10 okt gecurreteerd ivm een missed abortion. 24 okt een negatieve zwangerschapstest. Meteen gestart met ovulatietesten 1 nov afspraak voor controle ivm buikpijn klachten. Die ochtend in mn haast een zwangerschapstest gedaan ipv een ovulatie test (zag bij het dippen een blauw ipv groen op het staafje) test aan de kant gelegd en een ovulatietest gepakt. Maar wonder boven wonder verscheen er op beide een (licht) streepje. Om 10 uur naar de controle geweest en verteld van de zwangerschapstest, meteen een inwendige echo gekregen en een doorverwijzing voor 2 keer bloed prikken met 2 dagen ertussen. Op de echo was verdikt baarmoederslijmvlies te zien, restje bloed in de baarmoeder en een cyste van 4.5 cm op mijn rechter eierstok (oorzaak buikpijn). Gister rond de lunch een kv 2v5 test gedaan en vanmorgen weer 1 met onderstaand resultaat....... Dus ik ben denk ik weer zwanger.......toch? Of kunnen de positieve testen van de cyste komen, of toch nog restjes van na de curretage?! Ik kan maar 1 woord bedenken voor hoe ik me nu voel........flabbergasted!!!!
Het ziet er spannend uit! Ik duim voor je op een mooie oploop, maar ik heb er verder geen verstand van hoe het zit na curretage.
Als je 24 oktober een negatieve test hebt gehad, lijkt het me van een zwangerschap. Heb je die van 24 oktober ook met een kruidvat gedaan? Met hoeveel weken heb je de MA gehad?
24 oktober was een testjezelf.nl test en de positieve test voor de afspraak (die ik per ongeluk deed) was er ook 1 van testjezelf.nl
Oh en de missed abortion was met ongeveer 6 weken mis gegaan en ben met ongeveer 9 weken gecurreteerd
Echt!!!???? Hoe weet ik dan of het van de cyste of van een zwangerschap afkomt?! Stijgt het hcg ook bij een cyste?
Ja echt ej ja het hcg zal ook kunnen stijgen.. Heel belangrijk om even terug contact op te nemen met je gyn en overleg te hebben over het soort cyste dat hij denk dat het is, in combinatie met positieve zwangerschaps test.
Tijdens de afspraak heeft hij er niks over gezegd dat de cyste de positieve test kon veroorzaken. Hij zei dat het een cyste was die is ontstaan na een eisprong.........begin me nu een btje zorgen te maken
Oh echt waar??? Ik heb vier maand geleden een cyste gezien via echo bij de HA. Was gevuld met vocht, na de eisprong ofzo. Ben daarna wel weer 4x ongesteld gewerst en nu dus positieve testen.
Cystes die hcg maken ken ik niet hoor. Wel kan je bij PCOS meer LH hebben en daar positieve testen van hebben. Maar dan zou je ook elke keer positieve ovulatietesten hebben...
Klopt na dr eisprong kan het blaasje wat dus "gesprongen" is zich vullen met vocht. (Cyste) deze verdwijnt normaal gesproken ook en is onschuldig. Er kunnen ook andere soort cyste zijn en deze kunnen dus hcg aanmaken. In jouw geval aangezien je ook al 4x een menstruatie heb gehad is het een zwangerschap denk ik hoor
Je kan wel een corpus luteumcyste hebben, die reageert op hcg maar dat hcg wordt niet door de corpus luteumcyste gemaakt maar door bv een molazwangerschap of een kwaadaardig gezwel. Of bedoel je nog een andere cyste?
Bij kiemceltumoren kan soms het hcg ook verhoogd zijn, maar dat ziet er niet uit als een cyste. Zoiets herken je meteen op een echo omdat ze "gevuld" zijn in tegenstelling tot een cyste waar vocht inzit (of soms wat bloed)
Ik heb eigenlijk ook nog nooit gehoord van een cyste die op zichzelf ervoor zorgt dat een zwangerschapstest positief uitslaat. Wel idd als de cyste hoort bij iets anders. Volgens mij is de kans veel groter dat het om een zwangerschap gaat, en hopelijk een nieuwe!
Prachtig woord: flabbergasted! En prachtig streepje! Lekker doortesten en de kans dat dit een nieuwe zwangerschap is is natuurlijk het allergrootst!