De laatste weken zit mijn zoon (2,5) veel met zijn handjes of zijn knuffel in zijn mond. Ik heb gekeken of er misschien kiesjes of tandjes door kunnen komen, maar ik kan niets zien. Volgens mij heeft hij al z'n kiezen al. Wie herkent dit? En wat zou het kunnen zijn? Of zou het gewoon een fase zijn?
mn dochter is nu 2 jr en 9 mnd. zij heeft dit een poosje terug ook gedaan. Ik sprak haar hier wel steeds op aan als ik het zag. Inmiddels is ze hier eigenlijk uit zichzelf helemaal mee gestopt, ik dacht dat t toch een soort fase was.
hier had ze vandaag mijn mobiel te pakken en zat soppend tv te kijken. HUHUHU vond deze mama iets minder leuk. Haar knuf lag boven namelijk.
Sinds mijn zoontje anderhalf is (hij is nu 3) sabbelt hij op op de oortjes van zijn enige slaapknuffel, als hij gaat slapen... Hij heeft verder nooit geduimd. Hij doet het nog steeds, maar wel minder. Nu sabbelt hij nog wel op de oortjes als hij moe is/bijna gaat slapen, maar 's-nachts tijdens het slapen doet hij dat niet meer, vroeger wel, toen haalde ik 's-avonds/'s-nachts als ik bij hem ging kijken steeds die knuffel uit zijn mond. Ik heb er (nog) niet veel werk van gemaakt om het hem af te leren, ik vind het nog binnen de perken vallen.
Lekker..... Ik zeg er wel wat van als hij met zijn handjes in zijn mondje zit (4 of soms zelfs 5 vingers tegelijk). Ik heb ook gevraagd of hij pijn heeft, maar hij zegt van niet. Hij heeft ook nooit geduimd en met een speen is hij gestopt toen hij 3maandjes oud was. Laatst begon hij wel ineens over een speen, dat hij die perse wilde hebben, het was een heel drama, dat dat niet mocht.....maar goed ik ga mijn kind van 2.5 die nooit echt een speen gehad heeft, ook geen speen meer geven!
Hier sinds een week of 3 hetzelfde, vingers in de mond, af en toe wat kwijlen, nageltjes bijten, heel raar. Speen is ze al bijna 3 maanden vanaf trouwens. Ik zeg er steeds iets van als ik het zie en dacht al, wat is dit nou weer?! Maar zie nu dat het vaker gebeurt rond deze leeftijd dus het zal wel weer een fase zijn. Hier ook al vaak gevraagd of ze pijn in haar mondje heeft maar ze zegt hier ook van niet.
Grappig, hier ook en ze is 2,5 jaar. Ik dacht doordat hetere komt omdat ze sinds 3 maanden geen speen meer krijgt en ze toch zuig behoefte heeft als troost of bij moeheid, zo wordt ze 's nachtslot ook wat wakker en mist ze het doorslapen met haar speen. Maar als ik jullie verhalen lees lijkt het idd wel een fase... alles gaat in haar mond, heb ook nog gedacht of ze haar zusje van 6 maanden nadoet
Jill doet haar vingers/handje in haar mond als ze d'r zelf ergens (nog) niet op haar gemak voelt. 2 min later is het over... moet zeggen dat ik het de laatste tijd niet meer gezien heb. ze is nu 2,5 jaar
Dat dacht ik hier ook. Hij begon er namelijk mee, toen hij van kdv wisselde. Toen ontdekte ik daar ineens een natte knuffel en zag ik hem met zijn handjes in zijn mond. Maar nu doet hij het ook als gewoon rustig een filmpje aan het kijken is....