Twijfel peuterbed of gelijk eenpersoonsbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luvv, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik twijfel een beetje of we voor een peuterbed of eenpersoonsbed gaan. Mijn dochter is er nog niet aan toe hoor, maar ben gewoon vast aan t rondkijken. Mijn gevoel zegt dat een peuterbed eerst fijner is. Het lijkt me warmer en de overgang lijkt me wat minder groot. Ze is ons eerste kindje dus er komt (hopelijk) sowieso nog 1 die er gebruik van gaat maken. Wil ook niet zo dure kopen. Denk onderstaande van Ikea.
    Verder wil ik geen dekbed kopen bij ikea ivm afwijkende maten. De matrasmaat van dit bedje is 1.60 bij 70 ipv de standaard maat 1.50 bij 70.. Ik vraag me nog wel af wat jullie voor dekbed gebruiken icm een peuterbed. Gewoon wel een grote (eenpersoons) of speciaal 1 voor het peuterbedje?? Hopelijk heeft iemand wat tips. De dekbedhoezen zijn nu in de aanbieding bij babydump dus wil er 1 van lief aanschaffen.. maar welke??? 1.20 bij 1.50 of 1.40 bij 2.00?? Verder nog mensen die juist een eenpersoonsbed adviseren ipv een peuterbed?

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hangt er vanaf wanneer ze er aan toe is, als dat lang duurt zou ik eerder een normaal bed kopen als dat ze al heel vroeg naar het volgende bedje gaat.

dochter was hier 2,5 maar vond een groot bed zo groot:p. En haar broertje kan het ook nog gebruiken. Ik heb wel een peuterdekbed gekocht van 120 bij 1,50 een gewoon dekbed zat zo raar.
    ik heb goedkope hoezen gekocht bij leenbakker omdat ik voor haar mooie roze wil en voor haar broertje toch nieuwe koop.

hoeslakens en matras zouden echt van ikea moeten zijn bij dat bedje omdat de maten van peuterbedjes anders zijn bij ikea

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb een peuterbed (of eigenlijk meegroeibed) van Ikea. 80 bij 160. Ik neem aan dat jij die maten ook bedoeld, anders is het een peutertwijferlaar! hihi.
    Maar ik heb ´hoeslakens van de hema. 140 bij 200, die maak ik gewoon strak op. De afwijkende maten hebben ze alleen bij Ikea en daar hadden ze ook geen hoezen met die maten! (???) Althans dat heb ik mij laten vertellen door een medewerker van Ikea.
    Ik heb een eenpersoonsdekbed op het bedje. Deze stop ik bij het voeteinde goed in. Ze ligt er heerlijk op.

Ik heb trouwens gekozen voor een peuterbed omdat mijn dochter een ´nisje´ heeft in haar kamer waar het bed precies in past en dat vond ik zo knus staan! haha!

4. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Mijn zoon werd 3 (en is een lang mannetje) toen hij overging naar een bed met een normale lengte, we hebben de gok gewoon genomen. Het is een 'boomhutbed', een half hoogslaper en dat ging in 1 x goed, maar dat is gewoon geluk hebben. Maar als hij met 2 jaar over had moeten gaan, had ik misschien ook wel een peuterbedje gekozen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia krijgt komende zomer een nieuwe kamer en daar komt waarschijnlijk ook een peuterbedje in. Ik wilde eerst een meegroeibedje van Ikea, maar mijn man vindt die toch niet zo leuk... Dus waarschijnlijk gaan wij voor diezelfde waar je daar boven het plaatje van hebt, of een ander leuk, wit peuterbedje. Voor de matrasmaat zal het sowieso even zoeken zijn voor zo'n peuterbed. Ik wil wel een eenpersoonsdekbed kopen, dan kan ze die ook gewoon langer houden.

Ik ben gek op marktplaats, dus het bedje zelf zal daar waarschijnlijk vanaf komen. Dat kan daar ook mooi weer op als we het later niet meer nodig hebben!

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    mn dochter was 2 jr en 3 mnd toen ze over ging naar een normaal 1 persoonsbed zonder problemen! k had geen zin om eerst alles aan te schaffen voor een peuterbed en dan later weer opnieuw alles te moeten aan schaffen voor een 1 persoonsbed. nu ben je in 1 keer klaar.....

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

onze zoon was ruim 1 jaar en ging gewoon aar groot bed.
    we gingen voor een peuterbed, totdat de verkoper zei..... tja kinderen hebben niet in de gaten groot bed of peuterbed, het is alle2 groot en spannend.
    Aangezien wij een kamer wilde van massief hout hebben we de gok genomen.
    En het is gewoon gelijk goed gegaan.
    En we zijn er erg blij mee, want hij heeft een kamer waar hij jaren mee kan doen!
    (we hebben zo snel een groot bed gekocht omdat Sander uit ledikant klom met slaapzak en al en ging dus regelmatig mis.
    gr brenda

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben voor allerdrie de kinderen gewoon een eenpersoonsbed gekocht met normaal beddengoed,dat gaat prima.
    peuterbedden zijn gewoon bedacht door de fabrikant en puur commersie.

wat knuffels aan het voeteind en hij lijkt alweer wat kleiner. een kind merkt echt niet of het een peuterbed of een eenpersoonsbed is hoor.

9. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Herkenbaar, dat hadden wij ook !

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk dat wij voor een meegroei bedje gaan!
    Tenzij we toch nog een leuke 1-persoonsbed vinden, maar tot nu toe niet wat we graag willen!

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier zijn ze beide meteen naar een 1 persoonsbed gegaan. Kyra was bijna 2 toen ze over ging zonder problemen en dinja was 19 maanden toen ze over ging naar een 1 persoonsbed. Heb er nooit spijt van gehad.

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    wij hebben vorige week een meegroeibed gekocht van de IKEA, maar deze wel meteen op de grootste stand gezet. Zo hoeft ze natuurlijk maar 1x te wennen aan een groter bed. En anders moet je over een paar jaar weer alles opnieuw aanschaffen.

Ik moet zeggen dat het boven verwachting goed gaat.
    De eerste avond vond ze het wat raar en voordat ze sliep heeft ze 2x aan het traphek gestaan. Dat kwam natuurlijk ook doordat ze nu eindelijk zelf d'r bedje uit kon. Verder wel goed doorgeslapen.
    Nu is het bed een week in gebruik en ze blijft netjes liggen.

Wij hebben ook geen dekbed bij IKEA gekocht ivm de afwijkende maten.

Het is een kwestie van afwegen, maar met ee meegroeibed kun je alle kanten nog op. Of klein beginnen, of meteen op de grootste stand. Dan moet je er wel over nadenken of je op de kleinste stand een peuterdekbed nodig zou hebben of een gewoon 1persoonsdekbed?!

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nu begin ik toch ook te twijfelen. Ze krijgt best een grote kamer, dus een eenpersoonsbed zou prima passen. Ik vind die houten bedbanken zo leuk... Toch nog eens bedenken!

14. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt allemaal. Als ik dit zo lees denk ik dat we toch maar gewoon voor een eenpersoons gaan. Als t kindje t toch niet merkt lijkt me dat financieel gezien de betere optie. Ik ben voorlopig toch nog niet zwanger dus wat dat betreft kan ze sowieso tot 2,5 in principe in haar ledikant blijven slapen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Mee eens.

Hier ook gewoon een groot bed.

Deel Deze Pagina