Twijfel overstappen naar andere huistarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arti13, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier precies hetzelfde, ik heb medegedeeld dat ik wegging, geen toestemming gevraagd. Zou ook wel een beetje raar zijn denk ik...

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

nou mijn huisarts heeft toch echt iets anders gezegd. dan hebben jullie wellicht geluk met de regio waarin je woont. ik ben benieuwd hoe het bij ts gaat verlopen dan.

zijn eigen woorden waren dat je eerst moet proberen er met het huidige huisarts uit te komen en een gesprek aan te gaan en dat ze niet zonder medeweten patiénten aannemen van iemand anders zijn praktijk.

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Zelfs ik heb er nog nooit van gehoord dat je eerst toestemming van je eigen huisarts moet hebben om naar een andere te kunnen gaan :( Ik heb voor een artsengezin gewerkt waarbij zij de huisarts is in een drukke stad. Daarbij vind ik dat TS beter idd naar een andere HA kan gaan waarom?: Wat jij verteld Blub dat ze vooral bij kleintjes niet zomaar buisjes enz.. doen zetten dat klopt. Kost teveel geld enz.. enz.. MAAR de HA van TS had moeten zeggen wat er aan de hand is met de kleine ongeacht of ze nu niet of wel dan moet doorverwezen worden naar de KNO. Mijn zoontje loopt ook al vanaf de geboorte met zijn oren. Bijna iedere maand heeft hij last van een ontsteking. Maar als ik ga zegt de HA of KNO arts wel eerlijk hoe of wat. Dat zijn ze zelfs verplicht. Krijg dan iets voor de ontsteking zodat mijn zoontje weer beter slaapt. Maar word wel geholpen. Ik vind dat gewoon niet kunnen van TS haar HA.

@TS: meid ga echt op zoek naar een andere HA. Iedereen kan wel eens een fout maken mits ze dan eerlijk erin zijn maar deze laat je gewoon echt lopen ermee al die maanden! Niet goed!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Zou van de gekken zijn dat je toestemming moet hebben van je huidige HA!

"Ik wil een andere huisarts."

"Waarom?"

"Omdat ik geen vertrouwen meer in u hebt ivm verkeerde diagnoses."

"Nou daarmee ga ik niet akkoord, u moet mij als HA houden."

Amehoela :D

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Blup, musschien werkt het in jouw stad/dorp zo, want ook ik heb er nog nooit over gehoord terwijl ik 2 x van huisarts veranderd ben (1 x ivm verhuizing en 1 x ivm ontevredenheid ). 2x in 2 verschillende regio's, dus van geluk hebben of toeval is hier geen sprake. Het lijkt me ook van de zotte als dat zo zou werken.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja ik zit echt met stomme verbazing te lezen. gelukkig maar dat het niet overal zo werkt dan.

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

bij twijfel overstappen zou ik zeggen, ik heb regelmatig het programma medische missers gezien en artsen zijn niet allemaal even capabel, al zou dat wel zo moeten zijn. Ik stap in ieder geval overal overheen als het om de gezondheid gaat van dierbaren, tot ik mijn zin heb en serieus genomen word.

Deze instelling heeft mijn moeder ook en dat heeft ooit mijn oma's leven gered.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    hoe kan je er zo zeker van zijn? Bij mijn zoontje was het wel voldoende. Hij is 1,5 jaar geleden geopereerd en daarna nooit meet oorproblemen gehad. En daarnaast: als het over het algemeen niet voldoende was dan was dit geen standaard procedure geweest. Omdat het bij je kindje helaas niet voldoende was betekent het uiteraard niet dat het voor iedereen geldt.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zeg dat omdat hij dat naderhand zelf heeft gezegd. en inderdaad veel kindjes terug moesten zo ook mijn zoon.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat neem ik zo aan van je, alleen gaat het ook heel vaak ook gewoon goed met alleen het verwijderen van neusamandel en doorprikken van oortjes, dus is het in mijn ogen verkeerde informatie overbrengen door te zeggen dat alleen dat toch zeker niet zal helpen.

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb jaren met artrose in mijn rug rond gelopen en daarvoor wel 100x bij de HA geweest. Jarenlang therapieën gehad en niks hielp. Je zag die man iedere keer dat ik binnenkwam kijken van 'daar heb je haar weer'. Uiteindelijk zelfs hele zware reuma pillen geslikt.. vreselijke tijd.

Ik ben uiteindelijk overgestapt en dat had ik jaren eerder moeten doen. Mijn nieuwe HA had binnen no time boven tafel wat er aan de hand was. Nu ben ik pillen- en (zo goed als) pijnvrij!

Ik vind het dus echt heel belangrijk dat je bij een HA zit waar je je goed bij voelt.
    Enne.. die van mij had eens moeten zeggen dat ik niet weg mocht.. hahaha ;)

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dankjewel meiden, voor de reacties.

Ik richt me eerst maar op morgen. Daarna denk ik er nog eens goed overna. Ik heb wat moeders gevraagd hier in de buurt, maar die zijn ook niet enthousiast over hun eigen ha. Dat zijn toch de ha-en in de buurt. Maar ik ga nog wel in gesprek met mijn huidige huisartsen (hebben samen een praktijk).

Blup: wat erg dat jouw zoontje 13 keer geopereerd moest worden. Eigenlijk heb ik er wel vertrouwen in dat deze operatie een hoop ellende weg gaat halen. Een kind 13 x opereren? Is er wel verder onderzoek gedaan? Heftig hoor.

Hier kan je gewoon overstappen naar een andere ha. Lijkt me niet helemaal correct dat een ha iemand kan tegenhouden over te stappen. Ben benieuwd hoe dat juridisch te verantwoorden is ;).

Deel Deze Pagina