortste keren uitgegroeid is

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Een cm extra groeiruimte is perfect. Als je een maat groter pakt komt daar nog eens 0,6 bij en dat is echt teveel.

Het gaat nu gewoon enorm snel, hier heeft ze zelfs in goed 2 maanden tijd 2 maten versleten! Nu staat ze daarintegen al weer een maand of 3 nagenoeg stil, dus zeker ben je er helaas nooit van.

Wij kopen de schoenen bijna allemaal in een speciaalzaak die ook kijkt naar de hoogte van de wreef en de breedte van de voet.

Merken zoals Shoesme, Romagnoli, Red Rag en Hip. Kosten tussen de 70 en 120 euro (laarsjes duurder dan zomerschoenen natuurlijk). Maar hier heeft ze ook maar 1 goed paar hoor, echt geen 3 om leuk te kunnen wisselen (in de zomer wel een sandaaltje erbij).

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Goed dat je de goede maat neemt.
    Hier blij met de schoentjes van shoesme

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier veel redrag bardossa clic timberland en shoes me

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb Woeffies van Bristol. Echt leer en het zijn stevige schoenen. Ze heeft een stevige schoenen nodig want ze is nogal beweeglijk in haar enkels en zwikte veel.
    Deze waren €49.95.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.739
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier schoenen van van haren en van scapino. Elepfanten, dr visser, hush puppies en kiddy kiks. Zijn goede schoenen en zijn ook"goed gekeurd" door orthopeten. Ze zijn rond de 30 euro en duurder. Zijn echt goede schoenen en ook niet snel kapot. Hier doet ze van alles met dr schoenen, tot aan kruipen aan toe. En ja, het leer op de neusen is er na 3 maanden nu vanaf gesleten. Maar goed, dat kan ook niet anders door al het gesleep en gekruip over de grond. Zou ze met duurdere schoenen ook wegslijten. Haar oude schoentjes zien er nog zo goed uit dat ik ze evt nog voor de volgende zou kunnen gebruiken.
    Hier wel schoenen vooruit gekocht. Dezelfde dr visser schoenen als dat ze nu heeft. Deze zitten prima en heb ze in 2 maten groter staan. Toen ik het eerste paar kocht heb ik er 35 euro voor betaals, deze waren later in de aanbieding voor 8 euro per paar. Dus heb nu 2 paar "op voorraad" voor 16 euro:D

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik zou gewoon de maat nemen die de verkoopster aanmeet.

Mijn meisje heeft nu maat 26 met 15,5 mnd oud.
    Met 8 mnd had ze nog maat 21.
    In 7,5 mnd is ze 5 maten gegroeit.

Mij heeft ze het advies gegeven om elke 2 mnd even op te meten,zeker omdat haar voeten erg hard groeien.

En ja hier doet ze 1 a 2 mnd met haar schoenen en dan zijn ze weer te klein.
    Het is niet anders.

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Als je kindje maat 22 heeft dan word aangeraden om maat 23 aan te doen. Mijn kindje heeft nu 18 en dus maat 19 aan. Die zitten echt goed en een cm vrij bij de tenen.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Dat hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf 'waar' in maat 22 het kindje zit. Als het 'net' in 22 zit is 22 groot genoeg, zit hij in eind 22 dan is 23 beter. Zolang er maar een cm ruimte is, is de schoenmaat goed.

15. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hij zit net in 22 en heeft nog een cm ruimte in zijn nieuwe schoenen. Prima en ga ik na jullie reacties ook niks meer aan doen :)
    Ik leg me er maar bij neer dat het zoveel geld kost en check voortaan de aanbiedingen! Zijn eerste schoentjes had ik toen gelukkig in de uitverkoop dus hopelijk heb ik die mazzel vaker mocht hij een groeispurt wb schoenmaat krijgen! ;)

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier eigenlijk altijd wel shoesme schoenen...
    Daarvan weet ik dat ze goed zitten en veel schoenen zijn te breed.
    Ip hebben die meetapparaten toch die extra ruimte al ingecalculeerd?? En anders weten de verkopers in de winkel je altijd wel goed te adviseren. (ga tenminste wel altijd bij een erkende kinderschoenenzaak meten)
    Laatst hebben ze zelfs de binnenkant van de schoenen opgemeten om te kijken of ze nog ruimte genoeg had. Heel handig!
    (heb 1x te laat nieuwe schoenen gekocht, toen ze ze echt niet meer aan wilde ging er ineens een lichtje branden...oeps...)

17. Koesje

Koesje Niet meer actief

Oeps Nova.. Het zou mij ook kunnen gebeuren ;)

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze Shoesme, Dr Visser, Brakkies en Hush Puppies gehad.
    Haar winterlaarsjes zijn van Brakkies en voor de zomer heb ik nu ballerina's van Dr Visser (met stootrand als speelschoentje) en Brakkies (outlet) en Kipling sandalen. Die laatste nieuw via marktplaats. Ik heb nu voor 77 euro 3 paar.

Dr Visser bevallen mij ook goed alleen vind ik ze niet altijd leuk.
    Ze heeft hier 2x dezelfde gehad en die zagen er vrijwel nog als nieuw uit na een paar maanden dragen. Ook wel zonde eigenlijk, aangezien de jongste toch weer nieuwe krijgt.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.739
    7.507
    113
    Vrouw
    lekker bewaren voor de volgende. evt. als 2e paar schoenen of als speelschoenen. als de zool niet scheef afgesleten is dan kan een evt volgend kind ze gewoon aan.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij gaan schoenen naar de voet staan en is het niet goed om ze dan door een ander kindje te laten dragen.

Deel Deze Pagina