Mijn zoontje van 4,5 maand poepte voorheen ongeveer 1x per 5-7 dagen en dan gelijk een spuitluier. Sinds maandag poept hij veel vaker, zo'n 3x per dag en is de poep mosterdgeel. De poep komt vaker, is dunner en anders (veel lichter) van kleur. Nu heeft hij een infectie in de lage luchtwegen waarvoor we deze week 4x bij de huisarts zijn geweest (nu aan de Ventolin en volgende week weer terug, 1 arts dacht nog aan kinkhoest maar dat lijkt het niet te zijn gelukkig; de andere artsen denken aan astmatische aanleg, mijn man heeft astma). Over de poep heb ik ook vragen gesteld: Huisarts zegt: borstvoedingspoep kan variƫren. Verpleegkundige van het CB zegt: misschien heeft hij ook een virusje in de darmen. Ik denk: geef ik hem te veel voormelk, zodat de melk te veel melksuikers bevat? Maar zou het dan niet eerder groen zijn? De artsen zeggen namelijk dat ik hem zo vaak mogelijk moet aanleggen omdat hij slecht en kort drinkt. Dit doe ik uiteraard. Soms wil hij uit de 1e borst absoluut niet verder drinken. Deze lijkt mij dan nog niet leeg, maar hij wil dan wel nog verder drinken uit de 2e borst. Dit doe ik dan, omdat hij dan in ieder geval nog wat meer binnenkrijgt. Ik vind het poepgebeuren vooral vervelend omdat hij toch al zo slecht drinkt door de luchtweginfectie. Nu lijkt het er ook al op dat hij de melk niet goed verteert en hetgeen hij binnenkrijgt verloren gaat. De gewichtscurve buigt iets af, zowel bij CB als op bv.com. De verpleegkundige vond dit logisch omdat hij al zolang verkouden is en daardoor slecht drinkt. De lengtecurve gaat wel mooi door. Hij is lang en dun. Wat denken jullie? En zijn er tips om hem beter te laten drinken? PS: trouwens top-CB: ik werd bevestigd in mijn idee dat mijn zoontje de nachtvoedingen nu echt nodig heeft nu hij ziek is. Vooral geven was het advies.
Dat zou ook nog kunnen! Bij mijn dochter nooit verband gemerkt tussen tandjes en ontlasting, dus daar had ik zo snel niet aan gedacht.
heeft hij veel last van slijm/snot wat hij doorslikt en dus ook weer uitpoept? Ik heb ook wel ervaring met meer dunne luiers bij verkoudheid, maar die waren dan juist wel wat groeniger. Een lichtere kleur associeer ik ook met een virus op de darmen.
Dat zou ook nog kunnen. Hij heeft veel slijm en snot, ja. Arm kindje. Trouwens, zaterdag en zondag geen poepluiers meer gezien. Misschien toch een virusje dat nu voorbij is? Hij drinkt ook weer goed. Vrijdagavond hoorde ik hem opeens weer klokken aan de borst. Dat had ik al een dag of 5 niet goed gehoord! Helaas komt hij wel zo'n 3-4 keer per nacht, echt slopend! Kan m'n ogen bijna niet open houden. Hij drinkt dan kort en valt in slaap, dus effectief verlopen de nachtvoedingen niet.