Help! Dochter wil geen fles met BV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door chocotof, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ha meiden,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Dochter is nu 4 maanden en ik werk weer een maand. Mijn werkweek is drie dagen waarvan ze 1 dag op de creche is 1 dag opa en oma en 1 dag papa.
    We zijn met een fles begonnen toen ze een week of 8 was wat vanaf het begin moeizaam ging. De eerste twee weken werken dronk ze goed haar flessen. Hoe later op de dag hoe meer. Maar nu sinds twee weken drinkt ze niets noppes nada. Ja misschien 10 cc maar dat is meer toeval. Ze dronk als ik weg ben gewoon 150cc per keer om de drie uur.

Wat hebben we geprobeerd;

Medelafles met calmaspeen
    Bibifles
    Aventfles
    Difrax (gaat de laatste twee weken het 'beste')
    Tommie Tippee (hier dronk ze dus goed uit)

Melk vers gekolft op kamer temperatuur
    Melk vers warm
    Melk uit de diepvries opgewarmd lauw en warmer
    Melk uit de koelkast opgewarmd lauw en warmer

Slapend uit bed gehaald en de fles gegeven
    Wakker laten worden en dan de fles geven
    Wakker worden en spelen daarna de fles

Om de drie uur
    Om de vier uur

Zittend drinken
    Liggend drinken

Ik heb met een hydrofiel geslapen ivm geur en die bij het voeden gehouden.

Kortom de hele trukendoos open gehaald maar ze swicht nergens voor.

Jullie nog tips en ideeen? ALLES IS WELKOM!

2. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Mijn dochter net zo. Ze vertikt het. Ik hoef gelukkig niet te werken. Maar ik vind dat je al heel wat geprobeerd hebt. Miss is het een fase en wil ze strax wel weer. Dus ik zou wel blijven proberen. Verder weet ik het ook niet.

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Fles inpakken zodat ze hem niet ziet schijnt nog wel eens te werken.

4. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ohh goeie!! :D

5. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hier ook een flesweigeraar. Tot 3 maanden zonder probleem gedronken. Daarna niet meer tot nu. Ze is inmiddels ruim 6 maanden. Dus helaas geen tips. Geef nu moedermelk met biobim, zodat het papje is. Maar ook daar eet ze maar weinig van. Goed om even te rekken maar voor hele dag niet.

6. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Hier helaas geen succesverhaal. Dochterlief heeft de fles altijds pertinent geweigerd. Echt alles geprobeerd (alle merken, fles in alu folie, speen van fles in m'n bh opwarmen, fles geven door een ander, alles...) maar ze vertikte het gewoon. Toen ze 6 maanden was ben ik weer gaan werken, 4 dagen per week. Dan dronk ze overdag niks en haalde ze dat 's nachts aan de borst ruimschoots in. Vanaf een jaar dronk ze uit een tuitbeker, toen ben ik gestopt met de borstvoeding. Ik hoop voor jou dat je dochter iets minder koppig is. Succes!

7. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Uit pure wanhoop zijn we met een bekertje begonnen en dat gaat een stuk beter.
    Varierend tussen een gewoon plastic bekertje en een tuitbekertje zonder anti-lek. Dit gaat best aardig. De rest is live borstvoeding ('s avonds, 's nachts en s morgens, dus volgens de lactatiekundige zou dit voor de vorm van zijn verhemelte niet slecht moeten zijn.

Zoek maar eens op cupfeeding...

8. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Oh man man man dat klinkt niet heel hoopvol moet ik zeggen. Mijn beredenering is nu; sommige babies slapen de hele nacht klokje rond met deze leeftijd. Ze kan dus best een dag zonder eten.. Ze haalt het inderdaad thuis wel weer in en s nachts ook dus dat dit wel goed. Ik vind het alleen zo naar dat ze misschien wel hele erge schreeuwende honger heeft. (In mijn beleving dan he?)

Ze ziet me geloof ik ook echt als een melkfabriek. Als ik haar niet vast heb maar ik ben wel in de kamer wurmt ze zich in alle mogelijke posities om naar me te kunnen loeren. Ze staart echt en als ik dan terugkijk gaat ze heel snoezig lachen. De oplichter. Ze wilt gewoon mijn melk;)

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik snap dat dit voor jou echt een serieus probleem is maar ik moet wel echt heeeel hard lachen om jouw beschrijving :$;):D

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier vanaf ongeveer 4 maanden begonnen met een tuitbeker. Dat gaat stukken beter dan de fles! Meneer wil het graag zelf doen. Knoeit wel wat maar krijgt tenminste genoeg melk binnen nu.

Deel Deze Pagina