Twijfel slaat toe...

Discussie in 'Voeding' gestart door Inge88, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Begin nu toch te twijfelen of ik het wel goed doe!

Dochtertje is bijna 7 maanden en krijgt dus bijvoeding. Ze eet dit a la rapley. Dit heeft ze ook goed onder de knie en eten gaat direct haar het mondje. Toch begin ik te twijfelen of ze niet te weinig krijgt.

's morgens denk 1 stuk fruit, soms minder
    's middags 1 tot 2 boterhammen met boter zonder korst, gaat super!
    Tussendoor de korstjes
    's avonds groente met soms aardappel. Ze heeft nog maar 2x vlees gehad ( sabbelde ze alleen op, ging een heel klein stukje naar binnen). Pasta hebben we haar ook nog maar 1x gegeven.
    Soms krijgt ze een toetje (baby zuivel toetje, krijgt ze met name bij opa en oma vind ik ook prima)

Daarnaast nog 4 flessen van 200+6. Extra water ivm nog steeds harde ontlasting. 's avonds voor het slapen pap, nu 5 schepjes. Morgen ga ik kijken of ik de 16 uur fles kan vervangen door water/thee.

Er zijn dagen dat er redelijk wat naar binnen gaat maar ook dagen dat het alleen proeven is. Is dit wel goed? Het eten opzich gaat dus super, maar ik twijfel over de hoeveelheid. Vooral als ik hoor hoeveel baby's eten die prakjes/potjes krijgen...

Verder nog iemand ideeen over de harde ontlasting?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is bijvoeding.. al zou ze nauwelijks iets eten naast haar flessen is het al voldoende. Als je kindje het naar jouw idee lekker doet, is het prima. Persoonlijk vind ik het zelfs vrij veel voor 7 maanden maar goed, ik heb kleine maar goeie eters.

Harde ontlasting? Meer fruit!

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik denk dat ik heel blij zou zijn als mijn meisje zoveel zou eten met 7 maanden!
    Ik doe inderdaad niet aan Rapley, omdat ik bang ben dat ze te lang te weinig binnenkrijgen, maar dit klinkt echt super hoor! Brengt mij juist aan het twijfelen of het niet toch wat is!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vind het ook best behoorlijk hoor voor die leeftijd naast 4 flessen hihi. Zou me dus echt niet druk maken om de hoeveelheid.. :)

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Vind het genoeg hoor ;) niet druk maken joh ;) gaat goed!

6. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje is net zeven maanden en eet en drinkt echt minder. Kijk goed naar je kindje, als ze verder tevreden is en goed groeit en plasluiers heeft is het goed.

Brood gaat hier nog niet van harte, maximaal 3 stukjes. 's ochtends/ 's middags fruit(totaal 2 stuks ofzo, 's avonds groente met een aardappel (soms een heel bordje leeg, soms maar drie happen).

Daarnaast drinkt hij 3 keer bv, een fles van 150 cc om 10.30 uur, een fles 180cc om 13.30 en wat verdunde appelsap om15.30 uur.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wauw, wat een lekkere eter!
    Hier ging a la rapley pas met 8/9 maanden wat naar binnen.

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh hihi :) dus beter dan ik dacht?? Ik bedoel wel dat er van her fruit en de groente regelmatig maar een paar hapjes écht naar binnen gaan!

De melk wil ik wel wat gaan afbouwen. Vandaag heeft ze na de boterham best wat van de melk laten staan dus denk dat ze er zelf ook aan toe is.

Ik twijfelde omdat ik regelmatig hoor dat kindjes van deze leeftijd al hele potjes fruit en avondeten eten! Nou dar haalt Zoë echt niet!

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ach joh zolang ze lekker de flessen nog heeft maakt het toch niet uit het is maar voor erbij he ;)....en ik vind serieus dat ze al best veel eet hoor ;)

10. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Thanks dames! Weer wat gerustgesteld :)

11. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    potjes gaan er ook makkelijker in heh...dus een kindje voelt daar iets later dat ze vol zitten...( heb ik altijd het idee)

tis harstikke goed joh, is nog zo jong....tot 1 jaar is melk de hoofdvoeidng...

Deel Deze Pagina