het is fijn dat hij even een gesprekje met je aangaat, en dat hij er al van weet, en omdat hij niks met de procedure te maken heeft krijg je vast ook een heel eerlijk antwoord, daar heb je vast wat aan! het is inderdaad jammer dat je school het nodige heeft meegemaakt, maar sijfer jezelf nooit weg, als jij denkt dat je een aanvulling kunt geven en je kunt bewijzen op die school ga ervoor, jij kunt jammer genoeg niet in de toekomst kijken wanneer je zwanger raakt, ik zou dus ook niet dit soort beslissingen daarvan af laten hangen, en dit zou je ook als argument kunnen gebruiken om je standpunt straks te verdedigen, jij wilt je hiervoor inzetten en denkt dat jij de juiste kandidaat bent! zet m op meid! liefs sim
Natas doe wat je zelf wilt. Als jij die baan echt wilt dan gaan met die banaan. En het kan mischien nog wel een poos duren voordat je zwanger bent, al hoop ik dat niet !!! En ik vind het ook bedrijfsrisico voor de school als jij wel zwanger wordt. Je moet aan jezelf denken Natas, kom voor jezelf op meid !! Ik zou niet zeggen dat je een kinderwens hebt, dat ben je trouwens ook niet verplicht en ze mogen er ook niet naar vragen.
Natasha, Heel veel succes vrijdag, en de vorige schrijfster heeft gelijk ze mogen er niet naar vragen, in de wetgeving staat zelfs dat je daarom mag liegen tijdens een sollicitatie gesprek, al lijkt me dat niet echt handig als je al zwanger bent, want iedereen kan rekenen en een kindeje dat met 6 maanden geboren wordt en 8 pond weegt kan niet echt kloppen (is bij een collega gebeurd, zij vond het heel raar dat mensen grapjes gingen maken en dat de baas haar op kantoor riep voor een goed gesprek, meer over het liegen dan over het zwanger zijn, dat laatste vond hij helemaal niet erg). Heel veel suc6 vrijdag en ik hoop dat je er voor jezelf uit kan komen wat jij het allerliefste wil! (wel of niet die baan dan he)
Ik hoop dat je vrijdag niet gaat huilen van zenuwen hoor hahaha. Zet m op!! Ik ben door mijn baas peroonlijk gevraagd voor een leidinggevende functie toen ik al wist dat ik graag zwanger wilde worden. Na een tijdje ging ik twijfelen omdat ik dacht: jah en wat als ik zwanger ben? Precies hetzelfde wat jij dacht. Ook wij hebben die stabiliteit nodig op het werk etc! Heb toen mijn baas vertelt dat ik toch geen leidinggevende wilde zijn omdat het maar eens zo kon zijn dat ik zwanger zou raken! Idd 1,5 jaar later nog niks en heb ik maanden geleden toch maar weer "mijn" baan als leidinggevende aangenomen. En blij dat mn baas is!!! Ik ga ervoor en zie wel wat de toekomst brengen zal! Succes!
Tis maar een voorgesprek om te kijken of het wel nut heeft te soliciteren. Dus ik hoef me helemaal geen zorgen te maken... hij staat ook helemaal buiten de procedure en zal niks zeggen tegen de andere denk ik zo.
als ik jou was ..dan zou ik zowiezo een sollicitatie brief klaar hebben , mocht je gesprek goed verlopen a.s Vrijdag ..dan kan je de brief per direct op de bus doen ...aan de andere kant (klink ff heel egoistisch nu miss.) als je heel graag de functie wil , en het daar al heel lang op hebt staan , dan zou ik aan mezelf denken en nu de brief al op de bus doen , tenslotte gaat iedereen om zijn eigen hachje anyway meid ...heel veel suc6 Vrijdag en denk erom ..je kan het !! knuf asjuh
kan niet hihihih ik heb de vacature nog niet gezien! Ben niet op school geweest vandaag. Maar morgen wel en schrijf ik eventueel een brief.. Vind het gewoon eng!
ik zou er zo wie zo voor gaan om te solliciteren. ik heb in de zelfde situatie gezeten. ik kreeg een baan aangeboden voor 38 uur.. een goede baan.. maar ja mijn vriend en ik waren al bezig met kindjes maken. ik heb met mijn vriend afgesproken er voor te gaan en als ik dan toch zwanger zou worden dat gewoon te zeggen en dat het niet geheel de planning was om zo snel zwanger te worden.. uiteindelijk is die baan niks geworden.. officeel gezien mogen ze volgens mij nooit vragen of je vna plan bent op korte termijn aan kinderen te beginnen want wat nou als je per ongeluk zwanger wordt. of je raakt zwanger en het gaat mis.... ik kan me voorstellen dat een baas er niet op zit te wachten maar ze mogen het niet vragen.... ik heb het bij die bewuste baan waar ik het net over had ook meegemaakt dat ze het vroegen... ik heb daar niet op geantwoord... en volgens het cwi mogen ze dat ook niet vragen van je.. je kan soms niet he hele toekomt uitstippelen.. ze mogen je ook neit vragen of je van plan bent op korte termijn te stoppen met de baan of iets degelijks... ik hoop voor jou dat het wat wordt en je weet toch ook niet wanneer je zwanger bent... ik hoop trouwens voor jou heel snel... groetjes Sammie
that's the spirit! ben heel benieuwd en wens je vast heel veel succes, laat je ons weten hoe het verder gaat?
Bij mij op het werk is het zelfs zo: Als er nu een vacature is waar je niet op reageert en over een half jaar is er weer zo'n vacature en je reageert wel, dan word je bij voorbaat al minder serieus genomen. Waarom nu opeens wel... Gewoon doen! Dan weten ze in elk geval dat je intresse hebt. Mocht het nu niets worden, dan heb je wel je ambities kenbaar gemaakt. Wie weet komt er nog eens een andere leuke coordinerende functie die wel parttime kan worden vervuld. En als je nu wel aangenomen wordt: prima! Alle ervaring die je opdoet is meegenomen toch? Ook al moet je na een tijdje weer een stapje terug doen omdat je parttime wilt gaan werken. Heel veel succes met je keuze en met je gesprek vrijdag!
Natasja, staat er werkelijk in de functie omschrijving dat het 1,0 fte is, want anders kun je ook gewoon part-time die functie vervullen. Bij ons op school werken alle leidinggevenden part-time, (terwijl veel docenten fulltime werken) Dit wekt wel eens irritaties op, dat geef ik toe, maar alles zou toch bespreekbaar moeten zijn.
Weet ik nog niet loekie.. dat zie ik morgen. Geen enkele werkt bij ons part time (meerderheid van de docenten wel)
Gewoon naar informeren. Ik kan me voorstellen dat ze de voorkeur geven aan een leidinggevende die fulltime beschikbaar is, maar dat mag geen reden zijn om jou bij voorbaat uit te sluiten. Ik bedoel, ze hebben liever iemand die goed is en parttime werkt dan iemand die de boel fulltime naar de knoppen helpt toch. Je bent vast geknipt voor die functie (ik zou het niet kunnen hoor, laat mij maar lekker lesboerin blijven). Geloof in jezelf!!! Ik ben sectiehoofd en dat is voor mij meer dan voldoende (4 mannen vertellen wat ze doen moeten, heerlijk )
pff Natasja, moeilijk hoor!! Maar toch als je iets heel graag wilt..... Ik zou er ook voor gaan. Ben het met Nala eens in die zin. Je hebt dan in ieder geval je ambities kenbaar gemaakt en de school moet uiteindelijk een beslissing nemen. Karin
Als ik jou was zou ik gewoon solliciteren!!! Je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken en je weet nooit wat er gaat gebeuren. Voor het zelfde geld heb je net de baan en krijg je een whiplash ofzo, waardoor ze misschien nog wel meer gedoe met je krijgen. Ik zou het een ander verhaal vinden als je nu al (net) zwanger zou zijn. Dan zou ik het persoonlijk wel vertellen, zeker als je (nog) een prettige werkomgeving en sfeer hebt (want ook dat kan van de 1 op de andere dag omdraaien!). Maar leef nu, geniet nu en doe nu, en laat je niet tegenhouden door alles wat eventueel nog wel/niet komen gaat. Pas je leven gewoon weer aan als de verandering/kans zich voor doet. Succes en ga ervoor hoor, zou ik zeggen!
Hee Natas, heb je het gesprek al gehad intussen? Hoe is het gegaan? Weet je al wat je gaat doen? Iig heeeel veel succes!!! Knuffel van ikke
Ja, heb vanmiddag het gesprek gehad. Ik heb besloten dat ik maar gewoon moet solliciteren! ik ga het proberen!!!